Π ολλές βελτιώσεις και δύο “σοβαρά” σε έκταση face lift, μετρά μέχρι σήμερα το Kawasaki Versys 650, που μας σύστησε μια νέα κατηγορία μοτοσικλετών, πριν από 10 χρόνια όπου και παρουσιάστηκε. Πιο ώριμο από ποτέ και στο υψηλότερο εξελικτικό του στάδιο, διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα του, ο οποίος του προσδίδει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά “fun factor”, γενικότερα στην μεσαία κατηγορία κυβικών. Σαφώς street η σχεδίαση αλλά όχι “εκκεντρική”, έχει αρκετές αναφορές στην οικογένεια των Z και προβάλει στο σύνολο της έναν δυναμικό χαρακτήρα, ενώ η ποιότητα κατασκευής παραμένει στα γνωστά υψηλά επίπεδα που μας είχε συνηθίσει η Kawasaki.
Εκ πρώτης όψεως η κινητήρια μονάδα του νέου Versys δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα από όσα γνωρίζαμε στις πρηγούμενες δύο εφαρμογές της, ωστόσο οι άνθρωποι της Kawasaki, κάνουν λόγο για νέες ρυθμίσεις προκειμένου να τονωθούν οι χαμηλομεσαίες. Το παράδοξο είναι ότι στα specs φαίνεται μια μετατόπιση της κορύφωσης της ισχύος (+5 άλογα σε σχέση με παλιότερα) αλλά και της ροπής σε υψηλότερες στροφές. Το πλαίσιο του Versys δεν έχει δεχτεί αλλαγές διότι, πολύ απλά, δεν τις χρειαζόταν. Γύρω από αυτό όμως έχουμε πολλές αλλαγές. Το νέο ανεστραμμένο πιρούνι της Showa με τα όμορφα κόκκινα καπάκια διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης στο αριστερό καλάμι και απόσβεσης επαναφοράς στο δεξί. Τα φρένα από την άλλη έχουν κάνει, δύο βήματα μπροστά. Η Kawasaki έχει επιλέξει νέες δαγκάνες της Nissin και πίσω χρησιμοποιεί μεγαλύτερο δίσκο (250 χιλιοστά, από 220). Ισχυρότερο αρχικό δάγκωμα και προοδευτικότερη αίσθηση στη μανέτα είναι τα δύο βασικά χαρακτηρηστικά τους, στοιχεία που μεταφράζονται σε σημαντική βελτίωση. Στην πόλη το Verys μετατρέπεται σε ένα υπάκουο μαγικό χαλί, καταπίνει λακκούβες, ξεκολλάει σβέλτα όποτε του ζητηθεί κάτι τέτοιο μέσω της γκαζιέρας και σταματά αποφασιστικά. Το νέο ABS είναι εξαιρετικό, γρήγορο και διακριτικό δίχως χαζές, αχρείαστες επεμβάσεις. Ωστόσο είναι η γενικότερη αίσθηση που αποπνέει η μοτοσικλέτα της Kawasaki που την κάνει... “όπλο” μέσα στην πόλη. Εξαιρετικά ευέλικτο και με “κοφτερή” γεωμετρία, θυμίζει άνετο SM με τον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση, “τρυπώνοντας” και καταλαμβάνοντας τα ανοίγματα στην κυκλοφορία, αστραπιαία. Ο κινητήρας χαίρεται όταν τον στροφάρει κανείς ψηλά και το γκάζι είναι υπεραρκετό για τις εντός αστικού ιστού διαδρομές, ακόμα και αν κάποιος οδηγά πολύ σβέλτα. Κάθεσαι σχετικά ψηλά αλλά σίγουρα άνετα, το τιμόνι έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο μόνο με τους καθρέπτες ψηλών 4X4 αυτοκινήτων και απλά ανοιγοκλείνεις το γκάζι, βασιζόμενος στην εκπήκτική ελαστικότητα του μοτέρ. Το Versys δεν θα πει όχι και σε πιο χαλαρή commuting προσέγγιση, σημειώνοντας μάλιστα και πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης, αν κάποιος συμβουλεύεται την ένδειξη “ECO” που ανάβει στον πίνακα οργάνων όταν φέρεται κανείς... πολιτισμένα στο γκάζι και δεν ανεβάζει στροφές. Συνολικά, πρόκειται για μια επιλογή ικανή να μετατρέψει και τις πιο βαρετές διαδρομές εντός των πόλεων σε party, όντας ικανότατο και με μεγάλες δόσεις fun factor στο DNA του!
Τα παρατιθέμενα τεχνικά στοιχεία αφορούν στο ΜΤ-07 και όχι στο ΜΤ-09!