Το MT-09 είναι η πιο Value for money “κακία” της αγοράς! Ότι πιο “streetfighter” σε χαρακτήρα μπορείτε να αποκτήσετε κάτω από τα 10.000 ευρώ, με γκάζι και στήσιμο που ια ενθουσιάσουν (άλλη λέξη είναι κατάλληλη αλλά δεν μπορούμε να την γράψουμε) τους πάντες! Σχεδιαστικά το MT-09 θυμίζει specialάκι – project κάπου βελτιωτή. Δεν υπάρχει κάποια γνωστή φόρμα ή γραμμή στην οποία να εμπίπτει η μοτοσικλέτα, είναι ένα naked με δική του ταυτότητα, η οποία υπαγορεύεται από την “function over form” φιλοσοφία.
O τρικύλινδρος crossplane κινητήρας, με χωρητικότητας 847κ.εκ., αποδίδει 115 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και ροπή 8,9 Kgm στις 8.500 σ.α.λ. ενώ οι κύλινδροι έχουν offset τοποθέτηση -η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής της Yamaha που διαθέτει ανάλογο design. Ντίζα γκαζιού δεν υπάρχει, αφού το 09 έρχεται εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T. Αυτό με τη σειρά του επέτρεψε την τοποθέτηση τριών χαρτών ανάφλεξης (D-Mode), τους οποίους επιλέγει ο αναβάτης ακόμα και κατά την οδήγηση, αλλάζοντας τρόπο απόδοσης στον κινητήρα, ενώ σχετικά πρόσφατα, το MT-09 απέκτησε και traction control. Παραμετροποίησιμη λοιπόν η απόδοση του κινητήρα, ο οποίος με την προσθήκη του TC, απέκτησε και μια δικλείδα ασφαλείας στα γκάζια του. Αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και ικανότατα περιφερειακά, υποστηρίζουν την “αθλητική” υπόσταση του MT-09. Tο USD πιρούνι των 41 χλστ. είναι ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση του ελατηρίου, ενώ οι ίδιες ρυθμίσεις υπάρχουν και στο πίσω μονό αμορτισέρ. Στα φρένα, έχουμε δύο δίσκους διαμέτρου 298 χλστ. με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δίσκο 245 χλστ. με μονοέμβολη δαγκάνα πίσω, ενώ η πέδηση ελέγχεται από σύστημα ABS. Το MT-09 είναιια μοτοσικλέτα που όταν την “απελευθερώσεις” από τα ηλεκτρονικά δεσμά της απαιτεί σεβασμό! Ο κινητήρας βγάζει την ισχύ του με πολύ βίαιο τρόπο και αυτό μπορεί να φοβίζει κάποιους αλλά για κάποιους άλλους συνειδητοποιημένους, είναι “μάνα εξ ουρανού”. Από εκεί και έπειτα, το μοτέρ υποστηρίζεται από περιφερειακά και στήσιμο που επιτρέπουν το... ξεσάλωμα σε οποιοδήποτε ασφάλτινο πεδίο, ανάγοντας το MT-09 σε μια μηχανή παραγωγής αδρεναλίνης. Σούζες, burn outs (rolling και στατικά) και γενικά όλο το... menu του δίτροχου καταλόγου των stunts είναι διαθέσιμο με αυτή την μοτοσικλέτα. Αν ο οδηγός βάλει κεφάλι και μπροστινό τροχό κάτω, το MT-09 μπορεί επίσης να “καθαρίσει” στροφιλίκια σε χρόνο dt, όντας πολύ ευέλικτο και επιθετικό γεωμετρικά, χωρί αυτό να σημαίνει ότι θυσιάζεται η σταθερότητα. Αυστηρά Streetfighting ο χαρακτήρα του λοιπόν; Όχι! Επιλέγοντας διαφορετικά modes στον κινητήρα και με το δίχτυ ασφαλείας που δημιουργούν τα ABS και το Traction Control, το MT-09 μπορεί να “γλυκάνει” αρκετά και να μετατραπεί σε ένα ήσυχο commuter που θα μεταφέρει καθημερινά τον αναβάτη του από το σπίτι στην δουλειά και πάλι πίσω, με “καθώς πρέπει” τρόπο.
Τα παρατιθέμενα τεχνικά στοιχεία αφορούν στο ΜΤ-07 και όχι στο ΜΤ-09!