Αναθεωρημένη εργονομία, χαμηλότερη σέλα, διαφορετική θέση οδήγησης πιο μέσα στη μοτοσικλέτα… Κι όμως η αίσθηση οικειότητας έρχεται μετά από λίγα λεπτά και αυτό αποτελεί σημαντικό επίτευγμα για μια μεγάλη μοτοσικλέτα με τα λογότυπα 1100 κυβικών να κοσμούν τα πλαϊνά του ρεζερβουάρ. Το νέο Africa δεν τρομάζει, και δεν εννοώ οπτικά όπου παραμένει εξαιρετικά επιβλητική, αλλά είναι ένας αρκετά φιλόξενος οικοδεσπότης που σε υποδέχεται με όλη την αφρόκρεμα των ηλεκτρονικών, ώστε να νιώσεις σαν το σαλόνι του σπιτιού σου. Το πρώτο που παρατηρείς είναι ο δυνατότερος κινητήρας σε ολόκληρο το φάσμα. Έχει φουσκώσει αρκετά στις χαμηλομεσαίες και δεν χρειάζεται να τον ζορίζεις, ενώ αν τον ξεζουμίσεις μέχρι τα κόκκινα, εισπράττεις γρήγορες επιταχύνσεις από στάση ή σε προσπεράσεις με ρεπρίζ. Χαρακτηριστικά χρειάζεται μόλις 3,8 δεύτερα για το 0-100 και 5,35 για το 60-120 χλμ./ώρα. Τα 6 mode οδήγησης, 4 preset και 2 custom, καλύπτουν οποιαδήποτε συνθήκη, από βροχή μέχρι άσφαλτο και χώμα και μεταβάλλουν ανάλογα την ιπποδύναμη και την παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών. Σε κάθε ένα από αυτά, ο κινητήρας έχει τη σωστή απόκριση και συνδυάζεται άψογα με το εξαιρετικό DCT κιβώτιο. Η παραχώρηση έναντι του χειροκίνητου δεν είναι μεγάλη και σιγά-σιγά όσο κυκλοφορείς μαζί του, όσες αναστολές έχεις υποχωρούν αφήνοντας πίσω πλήθος επιχειρημάτων υπέρ του.
Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται είτε χειροκίνητα και ενώ είσαι σταματημένος μέσα από την εντυπωσιακή οθόνη αφής που δεν χορταίνεις να χαζεύεις, είτε μέσω των διακοπτών που η αλήθεια είναι ότι χρειάζονται λίγο χρόνο για να συνηθίσεις την λειτουργία τους. Επιλέγω τον δικό μου χάρτη, όπου έχω ρυθμίσει πλήρη ισχύ, μικρό φρένο κινητήρα και απενεργοποιημένο traction, ώστε να έχω την πιο σαφή εικόνα για το νέο Africa. Ο custom χάρτης κρατάει τις ρυθμίσεις, αλλά όταν σβήνεις τον κινητήρα ενεργοποιεί εκ νέου traction και ABS, για λόγους ασφαλείας φυσικά. Ακόμα και με αυτές τις ρυθμίσεις, το νέο Africa δεν είναι δύστροπο ούτε καν στο αστικό πεδίο. Ο κινητήρας ξετυλίγει ομοιόμορφα το κουβάρι της ιπποδύναμης και το DCT που υπερκερνάει το μεγάλο μεταξόνιο, είναι ευλογιά ειδικά μέσα στην πυκνή κίνηση. Η σημαντικότερη προσθήκη είναι αυτή των ηλεκτρονικών αναρτήσεων. Αν και δεν μπορείς να επέμβεις εξ ολοκλήρου φτιάχνοντας τις δικές σου προτιμήσεις, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα από πολλά διαφορετικά σενάρια ρυθμίσεων όπως αν είσαι μόνος, ή με συνεπιβάτη και αποσκευές και να ορίσεις την απόσβεση, προσαρμόζοντας ανάλογα την λειτουργία τους. Σε κάθε mode η αλλαγή της ανάρτησης είναι αισθητή. Σε συνθήκες πίεσης και σε σφιχτά στριφτερά κομμάτια, το νέο πλαίσιο σε συνεργασία με τις εξαιρετικές αναρτήσεις προσφέρουν τόνους ανατροφοδότησης και μια απίστευτη αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό. Το μυαλό αρνείται πεισματικά να χωνέψει αυτό που όλες οι αισθήσεις του μεταφέρουν με ακρίβεια.
Παρά την ύπαρξη του 21ιντσών μπροστινού τροχού και των 248 κιλών, το Africa χαρακτηρίζεται από αξιοσημείωτη ευελιξία. Πέρα από τα καθημερινά καθήκοντα, στην ουσία το νέο Africa είναι ένας μεγάλος ταξιδευτής που διψάει για ταξίδια και περιπέτεια. Σταθερό με οποιοιδήποτε τριψήφια ένδειξη στο κοντέρ, καταπίνει λακκούβες και χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο, κρατώντας τους επιβάτες ξεκούραστους ατσαλάκωτους μέχρι τον επόμενο προορισμό τους, όσο μακρινός και αν είναι. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε 5 θέσεις και η προστασία που προσφέρει στην κάτω θέση είναι υπεραρκετή, σε σημείο που οι υπόλοιπες θέσεις μοιάζουν περιττές. Εκεί που η άσφαλτος τελειώνει, το Africa τιμάει την καταγωγή του. Τα ηλεκτρονικά και οι αναρτήσεις το κάνουν πιο εύκολα διαχειρίσιμο στο χώμα και θα σε ξελασπώσει κυριολεκτικά και μεταφορικά μέσα από δύσβατα μονοπάτια. Το μικρότερο βάρος, το στενότερο πλαίσιο και οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις συνθέτουν ένα ευέλικτο σύνολο με ομοιόμορφα χαρακτηριστικά απόδοσης παντού και πάντα. Πραγματικά αυτή η Africa είναι να την πιεις στο ποτήρι. Εσύ πόσο περιπέτεια αντέχεις;
πιστευω οτι ο περισσοτερος λαος επαψε να.ζαχαρωνει το AT1100.... Περιμένουν όλοι το 2022 να βγει το midsize μοντελο....που θα βαφτιστεί είτε africa είτε transalp.... οπως ειπε και ο φιλος πιο πάνω ειναι πολλα τα λεφτα κ παίρνεις αλλα μοντέλα κλάσεις καλυτερα.
Με τα ίδια χρήματα αγοράζεις multi και κερνάς τσαγάκι ότι κυκλοφορεί σε εντουρο, μόταρντ, και πολλά SBK για πλάκα !! Ας μη μιλήσουμε για σχεδιασμό που θα παρκάρεις και θα χαζεύουν όλοι και όλες !!
εχουμε ξεφυγει τελειως. Με 20 χιλιαρικα αγοραζεις σπιτι!
πιστευω οτι ο περισσοτερος λαος επαψε να.ζαχαρωνει το AT1100.... Περιμένουν όλοι το 2022 να βγει το midsize μοντελο....που θα βαφτιστεί είτε africa είτε transalp.... οπως ειπε και ο φιλος πιο πάνω ειναι πολλα τα λεφτα κ παίρνεις αλλα μοντέλα κλάσεις καλυτερα.
Με τα ίδια χρήματα αγοράζεις multi και κερνάς τσαγάκι ότι κυκλοφορεί σε εντουρο, μόταρντ, και πολλά SBK για πλάκα !! Ας μη μιλήσουμε για σχεδιασμό που θα παρκάρεις και θα χαζεύουν όλοι και όλες !!
Όλα καλά, αλλά γιατί μόνο με Apple; Οι των Android γιατί να εξαιρούνται; 20 χιλιάρικα είναι αυτά.....