Στα σωθικά του RS 125 R υπάρχει ένας μονοκύλινδρος, τετράχρονος, τετραβάλβιδος κινητήρας ο οποίος μάλιστα είναι υδρόψυκτος και διαθέτει 2 ψυγεία. Αποδίδει 14,7 ίππους, δηλαδή βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο του Α1 διπλώματος. Η τροφοδοσία του γίνεται με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού με σώμα 32 χιλιοστών για ομαλή παροχή της δύναμης και ευκολία χρήσης ανεξάρτητα από τις συνθήκες, γιατί ποιος θέλει να χάνει χρόνο ρυθμίζοντας καρμπυρατέρ στο βουνό. Ο κινητήρας συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων μέσω υγρού πολύδισκου συμπλέκτη με τη λειτουργία της μανέτας να είναι ελαφριά και να μην κουράζει.
Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται αποκλειστικά με μίζα, καθώς η μανιβέλα απουσιάζει, ενώ στάνταρ είναι και η αλουμινένια ποδιά που προστατεύει το κάτω μέρος του, ένα ιδιαίτερα χρήσιμο αξεσουάρ που δεν πρέπει να λείπει από καμία μοτοσυκλέτα με off-road διάθεση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε κατανάλωση 3,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο που αν δεν είναι, πλησιάζει πολύ το μέγιστο που θα δει κάποιος, δεδομένης της χρήσης και του τρόπου που οδηγήσαμε τη μοτοσυκλέτα.