Οδηγώντας: Ντοπάρισμα χωρίς παρενέργειες

    Στο δρόμο, η θεωρία τελειώνει: Ήρθε η ώρα να δούμε πως το μεγάλο αδερφάκι του Jet14 125 αποδίδει σε πραγματικές συνθήκες. Με την εκκίνηση του κινητήρα έρχονται οι πρώτες θετικές εντυπώσεις από την ομαλή, χωρίς κραδασμούς λειτουργία του, ένα χαρακτηριστικό που κρατάει ακόμη και αν το οδηγείτε «τέρμα». Η εκκίνηση από στάση απαιτεί το μοτέρ να φτάσει πρώτα τις 4.000 στροφές και ίσως χρειαστεί λίγο γκάζι παραπάνω, από όσο περιμένει κανείς να ανοίξει. Από εκεί και πέρα όμως, ο κινητήρας είναι «σπίρτο» στην απόκριση του γκαζιού και, σε συνδυασμό με την γεμάτη απόδοσή ροπής, γίνεται πραγματικά ευχάριστος. 

    Στην πόλη, οι επιταχύνσεις έρχονται αβίαστα και συνάδουν με την ευελιξία που παρουσιάζει το scooter στο δρόμο. Το μικρό βάρος των 134 κιλών και η άμεση απόκριση του Jet14 στο τιμόνι δημιουργούν ένα πολύ ευκολοδήγητο σύνολο, που μπορεί να ξεγλιστρήσει τάχιστα μέσα από την πυκνή κίνηση. Σε πιο έντονους ελιγμούς και όταν οι ταχύτητες ανεβαίνουν, η σταθερότητα του συνόλου παραμένει και πλεύσεις ή ταλαντώσεις απουσιάζουν. Ρόλο σε αυτό παίζουν και οι αναρτήσεις, οι οποίες είναι ρυθμισμένες σκληρά, ωστόσο η ρύθμισή τους αυτή έχει αντίκτυπο στην άνεση. Οι μικρότερες κακοτεχνίες των δρόμων δεν προβληματίζουν, όμως στις μεγαλύτερες οι αναρτήσεις μοιάζουν να είναι «έξω από τα νερά τους» και αντιδρούν απότομα, παραδίδοντας την σκυτάλη της απόσβεσης στο πλαίσιο. Για ένα αστικό scooter, η απόδοση των αναρτήσεων θα μπορούσε να είναι αρκετά καλύτερη,όμως όπως είπαμε και παραπάνω, τα οφέλη τους στην σταθερότητα είναι αισθητά. 

    Πράγματι, όταν βγεις από τα στενά και ανοιχτείς σε εθνική ή δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, η καλή αίσθηση συνεχίζει να είναι παρούσα. Στις ψηλότερες στροφές, ο κινητήρας «χαλαρώνει» ελαφρώς σε απόδοση, αλλά προσδίδει μια τελική ταχύτητα στα 110 χλμ/ώρα και μπορεί να κρατήσει με ευκολία σταθερά τα 80-90. Καθώς το scooter δεν φέρει μεγάλη ζελατίνα και το σώμα του αναβάτη είναι σε μεγάλο βαθμό πάνω από το όχημα, η ανεμοκάλυψη είναι μικρή και σε ταχύτητες «εθνικής», ο αέρας θα γίνει αισθητός. Εντός πόλης όμως, φυσικά αυτό δεν είναι πρόβλημα. Στο φρενάρισμα, οι δύο δίσκοι του Jet14 θα κάνουν την δουλειά τους όπως πρέπει, εξασφαλίζοντας ικανοποιητική δύναμη και αίσθηση. Το πίσω φρένο, μιας και δεν περνά από το κύκλωμα του ABS, θα μπλοκάρει σε πολύ έντονη επιβράδυνση χωρίς όμως να οδηγεί σε επικίνδυνες καταστάσεις. Τo ABS στο εμπρός φρένο κρίνεται πολύ καλό σε λειτουργία, με τάχιστη απόκριση στις τάσεις μπλοκαρίσματος και πολύ γρήγορες απελευθερώσεις και επανεμπλοκές, ενώ τα δύο φρένα συνεργάζονται αρμονικά σε περίπτωση... «τσαρουχώματος» από τον αναβάτη σε συνθήκες πανικού.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Moto Traffic ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ - ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA