H ηλεκτροκίνηση είναι, όπως όλα δείχνουν, η τεχνολογία με την μεγαλύτερη υποψηφιότητα να διαδεχθεί την χρήση καυσίμων στο άμεσο μέλλον και οι κατασκευαστές το δείχνουν εμφατικά. Πριν λίγο καιρό, σας γράψαμε ότι οι μεγάλοι 4 Ιάπωνες (Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki) είχαν ένα meeting όπου ήρθαν σε κάποιες συμφωνίες κοινοπραξίας για την διάδοση της ηλεκτροκίνησης στα νέα μοντέλα. Να λοιπόν που έρχεται και η πρώτη πρόταση στην μετά συμφωνίας εποχή, από την Yamaha, για νέο μοντέλο scooter!
Η Yamaha λοιπόν παρουσίασε το νέο EC-05, το οποίο φέρει τεχνολογία εναλλάξιμων μπαταριών. Πριν αρκετό καιρό, σας είχαμε φέρει πρώτοι στην Ελλάδα, την είδηση για αυτή την τεχνολογία και λίγο καιρό αργότερα, η KYMCO είχε ανακοινώσει την πλατφόρμα IONEX που τη χρησιμοποιεί. Σε αυτή την φιλοσοφία θα λειτουργεί και το νέο EC-05.
To μοντέλο φέρει δύο μπαταρίες, από τις οποίες ο αναβάτης θα μπορεί να αφαιρεί την μία και να την ανταλλάσσει με μία άλλη, πλήρως φορτισμένη, σε ειδικό σταθμό «ανεφοδιασμού». Η μέθοδος αυτή φιλοδοξεί να λύσει το πρόβλημα αυτονομίας και ανεφοδιασμού των ηλεκτρικών scooters, καθώς θα υπάρχει δίκτυο σταθμών με μπαταρίες για την εναλλαγή τους από τους αναβάτες, ανά πάσα στιγμή.
Τέλος δηλαδή, η αναμονή για επαναφόρτιση: Βγάζεις την άδεια μπαταρία, βάζεις την γεμάτη, έφυγες!
Αν η ιδέα σας φαίνεται ανέφικτη, κάπου εδώ να σας πούμε ότι στην Ταϊβάν υπάρχουν περίπου 1.000 σταθμοί με εναλλάξιμες μπαταρίες ήδη, από την μάρκα Gogoro η οποία βρίσκεται και στην τεχνολογική επιμέλεια του Yamaha EC-05.
Η δεύτερη μπαταρία του EC-05 θα μπορεί να αφαιρεθεί για επαναφόρτιση στο σπίτι του αναβάτη ή να παραμένει μόνιμα μέσα στο σκουτερ. Το ίδιο το EC-05 θα έχει αυτονομία 150 χιλιομέτρων και μέγιστη ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα, προσφέροντας επιδόσεις ανάλογες με ένα scooter 125 κυβικών.
Δείτε και παρακάτω, ένα βίντεο που δημιούργησε η Yamaha για το νέο μοντέλο: