Η Yamaha θα μπορούσε εύκολα να προβεί σε μικρές αλλαγές ώστε ο επιτυχημένος τρικύλινδρος CP3 να πληροί τις προδιαγραφές Euro 5, αλλά δεν αρκέστηκε σε αυτό και στην ουσία τον έφτιαξε πάλι από την αρχή. Συναντάμε λοιπόν ακριβώς τις ίδιες αναβαθμίσεις με το ΜΤ-09, ξεκινώντας φυσικά από τον κυβισμό ο οποίος αυξήθηκε από τα 847 στα 889 κυβικά χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή (από 59,1 στα 62,1 χιλ). Έτσι η ιπποδύναμη αγγίζει πλέον τους 119 ίππους, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται και η ροπή ειδικά στο χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών που είναι και το σημαντικότερο για αυτή την κατηγορία, αφού τα 9,5 χλγμ (0,6 χλγμ περισσότερα από πριν) αποδίδονται στις 7.000 σ.α.λ, δηλαδή 1.500 σ.α.λ νωρίτερα από το προηγούμενο μοντέλο.
Οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στο εσωτερικό του κινητήρα (νέα έμβολα, μπιέλες, στρόφαλος βαρύτερος κατά 15%, κάρτερ, εκκεντροφόρους) αλλά και στα περιφερειακά, όπως το νέο φιλτροκούτι το οποίο συμμετέχει με τον τρόπο του και στον ήχο, όντας ίδιο με του ΜΤ-09 (παρότι το Tracer έχει διαφορετικό ρεζερβουάρ), καθώς και στο σύστημα εξάτμισης που είναι ελαφρύτερο. Έτσι, το συνολικό βάρος κινητήρα-εξάτμισης είναι μειωμένο κατά 1,7 κιλά σε σχέση με το Tracer 900. Ακριβώς ίδιο με το ΜΤ-09 είναι και το νέο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, με τα μπεκ τοποθετημένα στα σώματα ψεκασμού από την πλευρά της πεταλούδας, καθώς και το ηλεκτρονικό γκάζι (YCC-T) το οποίο συνδυάζεται πλέον με το νέο ελαφρύτερο σύστημα APSG (Accelerator Position Sensor Grip). Το τελευταίο διαθέτει ελατήριο όπως και στο R1 ώστε να προσομοιώνει σε μεγαλύτερο βαθμό την αίσθηση της συμβατικής γκαζιέρας, εξαλείφοντας την απότομη απόκριση που χαρακτήριζε το προηγούμενο μοντέλο στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού.
Ακόμα πιο σημαντικές αλλαγές συναντάμε στον τομέα των ηλεκτρονικών, καθώς το νέο Tracer 9 διαθέτει όλα τα καλούδια της εποχής, όπως traction control με ευαισθησία κλίσης, σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS) όμοιο με του R1, καθώς και το LIF που περιορίζει τις άσκοπες σούζες. Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται με μια μονάδα IΜU 6 αξόνων (μικρότερη κατά 50% και ελαφρύτερη κατά 40% από την αντίστοιχη του R1), διαθέτουν τρία επίπεδα παρεμβατικότητας (1, 2 και manual) και μπορούν να απενεργοποιηθούν ξεχωριστά ή ακόμα και όλα μαζί αν το επιθυμείς. Τα προγράμματα απόκρισης του κινητήρα (D-MODE) φυσικά παραμένουν και στο νέο μοντέλο, πλέον όμως είναι τέσσερα όπως στο ΜΤ-09. Εδώ συναντάμε και τη μοναδική διαφορά ανάμεσα σε Tracer 9 και MT-09, αφού η χαρτογράφηση είναι διαφορετική, σύμφωνα με τον χαρακτήρα της κάθε μοτοσυκλέτας.
Όσον αφορά στο 6τάχυτο κιβώτιο, οι δύο πρώτες σχέσεις είναι πιο μακριές για να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ροπή του κινητήρα, ενώ ο συμπλέκτης ολίσθησης χρησιμοποιεί νέα υλικά τριβής για μεγαλύτερη αντοχή. Σε αντίθεση με το ΜΤ-09, το σύστημα QuickShifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, συνεχίζει να είναι προνόμιο μόνο του GΤ, όμως και η βασική έκδοση διαθέτει την απαραίτητη προεγκατάσταση για να προσθέσεις αργότερα το συγκεκριμένο αξεσουάρ χωρίς μεγάλο κόστος.