Η Ιταλία μπορεί να φημίζεται για το οδικό της δίκτυο, όμως μερικές περιοχές πάντα θα εξαιρούνται από τον κανόνα και η Τοσκάνη είναι σίγουρα μία από αυτές. Ενώ λοιπόν είχαμε στο μυαλό μας δρόμους γυαλόχαρτο χωρίς ίχνος ατέλειας, η πραγματικότητα ήταν ελαφρώς διαφορετική. Παρόλα αυτά, έχοντας οδηγήσει πρόσφατα το ΜΤ-09 οι προσδοκίες μας δεν έπαψαν να είναι μεγάλες, ειδικά όταν βλέπαμε τα νέα Tracer 9 να περιμένουν παρατεταγμένα σε σειρά.
Πριν καν βγούμε από τον περιβάλλοντα χώρο του ξενοδοχείου πάνω στη σέλα της βασικής έκδοσης, παρατηρήσαμε την πιο γλυκιά απόκριση του γκαζιού σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και την πιο αθόρυβη λειτουργία του κιβωτίου, δύο σημαντικά στοιχεία για την καθημερινή μετακίνηση. Εύκολο στην οδήγηση ακόμη και με πολύ χαμηλές ταχύτητες, το νέο Tracerέχει ελαφριά αίσθηση που θυμίζει μοτοσυκλέτα μικρότερης κατηγορίας στους αργούς ελιγμούς, αποδεικνύοντας ότι είναι ιδανικό για να κάνεις το επόμενο βήμα ¨ανεβαίνοντας¨ κατηγορία. H λέξη σκορτσάρισμα είναι παντελώς άγνωστη και ο κινητήρας CP3 είναι πιο πρόθυμος από ποτέ να δείξει τα κάλλη του, αλλά και τα αποτελέσματα της εκτεταμένης βελτίωσης στην οποία επεβλήθη. Δεν έχει καμία σημασία αν κινείσαι νωχελικά με μια ταχύτητα επάνω στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο, αφού έχεις πάντα αποθέματα ροπής για να επιταχύνεις δυνατά με οποιαδήποτε σχέση. Το traction control αναλαμβάνει την πρόσφυση του πίσω τροχού χωρίς τα απότομα κοψίματα του προηγούμενου μοντέλου και μαζί με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά σε αφήνει να διασκεδάζεις με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.
Ανοίγοντας το ηλεκτρονικό γκάζι το Tracer επιταχύνει δυναμικά αλλά ταυτόχρονα πιο γλυκά από το ΜΤ-09, έχοντας παράλληλα και ελαφρώς διαφορετική χροιά στον ήχο. Δεν σουζάρει (εκτός αν το επιδιώξεις...) και παραμένει απόλυτα σταθερό όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, επιτρέποντάς σου ακόμα και να ¨παίζεις¨ ρυθμίζοντας το ύψος της ζελατίνας, με το cruise control ενεργοποιημένο σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες από αυτές που ενδείκνυνται για ταξίδι. Η προστασία από τον αέρα είναι πολύ καλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο και γίνεται αντιληπτή τόσο στο κεφάλι όσο και στα πόδια, κάτι που σε συνδυασμό με την άνετη θέση οδήγησης, αποδεικνύουν πως το νέο Tracer 9 αγαπά ιδιαίτερα τις μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι αφήνει στην άκρη τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του, το αντίθετο μάλιστα. Οι στροφές πάντα άρεσαν στο Tracer και τώρα δείχνει ακόμη πιο σπορ, αφού στα καλά κομμάτια ασφάλτου το διασκεδάζαμε πραγματικά. Εκεί το πιο στιβαρό πλαίσιο έδειχνε τα οφέλη του, όπως και το σωστό ζύγισμα που έκανε τη μοτοσυκλέτα ιδιαίτερα πρόθυμη στις εισόδους αλλά και στις αλλαγές κατεύθυνσης. Για να αναδειχθούν βέβαια αυτά τα στοιχεία στο 100% χρειάζεσαι καλό δρόμο και όχι τις αναπηδήσεις και τις ρωγμές που συναντούσαμε σε πολλά σημεία της διαδρομής. Παρότι κανένας δρόμος δεν μας εμπόδισε τελικά να οδηγήσουμε σε γρήγορους ρυθμούς, συχνά οι εργοστασιακές ρυθμίσεις περιόριζαν την απόλαυση. Αν λοιπόν έπρεπε να κινούμαστε μόνιμα σε παρόμοιες συνθήκες, θα ¨ ψαχνόμασταν¨ αρχικά με την απόσβεση επαναφοράς η οποία έδειχνε ¨γρήγορη¨ όταν το οδόστρωμα είχε συνεχόμενες ανωμαλίες.
Η καλύτερη απόδειξη για τα παραπάνω ήρθε όταν ανεβήκαμε στη σέλα του Tracer GT, αφού η πρώτη σκέψη που πέρασε από το μυαλό ήταν ότι βρισκόμασταν σε άλλη μοτοσυκλέτα και όχι σε άλλη έκδοση. Σίγουρα με τις βαλίτσες το επιπλέον βάρος γίνεται αισθητό, όμως αυτό εξαφανίζεται όταν αρχίζεις να κινείσαι και υπερκαλύπτεται από τα προτερήματα των ημιενεργητικών αναρτήσεων. Aκόμα και στην πιο σπορ λειτουργία A1, το GT ¨σιδέρωνε¨ τα πάντα χωρίς να διαταράσσεται σε καμία περίπτωση η ισορροπία του συνόλου. Σε δρόμους σαν και αυτούς της Τοσκάνης κερδίζεις αναμφίβολα πολλούς πόντους στην ποιότητα κύλισης αλλά και στην σταθερότητα, χωρίς όμως να χάνεις σε ευελιξία, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που πιάναμε τον εαυτό μας να ξύνει μαρσπιέ, ψάχνοντας τα όρια της μοτοσυκλέτας. Αυτά φυσικά βρίσκονται πολύ υψηλότερα από εκείνα του μέσου οδηγού και αν στα παραπάνω προσθέσεις και το πολύ καλό quickshifter, έχεις συνολικά μια πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα, η οποία όπως όλα δείχνουν θα μονοπωλήσει και πάλι το ενδιαφέρον των SportTouring.