Το πλαίσιο του Tracer ανέκαθεν ήταν αλουμινένιο, όμως το Tracer 9 επωφελείται από τη νέα πατενταρισμένη μέθοδο χύτευσης της Yamaha, η οποία επιτρέπει πολύ λεπτότερα τοιχώματα (μόλις 17χιλ) με αποτέλεσμα η σχεδίασή του να αλλάξει ριζικά. Παρότι όμως πλέον διαθέτει μεγαλύτερες δοκούς και αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 50% το βάρος του είναι μειωμένο κατά 800γρ., αποδεικνύοντας την εξέλιξη της ιαπωνικής εταιρίας σε ακόμη έναν σημαντικό τομέα. Όπως και στο ΜΤ-09, η Yamaha άλλαξε τη θέση του κινητήρα στο πλαίσιο γυρνώντας τον πιο κάθετα κατά 5ο αλλά και την γεωμετρία, χαμηλώνοντας τον λαιμό του τιμονιού κατά 30χιλ. Εκεί που συναντάμε διαφορές, είναι στις επάνω βάσεις του κινητήρα οι οποίες για το Tracer είναι παχύτερες αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την ακαμψία, μιας και μιλάμε για δομικό στοιχείο, αλλά και στο αλουμινένιο ψαλίδι που παρότι μοιάζει με το αντίστοιχο του ΜΤ-09 είναι μακρύτερο κατά 64χιλ. Έτσι το νέο Tracer έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο (1500χιλ) σε σχέση με το ΜΤ-09, το οποίο όμως είναι ακριβώς ίδιο με του απερχόμενου Tracer 900. Παρά λοιπόν το μακρύτερο ψαλίδι, δεν χάνεται η ευελιξία που χαρακτηρίζει το μοντέλο.
Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις της KYB με τις οποίες εφοδιάζεται η έκδοση GT κάνουν εξαιρετική δουλειά τόσο στη χαλαρή βόλτα όσο και στη γρήγορη οδήγηση
Ανασχεδιασμένο φυσικά σε σχέση με το Tracer 900 είναι και το αλουμινένιο υποπλαίσιο (ελαφρύτερο κατά 1,5 κιλό), συμβάλλοντας με την σειρά του ώστε η δυνατότητα μεταφοράς φορτίου να είναι αυξημένη κατά 7%. Αυτό σημαίνει ότι το Tracer 9 μπορεί να αντεπεξέλθει άριστα φιλοξενώντας αναβάτες με συνολικό βάρος 193 κιλά, αλλά και 3 βαλίτσες για τα προσωπικά τους αντικείμενα. Καθώς αναφερθήκαμε στο βάρος αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά τις προδιαγραφές Euro 5 και τον πλουσιότερο εξοπλισμό του, η βασική έκδοση του Tracer 9 είναι ελαφρύτερη κατά 1 κιλό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ αντίστοιχα η έκδοση GT είναι κατά 5 κιλά βαρύτερη αγγίζοντας τα 220κιλά (με πλήρη υγρά), αφού εφοδιάζεται επιπλέον με ημιενεργητικές αναρτήσεις.
Τα φρένα συνεργάζονται πλέον με το cornering ABS 9.1MP της Bosch και είναι αναβαθμισμένα τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση χάρη στην ακτινική τρόμπα της Nissin
Μπορεί η βασική έκδοση να αναβαθμίστηκε με ένα νέο (κοντύτερο κατά 39χιλ) ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41χιλ όμοιο με του ΜΤ-09 (διαθέτει για την περίπτωση πιο σκληρά ελατήρια και διαφορετικές ρυθμίσεις) και ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ από την KYB, όμως στον τομέα των αναρτήσεων το GT ξεχωρίζει. Η ΚΥΒ εξοπλίζει την πλούσια έκδοση με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που ακούει στο όνομα Actimatic Damping System (KADS). Μέσω ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων ρυθμίζονται σε πραγματικό χρόνο οι αποσβέσεις τόσο για το εμπρός όσο και για το πίσω μέρος, σύμφωνα με την κατάσταση του δρόμου και τον τρόπο οδήγησης, λαμβάνοντας δεδομένα από την IMU αλλά και από την ECU του κινητήρα. Προσφέρει έτσι άμεσα ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων μέσα από δύο προεπιλογές. Η λειτουργία Α1 είναι κατάλληλη για σπορ οδήγηση ενώ η Α2 για πιο τουριστική χρήση, σε καμία όμως από τις δύο δεν μπορείς να επέμβεις για προσωπικές ρυθμίσεις ή για την προφόρτιση η οποία όπως και στη βασική έκδοση γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο.
Oι νέες ζάντες είναι ελαφρύτερες κατά 1 κιλό και φιλοξενούν μια ειδική έκδοση των ελαστικών Battlax Τ32 που η Bridgestone ανέπτυξε μαζί με την Yamaha αποκλειστικά για το Tracer 9.
Ακόμη ένα τομέας που το Tracer 9 ακολούθησε πιστά το ΜΤ-09 είναι αυτός των φρένων. Έτσι συναντάμε δίσκους 298 και 245χιλ εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ακτινική τρόμπα της Nissin, καθώς και cornering ABS 9.1MP της Bosch, το οποίο συνδυάζεται με το σύστημα BC 2 επιπέδων ρυθμίζοντας ανεξάρτητα την πίεση στο εμπρός και το πίσω φρένο. Ανανέωση είχαμε και στους τροχούς, αφού οι νέες ζάντες είναι ελαφρύτερες κατά 1 κιλό και φιλοξενούν μια ειδική έκδοση των ελαστικών Battlax Τ32 που η Bridgestone ανέπτυξε μαζί με την Yamaha αποκλειστικά για το Tracer 9.