LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδηγώντας – Ανεβάζει τον πήχη

Πρώτος στόχος το αστικό πεδίο και η περιήγηση ξεκινάει από τους πολυσύχναστους δρόμους της πανέμορφης Φλωρεντίας τις πρώτες πρωινές ώρες. Ο νέος κινητήρας παίρνει ζωή με γυρισμένο τον κεντρικό διακόπτη στη θέση ignition και το κλειδί να βρίσκεται στην τσέπη σας. Το Χ-ΜΑΧ 300 κερδίζει τις εντυπώσεις με το καλημέρα. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί σε όρθια στάση και σε κρατάει ξεκούραστο για μεγάλα χρονικά διαστήματα, χωρίς να πιαστείς σε χέρια και μέση. Extra credits δίνω στην ευρύχωρη και άνετη σέλα. 

Διανύσαμε παραπάνω από 140 χιλιόμετρα συνολικής διαδρομής και δεν ένιωσα ούτε μια στιγμή την ανάγκη για ξεκούραση. Το ύψος της  βρίσκεται στα 795 χιλιοστά και θα βολέψει αρκετά αναστήματα. Το πάτωμα είναι μεγάλο και αφήνει αρκετό χώρο για τα πόδια του αναβάτη, ενώ ο αναβάτης έχει μικρό χώρο για να βάλει τα πόδια σε οριζόντια θέση όπως στα GT scooter, αλλά η μικρή γωνία θα τον κουράσει. Στο αστικό κομφούζιο, το Χ-ΜΑΧ αποδείχτηκε ευέλικτο με σωστό ζύγισμα και ευκολία στις αλλαγές κατευθύνσεων. Οι καθρέπτες παρέχουν ορατότητα στον αναβάτη, χωρίς να εμποδίζουν σε καταστάσεις διήθησης. Το Traction Control παρακολουθεί  διακριτικά και παρεμβαίνει μόνο όταν χρειαστεί, όπως σε βρεγμένο δρόμο ή σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα. Οι άνθρωποι της Yamaha νιώθουν τόσο σίγουροι για την δουλειά που έχει γίνει σε ανάρτηση και πλαίσιο, που αποφάσισαν ένα κομμάτι του section, να είναι σε πλακόστρωτα στενά. Το πλαίσιο παραμένει στιβαρό και οι αναρτήσεις απορροφούν τις συνεχόμενες ανωμαλίες, όπως σε απορροφούν οι φυσικές ομορφιές του τοπίου της πρωτεύουσας της Τοσκάνης. 

Το σύστημα πέδησης είναι ικανοποιητικό, αν και η αίσθηση του μπροστινού φρένου είναι λίγο πιο μαλακή και σπογγώδης από ότι θα ήθελα, όμως σε συνδυασμό με το πίσω φρένο, δεν θα απογοητεύσει τον αναβάτη ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού. Το ABS είναι στο στάνταρ εξοπλισμό και εκτός από μερικές περιπτώσεις που χρειάστηκε να πιέσω αρκετά τα φρένα, παραμένει διακριτικό και παρεμβαίνει μόνο όταν παραστεί ανάγκη. Το πρόγραμμα περιελάμβανε αρκετά χιλιόμετρα περιμετρικά της πόλης, καθώς επιδίωξη της Ιαπωνικής εταιρίας ήταν, να παρουσιάσει ένα scooter με δυνατότητες και για εκτός πόλης εξορμήσεις. Το Χ-ΜΑΧ μου άφησε άριστες εντυπώσεις. 

Ο κινητήρας απλώνει τη δύναμη του απολύτως γραμμικά, παραμένοντας ελαστικός, με άμεσο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Και όταν αποφασίσεις να τον πιέσεις, θα καταλάβεις ότι έχει αρκετά αποθέματα ισχύος, για προσπεράσεις με ασφάλεια και για ταχύτητες κοντά στα 150 χιλιόμετρα. Τουλάχιστον τόσα κατάφερα να πιάσω, πριν με σημαδέψει η Polizia με το ραντάρ και αναγκαστώ να φρενάρω, πριν βρεθώ εκτεθειμένος επί Ιταλικού εδάφους. 

Η απόδραση από το κλεινόν άστυ, είχε στο μενού ορεινή διαδρομή με στροφές και το Χ-ΜΑΧ ανταποκρίθηκε άψογα. Ο πλοηγός ανέβασε ρυθμό και εγώ ανακάλυψα την ασφάλεια και τη σιγουριά που εμπνέει το Ιαπωνικό scooter. Υψηλά  περιθώρια πρόσφυσης και μεγάλες γωνίες κλίσης, που σου επιτρέπουν να κινηθείς με ρυθμό μοτοσυκλέτας. Συνοδοιπόροι σε αυτό, είναι το μπροστινό σύστημα ανάρτησης με το τηλεσκοπικό, που μεταφέρει απίστευτη αίσθηση ανατροφοδότησης στον αναβάτη και το καλοζυγισμένο πλαίσιο που παραμένει σταθερό και άκαμπτο κάτω από όλες τις συνθήκες. Αν και δεν μπόρεσα να έχω ακριβείς μετρήσεις, παρά τη γρήγορη οδήγηση και τις δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες δούλεψε ο κινητήρας, η κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς της Yamaha, για περισσότερη οικονομία καυσίμου. 

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ