Στο δρόμο

Στο δρόμο
6 Φωτογραφίες »

Αναμφίβολα το G368 είναι ένα scooter που δεν περνάει απαρατήρητο. Η εντυπωσιακή εμφάνιση του έγινε συχνά αντικείμενο θετικού σχολιασμού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή στα φανάρια. Που να το οδηγήσουν κιόλας.. καθώς το scooter της Zontes φροντίζει ώστε ο αναβάτης του να νιώθει βασιλιάς πάνω στη σέλα του, δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης και χτυπώντας κόκκινο σε ευκολία και πρακτικότητα στην καθημερινή συμβίωση μαζί του. ¶νετη θέση οδήγησης, μεγάλοι χώροι αποθήκευσης και όλα τα τεχνολογικά καλούδια συνιστούν το κατάλληλο περιβάλλον «εργασίας» για την πόλη και όχι μόνο. Πολύ σύντομα εξοικειώνεσαι με τον 17αρη μπροστινό τροχό και παρότι δεν είναι το ίδιο ευέλικτο όσο ένα scooter με μικρότερους τροχούς, το G368 σε αποζημιώνει ποικιλοτρόπως σε σταθερότητα και ομοιογένεια. Αν και το βάρος αγγίζει σχεδόν τα 200 κιλά, το άριστο ζύγισμα και η σωστή κατανομή κάνουν παιχνίδι τις αλλαγές κατεύθυνσης και τους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Εκεί που οι ψηλοί καθρέπτες και το σχετικά στενό «καλούπι» του G368 αφήνουν μεγάλα περιθώρια ώστε να μην κολλήσεις σχεδόν πουθενά ακόμα και σε έντονο μποτιλιάρισμα. Ο κινητήρας δεν εμφανίζει κενά ισχύος, διαθέτει ραφιναρισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και η άμεση απόκριση σε συνδυασμό με τους 39 ίππους μετουσιώνονται σε γρήγορες επιταχύνσεις κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις, με το G368 να ολοκληρώνει το 0-50 σε 3 και να σπάει το φράγμα των 100χλμ./ώρα σε 9,7δ. Αντίστοιχα δυνατό είναι στις ενδιάμεσες ρεπρίζ 50-100 που χάρη στις φουσκωμένες μεσαίες διαρκούν 6,6 δ. Το πλαίσιο δείχνει έτοιμο να αντέξει τα πάντα και αυτό το καταλαβαίνεις καλύτερα όταν πατήσεις χώμα. Το G368 έχει γεννηθεί για σκληροτράχηλη χρήση και η θωρακισμένη περιβολή του αφαιρεί άγχος και προσθέτει προστασία σε τέτοιες συνθήκες. Μπορεί να μην έχει enduro καταβολές, όμως θα πατήσει χωρίς δισταγμό σε κάθε χωμάτινο μονοπάτι με τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και τους ακτινωτούς τροχούς με τα τακουνάτα ελαστικά να επιτρέπουν λελογισμένο παιχνίδι, τηρουμένων των αναλογιών. Μάλιστα μπορείς να οδηγείς όρθιος χωρίς τη scooterισια αίσθηση, καθώς το τιμόνι είναι στο σωστό ύψος και τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ δίνουν μεγαλύτερη ευελιξία στην τοποθέτηση του κορμού. Το τουριστικό ρεζερβουάρ των 17,5 λίτρων εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία εκδηλώνοντας την επιθυμία για κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων από τις τυπικές αστικές. Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ξεδιπλώνει την σωστή ανεμοκάλυψη και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που σε κάνει να αδιαφορείς ακόμα και είσαι κοντά στην τελική των 150+ χλμ./ώρα. Το G368 είναι απόλυτα σταθερό στην ευθεία την ώρα που μπορεί να γέρνει με ασφάλεια στις στριφτερές διαδρομές του επαρχιακού δικτύου. Ο μπροστινός 17αρης σιδερώνει τα πάντα στο διάβα του και αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της πολύ καλής συμπεριφοράς του scooter, με τον πίσω να ακολουθεί τις εντολές του συνόλου χωρίς ανορθογραφίες, ενώ η σκληρή γόμα των ελαστικών της CST στερεί το κάτι παραπάνω από το σύνολο χωρίς ωστόσο να προβληματίζουν. Το μακρύ μεταξόνιο και οι σφιχτές αναρτήσεις σε κρατούν σε άμεση επαφή με το δρόμο, ενώ «παίζοντας» με τις ρυθμίσεις τους μπορείς να επιλέξεις ένα πιο χαλαρό set up αφαιρώντας λίγο από την αίσθηση στο όριο αλλά κερδίζοντας σε άνεση σε ότι αφορά τις συνεχόμενες κακοτεχνίες του αστικού πεδίου. Τα φρένα υστερούν ελαφρώς στο αρχικό δάγκωμα, ανταποκρίνονται όμως επάξια σε κάθε φρενάρισμα ακόμα και σε βίαιη χρήση, αρκεί να ασκείς λίγο μεγαλύτερη πίεση στις μανέτες με το 100-0 να ολοκληρώνεται σε 43,5 μέτρα, μια κορυφαία επίδοση για την κατηγορία.

 

Σελίδα 1Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα νέου Zontes G368
Σελίδα 2Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά
ROYAL ALLOY
BEST MOTO