Scooter ή αυτοκίνητο; Οδηγούμε στην κίνηση της Αθήνας και συγκρίνουμε το χρόνο που χρειάζεσαι με το καθένα για μια τυπική διαδρομή 20 χιλιομέτρων. Είναι τελικά η μετάβαση στους δύο τροχούς η λύση για την καθημερινή μετακίνηση ;
Εφιάλτης η καθημερινή μετακίνηση - Ποια είναι η λύση;
Η καθημερινή μετακίνηση ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό πρόβλημα. Πόσο μάλλον τώρα που η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί σε παράλογα επίπεδα και μαζί με την τιμή της βενζίνης κάνουν το κάθε λεπτό μποτιλιαρίσματος να μοιάζει με αιώνα. Οι ουρές χιλιομέτρων είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο στις κεντρικές αρτηρίες των πόλεων, οπότε αποφασίσαμε να δούμε και στην πράξη πόσο χρόνο κερδίζεις αν αφήσεις στο γκαράζ το αυτοκίνητο και χρησιμοποιείς ένα scooter 125 κυβικών. Τα οφέλη φυσικά δεν αφορούν μόνο τον χρόνο - χρήμα αλλά και την ψυχική μας ηρεμία, καθώς όλοι γνωρίζουμε πως αισθάνεσαι όταν γυρνάς σπίτι έχοντας «χαλάσει» 2 ή και περισσότερες ώρες από τη μέρα σου για μια διαδρομή μερικών χιλιομέτρων.
Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από την ημέρα που η ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με την άδεια οδήγησης ελαφρού δικύκλου (Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά) έγινε πραγματικότητα, όπως σε πολλά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια κίνηση που ευελπιστούμε να ανατρέψει την εικόνα των μποτιλιαρισμένων δρόμων, δίνοντας την ευκαιρία σε μεγάλο αριθμό οδηγών να απαλλαγούν μια και καλή από αυτή την ταλαιπωρία και όχι μόνο, αφού η κατηγορία Α1 έχει πλέον επιλογές για κάθε χρήση. Τα 125 είναι πρακτικά, ευκολοδήγητα, ευέλικτα στην πόλη, αλλά και ικανά ακόμα και για σύντομες μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο, προσφέροντάς σου την αίσθηση μεγαλύτερων, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε συμπεριφορά. Ένα από αυτά είναι και το νέο Dymoto Mista 125 το crossover scooter που επιλέξαμε για αυτή τη δοκιμή, βάζοντας το απέναντι στο Toyota Yaris ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης. Γιατί επιλέξαμε scooter; Γιατί πολύ απλά μπορεί να κάνει ευκολότερη τη μετάβαση στους δύο τροχούς καθώς είναι αυτόματο, παρέχοντας κάθε σύγχρονο σύστημα ασφάλειας αλλά και προστασία από τα στοιχεία της φύσης, κάτι απαραίτητο για ένα όχημα που θα κινείται περισσότερες από 300 μέρες το χρόνο.
Με τις καλύτερες συνθήκες για το αυτοκίνητο η δοκιμή!
Τη μέρα της δοκιμής οι συνθήκες ήταν οι καλύτερες δυνατές για το αυτοκίνητο. Παρότι οδηγήσαμε σε ώρες αιχμής δεν συναντήσαμε κάποιο ατύχημα ή άλλο αυτοκίνητο σταματημένο λόγω βλάβης, δύο από τους πιο συνηθισμένους λόγους που οι καθυστερήσεις μεγαλώνουν. Δεν είχαν απεργία τα ΜΜΜ , ούτε ήταν κλειστός κάποιος άλλος δρόμος. Ήταν απλώς μια τυπική μέρα στον κολασμένο Κηφισό. Επίσης δεν υπολογίσαμε τον χρόνο που χρειάζεσαι για να βρεις parking κοντά στη δουλειά ή στο σπίτι, αφού ανάλογα την περιοχή μπορεί να χρειαστείς από 2 μέχρι 30 λεπτά επιπλέον.
Για το scooter φυσικά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Η απόκλιση στο χρόνο θα είναι πάντα μικρή ανεξάρτητα πόση κίνηση θα συναντάς, ενώ η εύρεση parking θα σταματήσει να είναι μια αγχωτική διαδικασία αφού δεν αποτελεί ποτέ πρόβλημα. Ο μόνος επιπλέον χρόνος που μπορεί να χρειαστείς είναι για να φορέσεις αδιάβροχα σε μια βροχερή μέρα.
50 λεπτά το αυτοκίνητο, μόλις 25 το Scooter 125cc
Για μια διαδρομή μόλις 22 χιλιομέτρων (από τον Πειραιά στη Λυκόβρυση) το αυτοκίνητο χρειάστηκε 50 λεπτά. Αντίστοιχος είναι και ο χρόνος για την επιστροφή, οπότε οι 2 ώρες είναι ένα φυσιολογικό για τα δεδομένα νούμερο και το γνωρίζουν πολύ καλά όσοι έχουν κάνει παρόμοια διαδρομή με αυτοκίνητο. Ο χρόνος που χρειάστηκε το scooter ήταν ακριβώς ο μισός. Χωρίς γρήγορη οδήγηση, χωρίς σφήνες και χωρίς επικίνδυνες προσπεράσεις , παρά μόνο με προσεκτική διήθηση που είναι φυσικά απαραίτητη και προς το παρόν απλώς ανεκτή και όχι νόμιμη από την πλευρά του νόμου…
Απλώς σκεφτείτε πόσο μεγαλύτερες θα ήταν οι ουρές αν κάθε δίτροχο έμενε πίσω από τα αυτοκίνητα… Όσον αφορά τον συνολικό χρόνο που κερδίζεις μόνο από το πήγαινε-έλα στη δουλειά, αρκεί μια απλή πράξη για να διαπιστώσουμε ότι με το αυτοκίνητο ¨τρως¨ στο δρόμο πάνω από 24 ώρες επιπλέον κάθε μήνα. Μήπως να το ξανασκεφτείς ;
Μια απόσταση 22χλμ στο μισό χρόνο!
-50 λεπτά το αυτοκίνητο, χωρίς συμβάν στην εθνική και χρόνο παρκαρίσματος
-25 λεπτά το Scooter από αρχάριο οδηγό
-Με το αυτοκίνητο τρώμε 24 ώρες τον μήνα παραπάνω στους δρόμους
-Μήπως και η Ελλάδα πρέπει να νομιμοποιήσει τη διήθηση;
Εσείς σε ποιους τα λέτε και δεν τα πιστεύουν; Κάντε τους Tag!