Ο κινητήρας του X-City είναι όμοιος με αυτόν που χρησιμοποιεί και το X-Max, διαφοροποιείται όμως στο σύστημα τροφοδοσίας και σύμφωνα με τη Yamaha και στην απόδοση. Οι αυστηρές προδιαγραφές EU3 ανάγκασαν τη Yamaha να αντικαταστήσει το καρμπιρατέρ με ψεκασμό. Περαιτέρω διαφοροποιήσεις δεν υπάρχουν στους κινητήρες πέραν της απόδοσης. Σύμφωνα με τη Yamaha, το μέγιστο νούμερο ιπποδύναμης φτάνει στις 7.500 σ.α.λ. και είναι 21 ίπποι (Χ-Max 19,8 ίπποι / 7.500 σ.α.λ.), ενώ το μέγιστο νούμερο ροπής έρχεται νωρίτερα στις 5.800 σ.α.λ. και είναι 2,19 kgm (X-Max 2,12 kgm/ 6.250). Η λειτουργία του κινητήρα είναι σχεδόν ηλεκτρική, με το θόρυβο και τους κραδασμούς να είναι σε μεγάλο βαθμό φιλτραρισμένοι. Στη δοκιμή είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε ταχύτητα λίγο μεγαλύτερη από τα 100 και αυτό στιγμιαία. Έτσι, τα συμπεράσματα για την απόδοση του κινητήρα στις υψηλές σ.α.λ. δεν είναι σαφή. Στις χαμηλομεσαίες στροφές ο κινητήρας έχει θετικό τράβηγμα, αλλά πλησιάζοντας το κοντέρ τα πρώτα τριψήφια νούμερα η απόδοσή του δεν είναι τόσο δυναμική.