LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Συγκριτικό Test

Συγκριτικό Test
Aprilia Tuono 1000R vs Honda CB1000R vs Kawasaki Ζ1000
Honda CB 1000R
Διαβάστηκε από 80425 αναγνώστες
Δεν τον πιάνει το μάτι σου
Το CB1000R είναι πραγματικό… ποδήλατο σε αίσθηση. Εκπληκτική ευελιξία, φιλικό όσο και ικανό.
Στην αντίστοιχη συνέντευξη από το Honda CB 1000R, δεν μπορέσαμε να βρούμε δηλώσεις-δυναμίτες, όπως με το Aprilia. Το πάντα χαμογελαστό, χαμηλών τόνων CB, απάντησε χαμηλόφωνα, χωρίς ένταση, στις κατηγορίες που του απευθύνονταν για τον πολιτισμένο Honda χαρακτήρα του, που σε κάποιους φαντάζει αταίριαστος με την κατηγορία: "Ο άνθρωπος που δεν διαθέτει φαντασία, δεν διαθέτει φτερά". Όλοι οι μεγάλοι μαχητές έχουν τον τρόπο τους, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους, μέσα και έξω από το ρινγκ.
Σούζες ακριβείας, με φρένο ή χωρίς, εύκολα και σίγουρα. Ο μεγάλος δάσκαλος CB σάς περιμένει.
Ο Mike Tyson είχε το κτήνος μέσα του, ο Muhammad Ali ήταν ο πιο φιλοσοφημένος, αλλά και εκείνος με τις πιο απίθανα έξυπνες ατάκες, ενώ ο εξευγενισμένος όσο και ταπεινός Manny Pacquiao είναι τρομερά χαμηλών τόνων, παρόλο που έχει κερδίσει επτά παγκόσμιους τίτλους σε επτά διαφορετικές κατηγορίες! Όλοι οι παραπάνω έφερναν και φέρνουν στην περίπτωση του "Pacman", αποτελέσματα, ανεξαρτήτως χαρακτήρα. Το μόνο που αλλάζει είναι το στιλ.
Διαστημικά όργανα, με σχετικά δυσδιάκριτο κοντέρ. Το βράδυ φωτίζονται υπέροχα μπλε.
Έτσι, λοιπόν, το CB 1000R έχει αυτό το "συναντάς τους καλύτερους ανθρώπους πάνω σε ένα Honda" χαρακτηριστικό. Σε κάποιους αρέσει. Σε κάποιους άλλους όχι. Είναι αποτελεσματικό όμως σε περίπτωση τσαμπουκά; Κοιμάται ανάσκελα η Dolly Parton; Κλέβουν οι πολιτικοί; Μα τι ερωτήσεις είναι αυτές; Ας πάρουμε τα πράγματα ένα-ένα. Η εμφάνιση του Honda είναι σίγουρα πιο σύγχρονη από του Aprilia, αλλά ταυτόχρονα και πιο… τακτοποιημένη.
Μαζεμένο τόσο σε ουσία όσο και σε εμφάνιση. Όλα τακτοποιημένα, στρωτό, σύγχρονο design.
Χαζεύεις τον εκτεθειμένο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα και τίποτα δεν προεξέχει, δεν μπορείς να βρεις καλώδια, δεν βλέπεις σωληνάκια, όλα είναι μαζεμένα, το πουκάμισο μέσα από το παντελόνι, τα μανικετόκουμπα με το φτερό της Honda γυαλίζουν από μακριά, μα τι… πώς… πώς είναι δυνατόν ένα streetfighter να είναι τόσο… καλοβαλμένο; Είναι, γιατί είναι Honda φυσικά. Για τους παλιούς, τους "αρκουδιάρηδες", τους κάγκουρες αναβάτες, αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό.
Ο κινητήρας του CB 1000R προέρχεται από το προηγούμενης γενιάς ροπάτο CBR 1000RR.
Το αποτέλεσμα δείχνει υπερβολικά… straight. Εξευγενισμένος σαμουράι; Πείτε το κι έτσι. Πολεμιστής με τρόπους, που δεν θέλει να κομπορρημονεί για τις ικανότητές του. "Είναι απλώς μια δουλειά. Το γρασίδι φυτρώνει, τα πουλιά πετούν, τα κύματα σκάνε στην ακρογιαλιά. Εγώ δέρνω ανθρώπους". Δύσκολο να το πιστέψεις με αυτά που βλέπεις. Και η τριπίστονη δαγκάνα εμπρός προδίδει την ύπαρξη συνδυασμένων φρένων. Επιπλέον, το μοντέλο έρχεται με ή χωρίς ABS -το συγκεκριμένο ήταν με ABS. Το ABS και τα συνδυασμένα φρένα αφαιρούν φυσικά ένα μεγάλο μέρος του ρόλου που είχαν αρχικά τα streetfighter. Ούτε endo μπορείς να κάνεις ούτε να γλιστρήσεις τον πίσω τροχό με κατεβασιές ή με το φρένο. Εδώ δεν χωράνε αμφιβολίες. Το CB1000R στην έκδοση με το C-ABS δεν έχει τις ίδιες ικανότητες… διασκέδασης του αναβάτη με τα άλλα streetfighter. Προσφέρει όμως μεγαλύτερη ασφάλεια και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα -μιλώντας πάντα με γνώμονα την ασφάλεια- πακέτα φρένων. Καλά, λοιπόν. Εμένα πάντα μου άρεσαν οι μοτοσικλέτες του Big H και είμαι σίγουρος ότι το CB, όσο κι αν δείχνει εξημερωμένο, έχει σίγουρα προσόντα. Δεν μένει παρά να κάνεις μία μικρή βόλτα μαζί του για να τα διαπιστώσεις.
Οι επτά αρετές του Bushido
Bushido στα ιαπωνικά σημαίνει "ο τρόπος του πολεμιστή" και αποτελούσε για αιώνες τον κώδικα συμπεριφορά των Samurai. Οι επτά αρετές αυτού του κώδικα ήταν η ορθότητα (gi), το θάρρος (yu), η καλοσύνη (jin), ο σεβασμός (rei), η εντιμότητα (makoto), η τιμή (meiyo), και η πίστη (chugi). Ο κώδικας Bushido εμπεριέχει οδηγίες για μια πλειάδα περιστάσεων που θα συναντήσει κανείς στη ζωή του, όμως όλα αυτά αποτελούν την προετοιμασία για το θάνατο. Για ένα καλό θάνατο, με την τιμή του samurai ακέραια. Ένα ιδανικό τέλος, που αποτελεί τον υπέρτατο σκοπό της ζωής, σύμφωνα με το Bushido. Το Honda CB1000R είναι φτιαγμένο σύμφωνα με αυτές τις επτά αρετές και ακολουθεί πιστά τις οδηγίες των αρχαίων Samurai. Κανείς δεν φαντάζεται τι μπορεί να κάνει, αν δεν το καβαλήσει. Το φουτουριστικό του όργανο εκπέμπει ένα μπλε φωτισμό το βράδυ, με το ψηφιακό στροφόμετρο να δεσπόζει στο κέντρο. Η αίσθηση που έχει ο αναβάτης μόλις καθίσει για πρώτη φορά πάνω στο CB, είναι εκείνη του ποδηλάτου. Αυτό δεν είναι μοτοσικλέτα. Είναι ποδηλατάκι BMX! Απίστευτα μαζεμένο, με συγκεντρωμένες μάζες, με θέση οδήγησης που σε τοποθετεί πολύ κοντά στον μπροστινό τροχό και στο στενό τιμόνι. Δίνει την ψευδαίσθηση του ελάχιστου μεταξονίου και αποτελεί το απολύτως πιο ευέλικτο streetfighter του συγκριτικού μας.
Η μίζα δεν ακούγεται ιδιαίτερα δυνατή, όμως φέρνει πάντα άμεσα στη ζωή το CB. Ο συμπλέκτης είναι πούπουλο, το κιβώτιο βουτυρένιο. Ανοίγεις το γκάζι και το CB εξακοντίζεται μπροστά. Αν κάνει σούζες; Αυτή εδώ η μοτοσικλέτα αποτελεί τον καθηγητή της σούζας, στο εν λόγω τεστ, βοηθούμενο τα μάλα από την παροιμιώδη ομοιογένεια που συνήθως επιδεικνύουν οι μοτοσικλέτες της Honda. Με το CB θα κάνεις τις πρώτες σου κατακόρυφες σούζες, με τις στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν ελάχιστα, με τη μοτοσικλέτα να συμπεριφέρεται σαν… αρνάκι, αφήνοντάς σου χρόνο να σκεφτείς πότε και πόσο να πιέσεις το πίσω φρένο και τι κόλπα να δοκιμάσεις στον έναν τροχό. Τόσο απλά τόσο εύκολα. Κι όταν αρχίσεις να ανεβάζεις ρυθμό, το CB1000R δεν θα σε απογοητεύσει. Ικανό, ακριβές, με στιβαρό πλαίσιο και αναρτήσεις άνετες μεν, με sport αίσθηση δε. Συμπεριφέρεται άψογα, με μικρή παραφωνία τη στραμπουλιχτή θέση οδήγησης όταν αποφασίσεις να σκύψεις μπροστά. Εκεί όμως που πραγματικά δεν παίζεται το Honda είναι στην καθημερινή χρήση. Το τιμόνι του κόβει πέντε φορές περισσότερο από του Tuono και δύο από του Z. Ταυτόχρονα, η ευελιξία του δεν συγκρίνεται με κανενός κι έτσι κάνει ανήκουστα πράγματα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης. Χώνεται, πετιέται, αλλάζει κλίση, ορμάει και σταματάει στο φανάρι πρώτο και φρέσκο, με αναβάτη αλλά και παρευρισκόμενους να κοιτάνε με ανάμειχτο τρόμο και σεβασμό τη βολίδα που έσκασε μπροστά τους. Με αυτά και με αυτά, το CB1000R καταφέρνει να είναι το φιλικότερο, αλλά και το πιο ευέλικτο streetfighter του κόσμου, πετυχαίνοντας διάνα στην αστική οδηγική αποτελεσματικότητα.

 
 Οι τρεις τσαμπουκάδες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Aprilia Tuono 1000R Factory
Honda CB 1000R
Kawasaki Z 1000
Ενός καυγά, μύριοι έπονται
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ