Η απόδοση και η λειτουργία του κινητήρα του Tenere είναι ικανές να σε κάνουν να τον ερωτευτείς. Το Super Tenere αποτελεί τον πιο πρόσφατο εκπρόσωπο στον εγχώριο ληθαργικό ομολογουμένως ανταγωνισμό του, σε σχέση με τον οποίον σαφώς και υπερτερεί. «Φορτωμένο» με όλα τα επιτυχημένα ηλεκτρονικά καλούδια της Yamaha (YCC-T και D-Mode), αλλά και έχοντας τα πρωτεία να αποτελεί τη μοτοσικλέτα της εταιρείας των τριών διαπασών που εφοδιάζεται με σύστημα Traction Control, εξελιγμένο στα MotoGP παρακαλώ, το Super Tenere κάνει φανερές από νωρίς τις προθέσεις του. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.199 κ.εκ. και διαθέτει 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Τα νούμερα επιδόσεών του είναι ικανοποιητικά για την κατηγορία, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 110 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και το μέγιστο νούμερο της ροπής να φτάνει τα 11,6 kgm στις 6.000 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, μιας και τα επίπεδα θορύβου έχουν διατηρηθεί χαμηλά, ενώ οι δύο αντικραδασμικοί άξονες που διαθέτει, καταφέρνουν να μηδενίζουν τους κραδασμούς.
Παρά το μεγάλο όγκο του, το Super Tenere είναι ιδιαίτερα ευέλικτο. Το στιβαρό πλαίσιο και η γεμάτη και γραμμική απόδοση του κινητήρα δημιουργούν θετικότατες εντυπώσεις στον οδηγό.
Ο δικύλινδρος κινητήρας θα εντυπωσιάσει με την τεχνολογία και τη συνολική του απόδοση.