Ο όγκος, τα κιλά και η παρουσία του άξονα στην τελική μετάδοση δεν θα βοηθήσουν στην εκτός δρόμου οδήγηση. Πάντως, τηρουμένων των αναλογιών, το Super Tenere θα ανταποκριθεί εξαιρετικά και σε αυτού του είδους το τερέν.
Οι πρώτες σπαζοκεφαλιές, προσπαθώντας να καταλάβεις το χαρακτήρα του Super Tenere, ξεκινούν κοιτώντας τους τροχούς του. Οι τελευταίοι είναι ακτινωτοί, αλλά ιδιαίτερα σύγχρονοι, μιας και είναι Tubeles. Φυσικά, το γεγονός ότι δεν είναι χυτοί, προϊδεάζει για την εκτός δρόμου φύση του XT1200Z. Ωστόσο, οι 19 ίντσες του εμπρός τροχού φανερώνουν περισσότερο ασφάλτινα χαρακτηριστικά, κάτι που αναιρεί το στενό (150/70-17) πίσω ελαστικό. Έχοντας καταλήξει ότι το Super Tenere διαθέτει περισσότερα χωμάτινα χαρακτηριστικά, η ύπαρξη του άξονα στην τελική μετάδοση έρχεται να ανατρέψει για άλλη μια φορά το σκηνικό και η ανάγκη για βόλτα πάνω στη φαρδιά και άνετη σέλα του γίνεται ακόμα πιο έντονη.
«Αρχοντιά» είναι αυτό που νιώθεις οδηγώντας το νέο mega on-off της Yamaha. Η ρυθμιζόμενη σε ύψος (με εργαλεία) ζελατίνα του Super Tenere κάνει θαύματα και ακόμα και ψηλού αναστήματος αναβάτες θα μείνουν ατάραχοι από τις ριπές του αέρα. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων θα κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους, καταφέρνοντας να παρέχουν μεγάλη άνεση, αλλά και ποιότητα κύλισης.
Δοκιμάζοντας να πάρεις κλίση με τη θηριώδη μοτοσικλέτα της Yamaha θα διαπιστώσεις ότι αυτό δεν θα απαιτήσει και ιδιαίτερη προσπάθεια από μέρους σου. Το στενό πίσω ελαστικό του Tenere φέρει μεγάλα ποσοστά ευθύνης για αυτή την ελαφριά αίσθηση της μοτοσικλέτας. Το δεύτερο στοιχείο που συνηγορεί σε αυτή τη θεμιτή συμπεριφορά είναι η εμφανώς πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο να κατανεμηθούν τα βαριά κινούμενα μέρη (στρόφαλος, άξονες κιβωτίου) της μοτοσικλέτας σε σωστό σημείο, ώστε να απαλλάξουν τον οδηγό από την αίσθηση λειτουργίας τους.
Η εντύπωση που σου δίνει η μοτοσικλέτα είναι μιας στιβαρής κατασκευής, όπου το ένα χαρακτηριστικό της συμπληρώνει το άλλο. Το στενό πίσω ελαστικό, με όλα τα θετικά χαρακτηριστικά που προαναφέραμε, καταφέρνει να κρύψει τις αδυναμίες του μικρού πλάτους του, μιας και ο κινητήρας διαθέτει Traction Control. Στη θέση TCS1, όπου είναι πιο ευαίσθητο, όσο και να το προσπαθήσεις, η μοτοσικλέτα με ένα μοναδικά γλυκό τρόπο δεν θα επιτρέψει στο πίσω ελαστικό να χάσει την πρόσφυσή του.
Στη θέση TCS2, όπου είναι λιγότερο ευαίσθητο, το ογκώδες Super Tenere θα ντριφτάρει γλυκά και διασκεδαστικά δίχως να τρομάξει, ενώ το σύστημα έχει και την επιλογή οff, όπου η κτηνώδης ροπή του κινητήρα θα κατατροπώσει σε κάθε ευκαιρία τις ικανότητες του πίσω ελαστικού να βρει πρόσφυση.
¶λλο ένα χαρακτηριστικό σοφίας πάνω στο Super Tenere είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων του. Η μακριά κλιμάκωσή του έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά την ελαστικότητα του κινητήρα, επιτρέποντάς σου να μην ανατρέχεις συνεχώς στο λεβιέ του σασμάν. Στην εκτός δρόμου οδήγηση, αν έχεις μια σχετική εμπειρία σε αυτού του είδους τα τερέν, το Super Tenere δεν θα σου δημιουργήσει πρόβλημα, αρκεί να μην ξεχνάς τα καμουφλαρισμένα κιλά της μοτοσικλέτας, του άξονα και του όγκου της.