LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Yamaha XT1200Z Super Tenere
Φρένα
Διαβάστηκε από 58186 αναγνώστες
Συνεργαζόμενα και με ευφυές ABS
Τα φρένα διαθέτουν ένα «έξυπνο» συνδυασμένο σύστημα ABS
Αυτό το κάτι παραπάνω (τεχνολογικά προηγμένο) που λείπει από τις αναρτήσεις της Yamaha σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έρχεται να ισορροπήσει το σύστημα πέδησης του Super Tenere, διαθέτοντας ένα «έξυπνο» σύστημα αντιμπλοκαρίσματος. Οι εμπρός διπλοί δίσκοι έχουν διάμετρο 310 χιλ. με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων, ενώ ο πίσω δίσκος είναι διαμέτρου 282 χιλ. και συνεργάζεται με δαγκάνα μονού εμβόλου. Το έξυπνα συνδυαζόμενο σύστημα πέδησης και το προηγμένο ABS που διαθέτει το Super Tenere έχουν σκοπό να θωρακίσουν με τον καλύτερο δυνατότρόπο την ενεργητική ασφάλεια της μοτοσικλέτας κάτω από όλες τις συνθήκες και το καταφέρνουν χαρακτηριστικά. Λέγοντας συνδυαζόμενο, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με τα περισσότερα συστήματα πέδησης του είδους, το σύστημα της Yamaha επεμβαίνει μονόδρομα όταν ο αναβάτης πατήσει το εμπρός φρένο και στον πίσω δίσκο. Φυσικά, αυτό δεν γίνεται τόσο απλά, μιας και η ηλεκτρονική μονάδα των φρένων, αφού υπολογίσει την ταχύτητα της μοτοσικλέτας, την πίεση στο κύκλωμα των φρένων του εμπρός τροχού, αλλά και το βάρος της μοτοσικλέτας και αναβάτη(!), στέλνει τα ιδανικά ποσοστά δύναμης στον πίσω τροχό, ώστε να την ακινητοποιήσει ισορροπημένα. Ωστόσο, αν ο αναβάτης ενεργοποιήσει αρχικά το πίσω φρένο, το σύστημα παύει τη συνεργασία του, «αφήνοντας» στο πόδι του να ελέγχει τα ποσοστά δύναμης που θα απαιτήσει από το πίσω φρένο. Το σύστημα πέδησης είναι εξοπλισμένο με ABS που επεμβαίνει με ακρίβεια και λειτουργεί γρήγορα. Ίσως το μοναδικό παράπονο που μπορεί να εκφραστεί για το σύστημα πέδησης του XT1200Z, είναι ότι στις μεγάλες ταχύτητες, με γεμάτο ρεζερβουάρ και με τη μοτοσικλέτα φορτωμένη, η έλλειψη αρχικού δαγκώματος θα «κόψει» τη φόρα της με λιγότερο «τσαμπουκά» από τον αναμενόμενο. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Super Tenere είναι σχεδιασμένο για να πατήσει τους τροχούς του και στο χώμα και για αυτή τη χρήση και τη συνολική λειτουργία του συστήματος πέδησης σε χαλαρούς ρυθμούς ή ταξιδιού, χαλάλι αυτή η μικρή αδυναμία του.

 
 Ένας γνωστός άγνωστος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σχεδίαση
Εργονομία/άνεση
Κινητήρας
Αναρτήσεις
Φρένα
Οδηγώντας
Συμπέρασμα
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ