Το Ζ300 αποτελεί το πραγματικό εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της σειράς Z, με πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, εντυπωσιακή οικογενειακή σχεδίαση, άνετους χώρους για δύο άτομα και δυνατό αξιόπιστο δικύλινδρο κινητήρα. Θα σας μεταφέρει γρήγορα και ευχάριστα στους δρόμους της πόλης, ενώ δεν θα πει όχι ούτε σε ταξιδάκια εκτός των τειχών. Απευθύνεται σε εκείνους που τα θέλουν όλα και μάλιστα σε μεγάλες δόσεις από μια μοτοσικλέτα με σχετικά μικρό κινητήρα.
Η προσοχή στην ποιότητα κατασκευής του Z300 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και είναι από τις κορυφαίες, σε αυτή την κατηγορία κυβισμού. Φυσικά, το πρώτο πράγμα που κλέβει τις εντυπώσεις είναι η σχεδίαση του Z300. Ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές του 4κύλινδρου Ζ800 και παρουσιάζεται το ίδιο εξωστρεφής και επιθετική συγκεντρώνοντας τα βλέμματα σε κάθε πέρασμα. Οι μικρές μοτοσικλέτες έπαψαν να είναι πλέον οι φτωχοί συγγενείς των μεγαλύτερων και το δικύλινδρο Kawasaki είναι η καλύτερη απόδειξη.
Η σχεδίαση του Z300 παραπέμπει άμεσα στα μεγαλύτερα 4κύλινδρα της γνωστής σειράς, το ίδιο όμως ισχύει και για τη θέση οδήγησης. Η σέλα είναι ευρύχωρη, φαρδιά στο πίσω μέρος της, ενώ μπροστά στενεύει για να φτάνουν τα πόδια κάτω με ευκολία. Η μπάρα του τιμονιού βρίσκεται σχετικά ψηλά και τοποθετεί τον κορμό του αναβάτη σε σχετικά όρθια στάση με μια πολύ ελαφριά κλίση προς τα εμπρός. Παράπονα πάνω στο Z300 δεν θα ακούσετε ούτε από τον συνεπιβάτη ο οποίος κάθεται πάνω σε μια από τις πιο άνετες θέσεις που θα βρείτε σε… junior streetfighter. Ο εν σειρά δικύλινδρος της Kawasaki, μας συντροφεύει εδώ και τρεις 10ετίες και με συνεχείς βελτιώσεις όχι μόνο δεν το βάζει κάτω αλλά έχει και το δίκιο με το μέρος του.
Την πολιτισμένη λειτουργία αλλά και την σχεδόν απόλυτα γραμμική απόδοση του (μια έξτρα ώθηση γίνεται αισθητή μετά τις 7.000 σ.α.λ.) θα την εκτιμήσουν τόσο οι νέοι όσο και οι παλιότεροι αναβάτες, ενώ οι πρώτοι θα βρουν στο μοτέρ των 296 κ.εκ. το τέλειο σχολείο για την εισαγωγή στους πολύστροφούς κινητήρες. Αλλαγές μεταξύ του Ninja και του Z300 δεν υπάρχουν σε αυτούς τους τομείς και το ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι όπως και το ψαλίδι από το ίδιο υλικό παραμένουν απαράλλαχτα. Το ίδιο ισχύει και για το τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 37 χλστ., ενώ διαφορές δεν έχουμε ούτε στο αμορτιστέρ το οποίο ρυθμίζεται σε πέντε θέσεις ως προς την προφόρτιση ελατηρίου.
Στα φρένα συνεχίζουμε να βλέπουμε μπροστά έναν δίσκο διαμέτρου 290 χλστ., ο οποίος συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί δίσκος διαμέτρου 220 χλστ. που φέρει επίσης διπίστονη δαγκάνα. Σύμφωνα με την Kawasaki, το Z300 χρησιμοποιεί το μικρότερο σε μέγεθος υψηλών προδιαγραφών ABS στον κόσμο. Πάνω στο «μικρό» Z300 το τελευταίο πράγμα που έρχεται στο μυαλό του αναβάτη είναι ότι οδηγεί μια μικρή μοτοσικλέτα. Αυτό βέβαια μέχρι να προσπαθήσετε να αλλάξετε κατεύθυνση, κάτι που το Ζ300 το κάνει με ιδιαίτερη προθυμία σχεδόν ακαριαία. Σε αυτό το κομμάτι είναι ακόμηκαλύτερο από το μικρό Ninjaki, όπως φυσικά και στην άνεση που προσφέρει στο αστικό περιβάλλον, λόγω του ψηλότερα τοποθετημένου τιμονιού.
Σύμμαχος του αναβάτη σε αυτές τις συνθήκες είναι και ο κινητήρας με τη φιλικότατη απόδοσή του. Το Ζ300 τα καταφέρνει φυσικά εξαιρετικά και στον αυτοκινητόδρομο, όπου διατηρεί με ευκολία ταχύτητες της τάξης των 140 χλμ./ώρα χωρίς να κουράζει τον αναβάτη του. Και στον επαρχιακό θα περάσετε ευχάριστες στιγμές στη σέλα του Z300. Η μοτοσικλέτα ανταποκρίνεται πρόθυμα στις εντολές του αναβάτη, οι αναρτήσεις, αν και ελαφρώς ξερές σε λειτουργία, τα καταφέρνουν καλά υπό πίεση και η μοτοσικλέτα της Kawasaki δεν προβληματίζεται ούτε σε αυτό το πεδίο. Για το τέλος αφήσαμε την τελική του Ζ300. Τα 180 χλμ./ώρα που είναι μια από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας.