Η Tuscon είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται σε «special» κατασκευές μοτοσικλετών. Πριν από λίγο καιρό, αποφάσισαν να ασχοληθούν με ένα πολύ ενδιαφέρον project, τη κατασκευή μιας αγωνιστικής μοτοσικλέτας με τον δικύλινδρο κινητήρα 550 κ.εκ. των Aprilia RXV/SXV και βάρος κάτω από 100 κιλά.
Οι Jean-François Robert και Yann Bakonyi (υπεύθυνοι του project) θα μπορούσαν να επιτύχουν τον στόχο τους με μόλις –10 γραμμάρια από τα 100 κιλά σε μία μοτοσικλέτα «στεγνή» από κάθε είδους υγρό. Δεν τους αρκούσε όμως αυτό και έτσι η ζυγαριά μετά την ολοκλήρωση της BT550 σταμάτησε στα 97 κιλά με την μοτοσικλέτα χωρίς βενζίνη αλλά με λάδια και ψυκτικό υγρό. Μάλιστα αν χρησιμοποιούσαν τις carbon ζάντες που είχαν προγραμματίσει, αντί των αλουμινένιων με τις οποίες τελικά ζυγίστηκε η μοτοσικλέτα, το βάρος θα ήταν μικρότερο κατά 2,5 κιλά!
Ο κινητήρας φυσικά δεν έχει μείνει ανέγγιχτος και με τους νέους (κατασκευής Tuscon) εκκεντροφόρους, αποδίδει 70 ίππους, κάτι που σε συνδυασμό με τα 97 κιλά σημαίνει ότι για κάθε χιλιόγραμμο της μοτοσικλέτας αντιστοιχεί 0,7 του ίππου, μια αναλόγια πολύ καλύτερη από αρκετές supersport μοτοσικλέτες του λίτρου. Η BT550 πρόκειται να κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο της του χρόνου και οι άνθρωποι της Tuscon δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια μέχρι τότε, αλλά θα συνεχίσουν να εστιάζουν στην μείωση του βάρους.
Ταυτόχρονα όμως, εκτός από ελαφριά, σκοπεύουν να μετατρέψουν την BT550 και σε μία φιλική προς το περιβάλλον αγωνιστική μοτοσικλέτα. Έτσι λοιπόν, θα αντικαταστήσουν το ανθρακονημάτινο κοστούμι με αντίστοιχο κατασκευασμένο από οργανικής βάσης ίνες, ενώ θα προβούν στις απαραίτητες μετατροπές ώστε ο κινητήρας να καίει το εναλλακτικό καύσιμο E85, βασικό συστατικό του οποίου, είναι η αιθανόλη. Αυτή η κίνηση αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο και στην ισχύ, αφού το Ε85 θα αυξήσει την ισχύ του κινητήρα κατά 10% περίπου.