LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το ηλεκτρικό κύκλωμα θέλει ιδιαίτερη φροντίδα, αφού αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες ακινητοποίησης μιας μοτοσικλέτας.

Συντήρηση ηλεκτρικών (μέρος 2ο)

Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες ακινητοποίησης μιας μοτοσικλέτας. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να δείχνουμε ιδιαίτερη σημασία στη συντήρηση του.

 
Πρίζες
Αφού διαπιστώσουμε πως η μπαταρία μας είναι σε καλή κατάσταση, αξίζει να ελέγξουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι πρίζες οι οποίες συνδέουν τα διάφορα μέρη της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης της μοτοσικλέτας. Αν κάποια στιγμή έχει εισχωρήσει υγρασία μέσα σε αυτές (οι οποίες βρίσκονται συνήθως κάτω από τη σέλα ή στα πλαϊνά καπάκια), τότε είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσουμε δυσλειτουργίες, ακόμα και κακή φόρτιση της μπαταρίας. Η καλύτερη συντήρηση προϋποθέτει την ύπαρξη σπρέι καθαρισμού επαφών, καθώς αυτό εξαφανίζει οποιοδήποτε ίχνος υγρασίας ανάμεσα στις επαφές. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ‘‘στριμώχνουμε’’ τις πρίζες κατά την επανατοποθέτησή τους, έτσι ώστε να μην προκαλέσουμε κάποιο ανεπιθύμητο βραχυκύκλωμα ή ακόμα και κόψιμο κάποιου λεπτού καλωδίου.

Λάμπες
Πριν από κάθε βόλτα ελέγχουμε αν τα φώτα μας λειτουργούν. Μπορεί να ακούγεται γελοίο, αλλά δε φαντάζεστε πόσο σημαντικό είναι και πόσο εύκολο να το ξεχάσει κανείς. Ελέγξτε περιφερειακά τα φώτα και μην περιμένετε να σας πει κάποιος άλλος οδηγός ότι δε λειτουργεί το φρένο σας, ή να σταματήστε να βλέπετε στο σκοτάδι για να ασχοληθείτε μαζί τους. Πρόκειται για σημαντικότατο θέμα ασφάλειας. Αν οι πίσω λάμπες έχουν την κακή συνήθεια να καίγονται συχνά, τότε θα πρέπει να αναζητήσουμε την αιτία στους υπερβολικούς κραδασμούς του πίσω μέρους, οπότε και θα πρέπει να το ελέγξουμε. Αν επίσης παρατηρήσουμε αλλαγή στο ρυθμό ανάμματος των φλας, τότε κάποιο από όλα είναι καμένο. Μιας και αναφερόμαστε στη σήμανση, είναι σκόπιμο να ελέγξουμε και τη λειτουργία της κόρνας, αφού μπορεί να αποβεί σημαντική η λειτουργία της σε κάποια ακραία περίπτωση απρόσεκτου οδηγού.

Ασφάλειες
Ο πρώτος ύποπτος, σε περίπτωση που κάποιο από τα ηλεκτρικά κυκλώματα της μοτοσικλέτας σταματήσει να λειτουργεί, είναι η αντίστοιχη ασφάλειά του, καθώς είναι ο συνδετικός κρίκος στο ‘‘πέρασμα’’ συγκεκριμένου ρεύματος από το κύκλωμα. Οι ασφαλειοθήκες είναι εύκολα προσβάσιμες (κάτω από τη σέλα, στα πλαϊνό καπάκι ή στο φέρινγκ) και μάλιστα υπάρχει κάποιος οδηγός που αναφέρει ποια ασφάλεια κάνει τι, καθώς και μερικές ασφάλειες που παίζουν ρόλο εφεδρικής. Μία καμένη ασφάλεια προδίδει είτε βραχυκύκλωμα της γραμμής τροφοδοσίας του συστήματος που δε λειτουργεί, είτε δυσλειτουργία του ίδιου του συστήματος (μπορεί να είναι ένα απλό εξάρτημα, όπως ένας διακόπτης, αλλά και ένα ολόκληρο καντράν). Μερικές φορές συμβαίνει οι ασφάλειες να καίγονται χωρίς λόγο απλά και μόνο λόγω παλαιότητας ή κραδασμών. Αν σε περίπτωση που αλλάξετε μια ασφάλεια, αυτή καεί αμέσως, τότε υπάρχει πραγματικό πρόβλημα βραχυκυκλώματος και μάλλον δε θα μπορέσετε να το αντιμετωπίσετε μόνοι σας.

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ