H αγορά του μεταχειρισμένου μπορεί να παρουσιάσει μεγάλες ευκαιρίες, αλλά την ίδια στιγμή και να ξεγελάσει. Παρουσιάζουμε μια λίστα με πράγματα που πρέπει να προσέξετε οπωσδήποτε.
1. Τα πλαστικά πρέπει να εφάπτονται και οι αποστάσεις μεταξύ τους να είναι ίσες κι όχι άνισες έχοντας κενά. Αυτό δείχνει ότι κάποτε έπεσε κάτω, χωρίς απαραίτητα να έχει πάθει ζημιά.
2. Αν, από την άλλη, τίποτα δεν φανερώνει πτώση, ρίξτε μια ματιά στα stop της τιμονόπλακας, καθώς είναι κάτι που δεν μπορεί να κρυφτεί, δηλαδή σημάδι από το απότομο χτύπημα του τιμονιού από την τούμπα.
3. Εννοείται ότι σημάδια όπως αυτά δεν προέρχονται από το parking που ακουμπούσε στον τοίχο καθώς έμπαινε. Πρέπει να μας βάλουν σε σκέψεις για περαιτέρω έλεγχο.
4. Θα έπρεπε να δείχνουν κάπως έτσι.
5. Στη συνέχεια, αυτό που κάνουν όλοι, ανεξαιρέτως, είναι να κοιτάξουν το κοντέρ. Αυτό που δεν βλέπουν, είναι η κλειδαριά της, η οποία φανερώνει συχνή χρήση ή αντικείμενα στο μπρελόκ. Αν υποθέσουμε ότι η χρήση ήταν συχνή θα πρέπει τα χλμ. να συμβαδίζουν με την εμφάνιση της κλειδαριάς.
6. Κάτι άλλο που μπορεί να μας πει για την ιστορία της μοτοσικλέτας, είναι τα κενά στις μανέτες. Αν έχουν μπόσικα, τότε έχει αρκετά χλμ., όπως και το λεβιέ του φρένου.
7. Επίσης, τα δισκόφρενα πρέπει να συμβαδίζουν με τα χιλιόμετρά της. Στην πρώτη φωτογραφία είναι σχεδόν καινούργια, μάλλον απίθανο για μοτοσικλέτα του ’96, άρα έχει γίνει αλλαγή, ενώ στη δεύτερη είναι μία λογική φθορά για τα 42.000 χλμ. που έχει διανύσει.
8. Κάτι άλλο που θέλει έλεγχο είναι τα παξιμάδια σύσφιξης του λαιμού. Αν είναι πειραγμένα, φαίνονται, ενώ θα έπρεπε να είναι όπως στη δεύτερη φωτογραφία. Αυτό μας δείχνει ότι για κάποιο λόγο λύθηκε. Γιατί; Μάλλον απίθανο να αλλάχτηκαν από φυσική φθορά ακόμα και για μοτοσικλέτα δεκαετίας. Η απάντηση είναι ή ότι ο πρώην ιδιοκτήτης έκανε κακή χρήση (σούζες, κ.λπ.) ή ότι έπρεπε να αλλαχτούν γιατί η μοτοσικλέτα όταν έπεσε κάπου βρήκε (όπως π.χ. σε αυτοκίνητο) και απλά τα ρουλεμάν πήραν την κρούση και όχι ο λαιμός ή τα πιρούνια.