Το τέντωμα της αλυσίδας αποτελεί ίσως το πρώτο ‘μαστόρεμα’ που μπορεί κάποιος να μάθει να κάνει μόνος του, και πρέπει να πραγματοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι αρκετά σύντομη και απλή. Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να σηκώσετε τη μοτοσικλέτα στο διπλό σταντ (αν δεν έχει, καλό θα ήταν να βρείτε κάποιον για να σας βοηθήσει), ώστε ο πίσω τροχός να βρίσκεται ελεύθερος στον αέρα. Έπειτα, αυτό που απαιτείται είναι ξεσφίξιμο, ρύθμισμα και μετά σφίξιμο. Πολλές φορές, μάλιστα, επάνω στο ψαλίδι υπάρχει ένα αυτοκόλλητο που δείχνει πόσο πρέπει να ρυθμιστεί η αλυσίδα. Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι κατασκευαστές προτείνουν έναν τζόγο 2-3 εκατοστών στην αλυσίδα, ώστε να μπορεί η μοτοσικλέτα να αντέξει το επιπλέον βάρος (συνεπιβάτη, αποσκευών).
Αν ο τζόγος αυτός ξεπερνά τα 2-3 εκ., είναι ώρα να την σφίξετε με τον εξής τρόπο:
1. Αφού στηρίξετε τη μοτοσικλέτα στο κεντρικό σταντ, λύνετε χωρίς να ξεβιδώσετε εντελώς τον άξονα...
2. Ανάλογα με τον τύπο του ρεγουλατόρου που έχει η μοτοσικλέτα σας, μετακινείτε το σύστημα άξονα-ρόδα προς τα πίσω από την πλευρά του γραναζιού, μέχρι η αλυσίδα να τεντώσει, όπως υποδεικνύει το καρτελάκι ή το manual.
3. Μετράτε τα σημάδια (ή τα ‘κλικ’ σε σαλίγκαρο) και ρυθμίζετε στο ίδιο επίπεδο το ρεγουλατόρο και της άλλης πλευράς. Αν δεν υπάρχουν σημάδια, χρησιμοποιήστε ένα παχύμετρο, ένα μέτρο ή ένα χάρακα.
4. Ξανασφίγγετε πολύ καλά τον άξονα και ελέγχετε την τεντωμένη αλυσίδα, καθισμένοι απαραίτητα πάνω στη μοτοσικλέτα. Η αλυσίδα δεν πρέπει να είναι εντελώς τεντωμένη.