Στο πρώτο μέρος του αφιερώματος εξετάσαμε τι συμβαίνει με το νέο υποχρεωτικό αυτό μέτρο. Στο δεύτερο μέρος, θα διαβάσουμε τις απόψεις του χώρου για το μέτρο.
Μια σημαντική διευκρίνιση για το άρθρο που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 13. Η ημερομηνία που αναφέρεται για το πότε θα περάσει ΚΤΕΟ είναι η ημερομηνία 1ης αδείας (ταξινόμησης) και όχι κατασκευής του δικύκλου. Όπως έχει παρατηρηθεί, πολλά δίκυκλα τα έφεραν οι έμποροι στην Ελλάδα και εκείνα έμειναν 2 χρόνια στις αποθήκες. Ή μπορεί να είναι παράλληλες εισαγωγές από Βέλγιο, Ιαπωνία κτλ. Άρα ο ιδιοκτήτης πρέπει να βλέπει πότε κυκλοφόρησε στην Ελλάδα πρώτη φορά.
Επειδή κατά τη διάρκεια του προηγούμενου 15νθήμερου προέκυψαν λίγες ακόμα ερωτήσεις, επικοινωνήσαμε πάλι με τον κ. Γιάννη Γαρδούνη, της KTEO Hellas / AUTOVISION, για να σας δώσουμε απαντήσεις.
Υπάρχει ενδεχόμενο να μην περνάει μια μοτοσικλέτα από τον έλεγχο αν έχει aftermarket αξεσουάρ πάνω της; Δηλαδή καθρέπτες, τιμόνι, άλλο αμορτισέρ, κλπ;
Αν βάλεις άλλα αξεσουάρ που δεν δημιουργούν πρόβλημα στο χειρισμό του δικύκλου αλλά και στα υπόλοιπα οχήματα που μοιράζονται το δρόμο, είσαι εντάξει. Κανονικά, σου λέει ο νόμος πως, όλα πρέπει να έχουν έγκριση τύπου (CE). Για παράδειγμα, αν έχεις άλλα φλας, καθρέφτες, μπαγκαζιέρες, μανέτες κτλ. δεν θα ασχολούμαστε.
Τι γίνεται με τα special μηχανάκια, που αποτελούν μοναδικές κατασκευές; Αν κάποιος δηλαδή έχει πάρει ένα κινητήρα από μία μοτοσικλέτα και τον βάλει σε μία άλλη... τι συμβαίνει με το ΚΤΕΟ;
Αν έχει πινακίδες κυκλοφορίας θα ελεγχθεί κανονικά. Αν από GSXR 600 το κάνει 1100 τότε υπάρχει πρόβλημα. Αν το 600 το υπερκυβίσει σε 750 άντε 800 και δεν αλλάξει μπλοκ τότε δεν θα το καταλάβω. Για τα custom και τα chopper είναι τεράστια η κουβέντα. Ας έρθει και βλέπουμε τότε.
Τι γίνεται αν έχω μοτοσικλέτα με βλάβη, δεν μπορώ να περάσω ΚΤΕΟ, και θέλω να την πουλήσω σε κάποιον άλλο, όπως είναι, με τη βλάβη. Μπορεί να γίνει μεταβίβαση; Ή όχι;
Αν έχει βλάβη, ο ιδιοκτήτης το φέρνει με οδική βοήθεια, ελέγχουμε ό,τι μπορούμε να ελέγξουμε στα υπόλοιπα σημεία, βάζουμε «Σοβαρή έλλειψη» και με το δελτίο που θα πάρει για 60 μέρες θα πάει να κάνει μεταβίβαση και ο επόμενος ιδιοκτήτης θα την φέρει επισκευασμένη. Αν θέλει να την πουλήσει σαν ανταλλακτικά τότε κάνει οριστική διαγραφή και τη δίνει χωρίς άδεια, μόνο με το χαρτί από την εφορία και το χαρτί της οριστικής διαγραφής.
Τι γίνεται επίσημα για τα τρίκυκλα scooter, τα οποία έτσι κι αλλιώς δεν μπορούν να ελεγχθούν στις γραμμές των ΚΤΕΟ;
Τώρα που σχηματίστηκε κυβέρνηση θα ζητήσουμε γραπτά την εξαίρεση τους αλλά και όλων των υπολοίπων που είναι σε αυτή την κατηγορία.
Τι συμβαίνει με τη διευκρίνιση του νόμου που δεν αναφέρει τα δίκυκλα, λεπτομέρεια που πάγωσε τις τελευταίες μέρες, προσωρινά πάντα, το υποχρεωτικό του ελέγχου ΚΤΕΟ για να κάνει κανείς μεταβίβαση;
Πάλι, με το σχηματισμό της κυβέρνησης η διευκρίνιση θα γίνει, και θα προωθηθεί σε Περιφέρειες ΚΕΠ κτλ. Η διευκρίνηση θα λέει πως και τα δίκυκλα είναι οχήματα που πρέπει -εφόσον θα έχουν υποχρέωση για ΚΤΕΟ- να προσκομίσουν το χαρτί του ελέγχου κατά την μεταβίβαση.
Όσον αφορά στην ασφάλιση του δικύκλου, αυτή θα συνδέεται με το ΚΤΕΟ;
Πιθανόν να βγει διευκρίνηση για τις ασφαλιστικές εταιρίες, για το αν πρέπει να ζητάνε ΚΤΕΟ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα. Αυτό όμως θα αργήσει.