Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλο μέρος των τροχαίων ατυχημάτων που περιλαμβάνουν μοτοσικλέτα έχουν γίνει σε συνθήκες πυκνής κίνησης. Το σενάριο είναι γνωστό και όλοι το έχουμε λίγο-πολύ ζήσει: Η μοτοσικλέτα κινείται ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και σε ένα από αυτά ο οδηγός αποφασίζει να αλλάξει απροειδοποίητα λωρίδα κίνησης. Κόβει έτσι το δρόμο στη μοτοσικλέτα και η κατάληξη έχει να κάνει με το πόσο προετοιμασμένος ήταν ο αναβάτης. Αν φρενάρει έγκαιρα, όλα καλά – εκτός από τα καθιερωμένα «γαλλικά» που θα ανταλλάξει με τον απρόσεκτο οδηγό. Αν όχι, το ατύχημα είναι δεδομένο, με πρώτο θύμα τον ίδιο τον αναβάτη.
Επειδή, λοιπόν, η διήθηση σε φέρνει σε μια από αυτές τις θέσεις που οι υπόλοιποι μπορεί να μη σε προσέξουν, οπότε εσύ πρέπει να προσέχεις και για τους άλλους, σας παραθέτουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, ώστε να βγαίνετε κάθε φορά αλώβητοι από τον λαβύρινθο του μποτιλιαρίσματος.
· Διατηρήστε σταθερά χαμηλή ταχύτητα. Κινούμενοι ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, καλό είναι να μην ξεπερνάτε τα 50 χλμ./ώρα, ενώ σε περίπτωση που και τα αυτοκίνητα κινούνται, αυξήστε τη μέχρι και 20 χλμ.ώρα παραπάνω από αυτά.
· Μείνετε 100% συγκεντρωμένοι στο δρόμο μπροστά σας και μην αφαιρείστε για κανένα λόγο. Ακόμη και η στιγμιαία ματιά στον πίνακα οργάνων μπορεί να σας στοιχίσει πολύτιμα δευτερόλεπτα αντίδρασης.
· Έχετε πάντα ένα ή δύο δάχτυλα στη μανέτα και τα πόδια έτοιμα να πιέσουν το πίσω φρένο ή να κατεβάσουν ταχύτητα στο κιβώτιο. Έτσι θα είστε προετοιμασμένοι για απότομο φρενάρισμα.
· Στην περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας δε διαθέτει ABS, σε φρενάρισμα πανικού τερματίστε αρχικά τη διαδρομή της μανέτας στο πρώτο τσίμπημα των φρένων, απελευθερώστε τη ακαριαία και ξαναπατήστε φρένο. Με λίγη εξάσκηση, θα μπορείτε να φρενάρετε απότομα, χωρίς να κινδυνεύετε με μπλοκάρισμα των τροχών.
· Κινούμενοι ανάμεσα σε ουρές αυτοκινήτων μην εστιάζετε το βλέμμα σας στο πίσω μέρος τους, αλλά στις μπροστινές ρόδες, ώστε να δείτε εγκαίρως την αλλαγή κατεύθυνσης.
· Δώστε μεγάλη προσοχή όταν προσπερνάτε φορτηγά ή λεωφορεία. Δεν βλέπετε το αυτοκίνητο μπροστά του και ο οδηγός του δε βλέπει εσάς, οπότε είναι επικίνδυνο. Ελαττώστε ταχύτητα μέχρι να βεβαιωθείτε ότι το μπροστινό όχημα δε σκοπεύει να αλλάξει λωρίδα.
· Μη διστάζετε να χρησιμοποιήσετε διακριτικά την κόρνα σας, όταν θεωρείτε ότι κάποιος δε σας έχει δει και μπορεί να σας κόψει το δρόμο.
· Σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας (βροχή, σκοτάδι) καλό είναι να έχετε αναμμένα και τα αλάρμ, καθώς κινείστε.
· Μην αφήνετε τις μοτοσικλέτες πίσω σας να καθορίσουν την ταχύτητα με την οποία κινείστε. Κάντε στην άκρη, αφήστε τους να περάσουν και οδηγήστε με το ρυθμό που νιώθετε εσείς άνεση και ασφάλεια.
· Αποφύγετε να κολλάτε στον μπροστινό σας. Μια σειρά με δίκυκλα κολλημένα το ένα πίσω από το άλλο μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη σε περίπτωση που κάποιος μπροστά αναγκαστεί να φρενάρει απότομα.
ΚΤΜ 990 Duke R: Ακόμη ισχυρότερη για το 2025
Test Pilot Alpha SV: Με δεύτερη ζελατίνα «καθρέπτη»
Voge 300DS: Τα σημεία που το έχουν κάνει Best Seller
Πρώτη Μέτρηση: Πιο γρήγορο το αυτόματο σασμάν της Yamaha από το χειροκίνητο
Mr. KTEO: Μην ρισκάρεις το πρόστιμο για τον έλεγχο του δικύκλου σου
Moto Service Καραγεώργος: Αξιόπιστο service για τη Honda σου
Νέος κινητήρας V2 από τη Ducati
Αγοράζεις από το εξωτερικό; Μην ψάχνεις εγγυήσεις στην Ελλάδα
Κουστούμι Kit Fortune/ Cheetah-110
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr