Η σωστή οδήγηση βασίζεται στην καλύτερη και ταχύτερη αντίδραση του οδηγού στο οπτικό ερέθισμα που δέχεται. Είτε αυτό λέγεται αυτοκίνητο, είτε λακκούβα στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε ώστε να το αποφύγουμε είναι να το δούμε. Αρκετοί μοτοσικλετιστές νομίζουν πως το πεδίο που πρέπει να ελέγχουν εξαντλείται στο τμήμα μπροστά από τη μοτοσικλέτα, αλλά η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική.
Για να είσαι σωστός, ασφαλής αναβάτης θα πρέπει να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή τι γίνεται και πίσω σου και μόνος τρόπος για να το καταφέρεις αυτό είναι να μάθεις να χρησιμοποιείς τους καθρέπτες σου. Δυστυχώς όμως δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε δίτροχα «απαλλαγμένα» από τους καθρέπτες. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να συμβαίνει αυτό και αν επιχειρήστε να βρείτε το κίνητρο τέτοιων ενεργειών θα εκπλαγείτε! Αν ρωτήσετε τους ιδιοκτήτες τους, οι περισσότεροι θα θέσουν θέμα αισθητικής (χαλάει η sport εικόνα του συνόλου). Από πότε μπορεί να λειτουργεί η αισθητική σε βάρος της ασφάλειας;
Ρύθμισέ τους
· Ο ευκολότερος τρόπος για να τους ρυθμίσετε σωστά είναι να βρεθείτε σε ίσιο δρόμο και να βάλετε «στόχο» ένα αντικείμενο στην ουρά της μοτοσικλέτας (π.χ. κολώνα). Θα πρέπει και από τους δύο καθρέπτες να βλέπετε το αντικείμενο με τον ίδιο τρόπο, αλλά από διαμετρικά αντίθετη οπτική γωνία. Για παράδειγμα, κινηθείτε για λίγο πάνω σε μια διαχωριστική γραμμή (αν αυτό είναι εφικτό βέβαια) και ρυθμίστε τους καθρέπτες έτσι ώστε η γραμμή που «αφήνετε» πίσω σας να τους τέμνει στο ίδιο αναλογικά σημείο.
· Όταν κινείσαι με δεύτερο άτομο στη σέλα, ρύθμισε τους καθρέπτες λίγο πιο έξω από το κανονικό, ώστε να μην σου κρύβει μέρος του οπτικού πεδίου ο συνεπιβάτης.
· Σε μεγάλες ταχύτητες, όπου επιβάλλεται μια πιο σκυφτή θέση οδήγησης, πρέπει να προσαρμόζονται και οι καθρέπτες. Επιπλέον, αν πρόκειται να ταξιδέψεις φορτωμένος, ρύθμισέ τους με βάση τα νέα δεδομένα.
Έλεγξέ τους
· Κάθε φορά που ανεβαίνεις στη μοτοσικλέτα θα πρέπει να τσεκάρεις πως οι καθρέπτες δεν έχουν μετακινηθεί από τη θέση που τους έχεις βάλει. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερα από έναν καθρέπτη που νομίζεις πως σου παρέχει το βέλτιστο οπτικό πεδίο. Τον εμπιστεύεσαι…και την πατάς.
· Προσοχή στους καθρέπτες με αναδιπλούμενο βραχίονα. Από το συνεχές άνοιξε-κλείσε μπορεί να αρχίσουν να έχουν τζόγους και να αλλάζουν θέση (έστω και κατά χιλιοστά) από τον αέρα.
ΚΤΜ 990 Duke R: Ακόμη ισχυρότερη για το 2025
Test Pilot Alpha SV: Με δεύτερη ζελατίνα «καθρέπτη»
Voge 300DS: Τα σημεία που το έχουν κάνει Best Seller
Πρώτη Μέτρηση: Πιο γρήγορο το αυτόματο σασμάν της Yamaha από το χειροκίνητο
Mr. KTEO: Μην ρισκάρεις το πρόστιμο για τον έλεγχο του δικύκλου σου
Moto Service Καραγεώργος: Αξιόπιστο service για τη Honda σου
Νέος κινητήρας V2 από τη Ducati
Αγοράζεις από το εξωτερικό; Μην ψάχνεις εγγυήσεις στην Ελλάδα
Κουστούμι Kit Fortune/ Cheetah-110
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr