Οι μοτοσικλέτες με κινητήρες μικρού-μεσαίου κυβισμού επιστρέφουν δυναμικά και αρχίζουν να σπαζοκεφαλιάζουν ευχάριστα το κοινό με τις επιλογές που του δίνουν. Ποια όμως είναι η ιδανική επιλογή;
Η Kawasaki ήταν από τους πρώτους μεγάλους κατασκευαστές που παραδέχτηκε ανοιχτά πριν από μερικά χρόνια ότι ο μέσος όρος ηλικίας των μοτοσικλετιστών στην Ευρώπη όσο πάει και μεγαλώνει με τους μικρότερους αναβάτες να μην προχωρούν στην αγορά μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτας.
Οι Ιάπωνες αναγνώρισαν έτσι έμμεσα ότι τα 125άρια, οι μοτοσικλέτες δηλαδή που μπορούσε να οδηγήσει κανείς με το πρώτο του δίπλωμα δεν έκαναν αρκετά πράγματα για να πείσουν τον αρχάριο αναβάτη να συνεχίσει στις μεγαλύτερες μοτοσικλέτες και πως το χάσμα μεταξύ αυτών και των 600αριών ήταν μάλλον χαοτικό σε πολλούς τομείς. Ήταν τότε που η Kawasaki παρουσίασε το Ninja 250 R η εμπορική επιτυχία του οποίου είναι πλέον γνωστή σε όλους.
Εκείνη την εποχή οι κατασκευαστές, για την παγκόσμια αγορά, περιορίζονταν στη δημιουργία μικρών street μοτοσικλετών 125-250 είτε με έμφαση στο χαμηλό κόστος συντήρησης και χρήσης είτε σε μοτοσικλέτες με εμφάνιση και χαρακτηριστικά SS-κυρίως 125 τα τελευταία.
Από εκεί και μέχρι τα 500 κ.εκ. οι μοτοσικλέτες είχαν σχεδόν εγκαταλειφθεί και ελάχιστοι ήταν εκείνοι που είχαν ένα τέτοιο μοντέλο στην γκάμα τους με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Honda CB500 και Kawasaki KLE 500.
Ο λόγος φυσικά πίσω από αυτό ήταν τα scooter. Η απήχηση που είχαν στο κοινό οδήγησε τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν το ένα μοντέλο μετά το άλλο, για κάθε γούστο και βαλάντιο, φτάνοντας μέχρι και τα 850 κ.εκ.
Τα scooter έπαιζαν ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο και δημιούργησαν ένα «πρόβλημα» στις εταιρίες που όχι μόνο δεν είχαν υπολογίσει αλλά όπως αρχίζει και φαίνεται σιγά-σιγά δεν είχαν καν σκεφτεί ότι μπορεί να προκύψει (ούτε και εμείς για να λέμε και του στραβού το δίκιο). Ο συνδυασμός του «ένα μοντέλο για κάθε γούστο» και η απίστευτη πρακτικότητά στην καθημερινή μετακίνηση όχι μόνο έκαναν τα scooter αρεστά σε μία ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα του κοινού αλλά κατάφεραν να κάνουν και πολλούς μοτοσικλετιστές να αλλαξοπιστήσουν μια για πάντα. Νέοι αναβάτες με μικρή ή μεγάλη εμπειρία, παλιοί που ξαναγύριζαν στους δύο τροχούς αλλά και «τετράτροχοι» βρήκαν, επίσης, στα…πλαστικά τους το ιδανικό όχημα για όλα με αποτέλεσμα να τα προτιμούν έναντι των μεσαίων (από 600 κ.εκ. και πάνω) και ακριβότερων μοτοσικλετών και να παραμένουν στον μαγικό κόσμο των scooter αλλάζοντας απλά κυβισμούς ή τύπο μοντέλου. Έτσι έμαθαν και έτσι έπρατταν αφού ο αντίλογος από τις μοτοσικλέτες, ήταν ή ακριβότερος (με εξαίρεση κάποια mega scooters) ή…χωρίς επιχειρήματα (βλ. περιορισμένα μοντέλα).
Όλα αυτά όμως φαίνεται να αλλάζουν πλέον με τις μοτοσικλέτες μέχρι τα 500 κ.εκ. να κάνουν δυναμική επανεμφάνιση και τους κατασκευαστές να μπαίνουν με όλο και μεγαλύτερο ενθουσιασμό στο παιχνίδι. Το ανανεωμένο Kawasaki Ninja 300, το γνωστό KLX 250, τα Honda CRF 250 L και CBR250R, το KTM Duke 200 και το SYM Wolf 250i είναι τα μοντέλα που χρωματίζουν με τον πλέον ζωηρό τρόπο μια κατηγορία κυβισμού που βρίσκεται σε φάση αναγέννησης, ενώ η νέα σειρά CB500 της Honda και το KTM Duke 390 δείχνουν ότι οι κατασκευαστές θα προσπαθήσουν να καλύψουν κάθε προτίμηση φτάνοντας τη χωρητικότητα από το ένα άκρο στο άλλο.
Όπως φαίνεται από τα παραπάνω οι εταιρίες έχουν ανοίξει διάπλατα τα αυτιά τους και ακούν με μεγάλη προσοχή τις απαιτήσεις των μοτοσικλετιστών προσπαθώντας να τους φέρουν…πίσω. Τώρα λοιπόν που μας ακούν πεντακάθαρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε!
Έχοντας σαν δεδομένο το λογικό κόστος απόκτησης (μέχρι 6.000 ευρώ), χρήσης και συντήρησης ποια πιστεύετε εσείς ότι είναι η ιδανική μοτοσικλέτα μικρού-μεσαίου κυβισμού (on-off, street, adventure ή supermoto); Θεωρείτε το φέρινγκ απαραίτητο ή όχι; Πόσα κυβικά είναι αρκετά για μια τέτοια μοτοσικλέτα (250, 300, 400, 500) και ποιος τύπος κινητήρα ταιριάζει καλύτερα (ένας ,δύο ή περισσότεροι κύλινδροι;). Ο fun χαρακτήρας σε μια μοτοσικλέτα αυτού του κυβισμού παίζει για εσάς ρόλο ή δίνετε προτεραιότητα σε άλλους τομείς (design, τεχνολογία, άνεση, επιδόσεις). Ποιο άλλο μοντέλο πιστεύετε ότι πρέπει να παρουσιαστεί (π.χ. cruiser, modern classic).
Οι εταιρείες δεν έχουν πιάσει τον σφυγμό του μέσου αναβάτη. Οι πολύ μικροί κυβισμοί δεν ενδιαφέρουν κανέναν και το γεγονός ότι η εστίαση στην χαμηλή κατανάλωση τελικά λειτούργησε αντίστροφα στην "χαρούμενη" πλευρά των μοτοσυκλετών με χαμηλό κυβισμό είναι πολύ αρνητικό.
Τωρα με τα νεα διπλωματα,η καλυψη του Α2 με μια νεα γκαμα μοτοσυκλετων ειναι αναγκαια.Η σειρα των 500 της HONDA ηταν πολυ καλη κινηση οπως και το Ninja 300 της kawa.Τελος εχουμε duke 200 +390 apo ktm.Τοτε που ειναι το λαθος??υπερβολικα υψηλες τιμες για μηχανες μεσαιου κυβισμου.6.000+ το CB500Χ που προσωπικα μου φανηκε χλιαρο αλλα οικονομικο.Τελος η ελλειψη supermotard στην κατηγορια(και γενικοτερα στην αγορα) θα πρεπει να τους ανυσηχησει.Θελω να πω με Α2 δεν παιρνεις καινουργιο SM με επιδοσεις!!!Η suzuki πρεπει να βγαλει κανα DRZ 400 παλι να σαρωσει.
Η ΜΟΝΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΠΟΥ ΜΕ ΞΕΤΡΕΛΛΑΝΕ,ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΕΙΔΑ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ,ΗΤΑΝ ΤΟ SR400 35TH ANNIVERSARY.Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ YAMAHA ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΜΗΧΑΝΗ.ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΚΡΟΣ, ΣΟΥΠΕΡΣΠΟΡΤ ΚΑΙ...ΠΛΑΣΤΙΚΟΥΡΕΣ ΑΠΟ ΣΚΟΥΤΕΡ...
τα 300αρια ειναι απο τις καλυτερες λυσεις.καλη τελικη οσο ενα αυτοκινητο μεσαιου κιβυσμου και δυνατες επιταχυνσεις. αλλα... 6000 για ενα 300αρι?? ελεος!! οση τεχνολογια και να εχει η τιμες ειναι περα για περα γελιες! εχει ολοκληρα αυτοκινητα με 100 φορες περισσοτερα συστηματα απο μια μηχανη με τιμες 8000 για 1000 κυβικα!! και ενα 300 με 2 ροδες 6000?γι αυτο και προτιμανε τα scooter!γιατι τα χρηματα ο κοσμος θελουνε να ποιασουν τοπο,με λιγα λογια ευκολη,μετακινηση χωρις περιορισμους. τελος τα μηχανακια αυτα σιγουρα αφου μιλαμε πανω κατω γι αυτο το ποσον πρεπει να δωσουν κατι περισσοτερο σε τεχνολογια η κατι λιγοτερο σε τιμη!
Εγω σαν κατοχος του kle 500 και εχοντας κανει τα παντα με αυτο το μηχανακι δ.λ.δ καθημερινοτητα διακοπες βολτες νομιζω οτι ενα 500αρι με 6ταχυτο μοτερ ειναι οτι καλυτερο και σε οικονομια αλλα και σε επιδοσεις.
Πιστευω οτι 500-650cc ειναι οτι ποιο λειτουργικο. Αν η τιμη των καινουριων CB500 ειναι μεταξυ 4000 και 5000 θα εχουν μεγαλες πιθανοτιτες ναγινουν best sellers.
V strom ειναι το ποιο ολοκληρωμένο στα μεσαία σε παει σφαίρα εθνική και στο δρόμο στη πόλη μας είμαι παιχνίδι χάρη στη τιμοναρα του και τη σελαρα του αν οχι dl τότε xtx.....
Ενα μηχανακι on-off 400-500-600 κυβικα με διπλη χαρτογραφηση, μια για οικονομια και μια για παιχνιδι με μοτερ οριζοντιο 2κινδρο αλλα gs ή V, για αδρανια απο τη βαρητυτα, 6ταχυτο, με δυνατοτητα τουρινγκ και προστασια απο αερα, με μανινελα, ας ειναι και πετρελαιο, ζηταω πολλα?
Οι εταιρείες δεν έχουν πιάσει τον σφυγμό του μέσου αναβάτη. Οι πολύ μικροί κυβισμοί δεν ενδιαφέρουν κανέναν και το γεγονός ότι η εστίαση στην χαμηλή κατανάλωση τελικά λειτούργησε αντίστροφα στην "χαρούμενη" πλευρά των μοτοσυκλετών με χαμηλό κυβισμό είναι πολύ αρνητικό.
Τωρα με τα νεα διπλωματα,η καλυψη του Α2 με μια νεα γκαμα μοτοσυκλετων ειναι αναγκαια.Η σειρα των 500 της HONDA ηταν πολυ καλη κινηση οπως και το Ninja 300 της kawa.Τελος εχουμε duke 200 +390 apo ktm.Τοτε που ειναι το λαθος??υπερβολικα υψηλες τιμες για μηχανες μεσαιου κυβισμου.6.000+ το CB500Χ που προσωπικα μου φανηκε χλιαρο αλλα οικονομικο.Τελος η ελλειψη supermotard στην κατηγορια(και γενικοτερα στην αγορα) θα πρεπει να τους ανυσηχησει.Θελω να πω με Α2 δεν παιρνεις καινουργιο SM με επιδοσεις!!!Η suzuki πρεπει να βγαλει κανα DRZ 400 παλι να σαρωσει.
ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΜΗΧΑΝΗ!ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΤΟ SR 400 35TH ANNIVERSARY ΤΗΣ YAMAHA...
Η ΜΟΝΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΠΟΥ ΜΕ ΞΕΤΡΕΛΛΑΝΕ,ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΕΙΔΑ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ,ΗΤΑΝ ΤΟ SR400 35TH ANNIVERSARY.Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ YAMAHA ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΜΗΧΑΝΗ.ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΚΡΟΣ, ΣΟΥΠΕΡΣΠΟΡΤ ΚΑΙ...ΠΛΑΣΤΙΚΟΥΡΕΣ ΑΠΟ ΣΚΟΥΤΕΡ...
τα 300αρια ειναι απο τις καλυτερες λυσεις.καλη τελικη οσο ενα αυτοκινητο μεσαιου κιβυσμου και δυνατες επιταχυνσεις. αλλα... 6000 για ενα 300αρι?? ελεος!! οση τεχνολογια και να εχει η τιμες ειναι περα για περα γελιες! εχει ολοκληρα αυτοκινητα με 100 φορες περισσοτερα συστηματα απο μια μηχανη με τιμες 8000 για 1000 κυβικα!! και ενα 300 με 2 ροδες 6000?γι αυτο και προτιμανε τα scooter!γιατι τα χρηματα ο κοσμος θελουνε να ποιασουν τοπο,με λιγα λογια ευκολη,μετακινηση χωρις περιορισμους. τελος τα μηχανακια αυτα σιγουρα αφου μιλαμε πανω κατω γι αυτο το ποσον πρεπει να δωσουν κατι περισσοτερο σε τεχνολογια η κατι λιγοτερο σε τιμη!
Εγω σαν κατοχος του kle 500 και εχοντας κανει τα παντα με αυτο το μηχανακι δ.λ.δ καθημερινοτητα διακοπες βολτες νομιζω οτι ενα 500αρι με 6ταχυτο μοτερ ειναι οτι καλυτερο και σε οικονομια αλλα και σε επιδοσεις.
fobero to Honda CB500X alla me xalaei i mikri diadromi twn anartisewn
san prwti mixani apo arxarious anavates giati oxi? einai kai oikonomikoteri,apo oles tis pleures..
Πιστευω οτι 500-650cc ειναι οτι ποιο λειτουργικο. Αν η τιμη των καινουριων CB500 ειναι μεταξυ 4000 και 5000 θα εχουν μεγαλες πιθανοτιτες ναγινουν best sellers.
Καλό φαίνεται το Honda CB500X. Στην Αμερική λανσαρίστηκε στα 4.600 € (κάτι λιγότερο από 6.000 $). Να δούμε εδώ τι τιμή θα βάλει ο Σαρακάκης!!!
V strom ειναι το ποιο ολοκληρωμένο στα μεσαία σε παει σφαίρα εθνική και στο δρόμο στη πόλη μας είμαι παιχνίδι χάρη στη τιμοναρα του και τη σελαρα του αν οχι dl τότε xtx.....
CB 500X εάν η τιμή του είναι στα 4.500. Αλλιώς πας σε NC 700x στα 6.500 ή Diversion στα ίδια περίπου. Λύσεις 250 στα 5000 δεν τις κατανοώ.
Ενα μηχανακι on-off 400-500-600 κυβικα με διπλη χαρτογραφηση, μια για οικονομια και μια για παιχνιδι με μοτερ οριζοντιο 2κινδρο αλλα gs ή V, για αδρανια απο τη βαρητυτα, 6ταχυτο, με δυνατοτητα τουρινγκ και προστασια απο αερα, με μανινελα, ας ειναι και πετρελαιο, ζηταω πολλα?