Ένα νέου τύπου αισθητήρα που βελτιώνει δραματικά τη λειτουργία των συστημάτων πρόσφυσης εξέλιξε η Bosch, ο οποίος έχει ήδη βρει τη θέση του στα πρώτα νέα μοντέλα παραγωγής.
Η Bosch είναι από εκείνες τις εταιρίες που σπρώχνουν διαρκώς την ενεργητική ασφάλεια των μοτοσικλετών παρουσιάζοντας όλο και αρτιότερα συστήματα. Μετά τη βραβευμένη σειρά ABS με κωδικό M9 η γερμανική εταιρία προχωρά ένα ακόμη βήμα παραπέρα ανεβάζοντας την ενεργητική ασφάλεια μιας μοτοσικλέτας σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.
Η Bosch δημιούργησε ένα νέου τύπου αισθητήρα που συνεργάζεται τόσο με το ABS όσο και με το σύστημα πρόσφυσης στέλνοντας πληροφορίες στη κεντρική μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Έτσι εν λόγω αισθητήρας βοηθά όχι μόνο να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο τα χαρακτηριστικά των δύο συστημάτων ασφάλειας της γερμανικής εταιρίας αλλά και να συνεργαστούν στενότερα μεταξύ τους για να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους και κατά συνέπεια αυτή της μοτοσικλέτας.
Ο νέος αισθητήρας ονομάζεται SU-MM5.10 και οι πρώτες μοτοσικλέτες που θα τον φέρουν στον εξοπλισμό τους είναι τα νέα KTM 1190 Adventure και Adventure R των 150 ίππων και 230 κιλών.
Ο εν λόγω αισθητήρας μετρά περισσότερες από 100 φορές το δευτερόλεπτο, μεταξύ άλλων, τη διαμήκη, την πλευρική και την κάθετη επιτάχυνση, την κλίση της μοτοσικλέτας αλλά και τον ρυθμό με τον οποίο αλλάζει αυτή και στους τρεις άξονες! Έπειτα περνά τα δεδομένα στην κεντρική μονάδα ελέγχου της μοτοσικλέτας και έτσι αποφασίζεται η μέγιστη δυνατή ισχύ που μπορεί να φτάσει στον πίσω τροχό (μέσω του traction control) αλλά και η μέγιστη δύναμη με την οποία μπορεί να φρενάρει ο αναβάτης με ασφάλεια (μέσω του ABS) σε κάθε περίσταση.
Μετρώντας με ακρίβεια όλες αυτές τις παραμέτρους ο εκάστοτε κατασκευαστής μπορεί να ελέγξει και να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία τόσο του συστήματος πρόσφυσης και του ABS που έχει τοποθετήσει στη μοτοσικλέτα του και κατά συνέπεια να βελτιώσει τη συμπεριφορά της σε τομείς όπου πριν ήταν αδύνατο.
Οι εν λόγω τομείς έχουν ως εξής:
-Βελτιστοποίηση της απόδοσης του ABS υπό κλίση
-Καλύτερη κατανομή πέδησης στις στροφές
-Καλύτερος έλεγχος της ανύψωσης του εμπρός τροχού
-Καλύτερος έλεγχος της ολίσθησης του πίσω τροχού
-Βελτιστοποίηση του launch control
-Υποβοήθηση κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα (Hill Control Assist)
-Αναγνώριση πτώσης ή κατάστασης που μπορεί να οδηγήσει σε αυτή και ανάλογη παρέμβαση σε αυτή
Όπως καταλαβαίνετε με την τοποθέτηση του συγκεκριμένου αισθητήρα τα συστήματα ασφάλειας μιας μοτοσικλέτας ολοκληρώνονται σε χαρακτήρα και έρχονται πολύ κοντά στα συστήματα αυστάθειας των αυτοκινήτων. Ο συγκεκριμένος αισθητήρας είναι συμβατός με συστήματα ABS και Traction Control άλλων κατασκευαστών και σύμφωνα με την εταιρία μπορεί επίσης να βελτιώσει την απόδοση ακόμη και μιας ΜΧ μοτοσικλέτας. Οπότε φανταστείτε τι μπορεί να κάνει για τις δυνατότητες των νέων mega on-off της KTM.
Τέλος, να πούμε πως με την εισαγωγή συγκεκριμένων παραμέτρων, όπως είναι η απόδοση του μοτέρ, οι διαστάσεις των τροχών, το βάρος της μοτοσικλέτας και ο τύπος των ελαστικών, ο συγκεκριμένος αισθητήρας εμπιτρέπει στους κατασκευαστές να «καλιμπράρουν» ABS και traction control ακριβώς στις ανάγκες του εκάστοτε μοντέλου.