Η Yamaha επέστρεψε δυναμικά στον πόλεμο των superbikes με το νέο R1 που θυμίζει το προηγούμενο μόνο στον crossplane κινητήρα με καταγωγή από τα Μ1 των MotoGP.
Μινιμαλιστικά μικρή κι αγριεμένη, είναι μια ολοκαίνουργια μοτοσικλέτα με απόδοση 200 ίππους και ιδιαίτερα επηρεασμένη από τις μοτοσικλέτες της εταιρίας που μετέχουν στο MotoGP. Το βαρύ πυροβολικό της είναι το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο και η μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) που λαμβάνει μετρήσεις σε έξι διαφορετικούς άξονες και προσαρμόζει τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων σε έξι άξονες.
Αμέτρητοι αισθητήρες της επιτρέπουν να ενορχηστρώνει πρόσφυση, ολισθήσεις, ανύψωση του μπροστινού τροχού, φρένα και εκκινήσεις – κοινώς, κατά σειρά: traction control,slide control, wheelie control, ABS και launch control. Και είμαστε ακόμη στη “βασική” έκδοση.
Μετά έρχεται το R1M. Η ακριβή έκδοση είναι όλα τα παραπάνω συν ένα πλήρες “καρβουνένιο” κουστουμάκι και οι ημι-ενεργητικές ηλεκτρικές αναρτήσεις της Ohlins. Α, και η δυνατότητα να συνδέεις ασύρματα τον εγκέφαλο της μοτοσικλέτας με την ταμπλέτα, το smartphone ή το ό,τι θες εσύ και από εκεί να ελέγχεις τα πάντα, μεταξύ αυτών και τη χαρτογράφηση!
Αγώνες
Η φετινή χρονιά είναι η χρονιά προετοιμασίας για την ιαπωνική εταιρία που θα πάρει μέρος στο WSBK τη νέα σεζόν. To βάρος έχει πέσει στην εξέλιξη του YZF-R1 με πολλές συμμετοχές, με εργοστασιακή υποστήριξη, σε εθνικά πρωταθλήματα superbike αλλά και σε αγώνες αντοχής. Μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα είναι άκρως ενθαρρυντικά.
Στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Βρετανικό Πρωτάθλημα Superbike, που θεωρείται το καλύτερο στο κόσμο έπειτα από το παγκόσμιο (!) ο Josh Brookes, της Milwaukee Yamaha κατάφερε να στεφθεί πρωταθλητής και να επιβληθεί των αντιπάλων σε μια μάχη που κράτησε μέχρι το τέλος της χρονιάς. H ιαπωνική superbike τα πήγε εξαιρετικά και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής. Η πολύπειρη GMT Yamaha πήρε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, ενώ η Yamaha, με την πλήρως εργοστασιακή της ομάδας και αναβάτες τους Katsuyuki Nakasuga, Pol Espargaro, Bradley Smith κέρδισε το θρυλικό 8ωρο της Suzuka, με τους Ιάπωνες να παίρνουν τον τίτλο και στους κατασκευαστές! Το YZF-R1M δείχνει να έχει την απαιτούμενη ταχύτητα και διάρκεια και αναμένουμε με πολύ ενδιαφέρον τη συμμετοχή του στο WSBK το 2016.