LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ο ανανεωμένος κινητήρας έχει αυξημένη μέγιστη ιπποδύναμη, αλλά εντυπωσιακά πιο γεμάτες μεσαίες.

Kινητήρας

Κύριος στόχος των αλλαγών και των έξτρα κυβικών ήταν να αυξήσουν τη ροπή, ειδικά σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα 1077 κ.εκ. χάρη στη νέα διάμετρο των κυλίνδρων που ανέβηκε από τα 78 στα 81 χλστ., με την αύξηση του κυβισμού να οδηγεί σε υψηλότερες επιδόσεις. Η μέγιστη ιπποδύναμη ανέβηκε από τους 170 στους 175 Hp, ενώ σχεδόν 20 Hp περισσότεροι από πριν είναι ήδη διαθέσιμοι στις 8.000 σαλ!

Το πάνω μέρος του στροφαλοθαλάμου του V4 των 65 μοιρών είναι τώρα κατασκευασμένο με νέα διαδικασία (shell fusion), είναι ελαφρύτερο (-1.3 κιλά), και ενισχυμένο. Επίσης, ο στρόφαλος έχει τώρα πίρους με μικρότερη διάμετρο, στα 36 χλστ., με αυξημένο βάρος κατά 0,45 κιλά, ενώ τα πιστόνια είναι νέα και οι μπιέλες της Pankl είναι ελαφρύτερες κατά 0.4 κιλά.

Δίχως αλλαγές έχουν παραμείνει τα ήδη δυνατά σημεία του κινητήρα του Tuono, όπως το εύκολα αφαιρούμενο κιβώτιο ταχυτήτων τύπου “κασέτας”, και το καινοτόμο σύστημα χρονισμού, όπου η αλυσίδα οδηγεί μόνο τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, που δίνει με τη σειρά του κίνηση στον εκκεντροφόρο εξαγωγής μέσω ενός και μόνο γραναζιού. Αυτή η λύση επιτρέπει τη χρησιμοποίηση κεφαλών με εξαιρετικά μικρές διαστάσεις. Ένας αντικραδασμικός άξονας μειώνει τους κραδασμούς, σε επίπεδα χαμηλότερα από ότι ενός V κινητήρα 90°.

Η τεχνολογία Full Ride-By-Wire εξαλείφει οποιαδήποτε άμεση σύνδεση μεταξύ του γκριπ του γκαζιού και των πεταλούδων στα σώματα του ψεκασμού, με τα τελευταία να ελέγχονται πλήρως από μια υπολογιστική μονάδα τελευταίας γενιάς της Marelli, που ελέγχει παράλληλα την ανάφλεξη και τα τέσσερα μπεκ ψεκασμού. Κάθε πλευρά τροφοδοτείται από δύο μπεκ ψεκασμού, τα οποία διαχειρίζεται μια αποκλειστική μονάδα σερβομηχανισμού.

Η νέα, ισχυρή κεντρική υπολογιστική μονάδα (ECU) του κινητήρα τώρα παρέχει ευκολότερη διαχείριση των τριών χαρτών, με κάθε ένα από αυτούς να αντιστοιχεί σε διαφορετική απόδοση ισχύος κινητήρα, και τώρα επιπλέον και σε ένα αποκλειστικό χάρτη διαχείρισης όσον αφορά στο φρένο του κινητήρα! Στους δύο κλασικούς χάρτες διαχείρισης Track και Sport τώρα προστίθεται και ο νέος χάρτης Race, ο πλέον ακραίος και κατάλληλος για αγωνιστική χρήση της μοτοσικλέτας στην πίστα, με το φρένο του κινητήρα να περιορίζεται στο ελάχιστο, υποστηρίζοντας έτσι πιο απότομο φρενάρισμα. Και οι τρεις χάρτες είναι τώρα πιο διαχειρίσιμοι και λιγότερο βίαιοι σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, επιτρέποντας έτσι τέλειο συσχετισμό μεταξύ του ελέγχου στο γκάζι και της ροπής που καταλήγει στον πίσω τροχό. Αυτό μειώνει τη φθορά του πίσω ελαστικού, και κάνει πιο εύκολη τη διαχείριση της ισχύος που μπορεί να παράγει ο V4 της Aprilia.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ