Σε αντίθεση με την πιο… συνηθισμένη νόρμα ας πούμε, τα νούμερα στην ονομασία των μοντέλων της BMW δεν ανταποκρίνεται στον κυβισμό τους, αλλά περισσότερο σε διαφορές στην απόδοση του ίδιου κινητήρα. Έτσι, στην καρδιά της F 800GS βρίσκεται ο ίδιος δικύλινδρος, εν σειρά, υδρόψυκτος, οκταβάλβιδος κινητήρας 895cc με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους που βρίσκουμε και στο F 900GS – τον οποίο κατασκευάζει η Loncin – με μικρότερη ιπποδύναμη, σχεδόν όμως ίδια ροπή. Έτσι, η μέγιστη ιπποδύναμη είναι 87 ίπποι και αποδίδεται στις 6.750 σ.α.λ. (σε αντίθεση με τους 105 ίππους της 900GS) και η ροπή φτάνει τα 91 Nm στις 6.750 σ.α.λ. (93 στην 900GS). Η αύξηση σε σχέση με τον προκάτοχό του (F 750GS) ανέρχεται στους 10 ίππους, ενώ η λειτουργία του είναι γραμμικότατη, σε όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς να σε αφήνει «λίγο» πουθενά, καθώς η ροπή έρχεται από χαμηλά.
Στην βασική έκδοση υπάρχουν δύο Riding Modes (Rain και Road) και Traction Control (με δυνατότητα απενεργοποίησης), ενώ με το προαιρετικό Riding Modes Pro, ο αναβάτης «ξεκλειδώνει» και τα Riding Modes Dynamic και Enduro. Για να αλλάξεις Riding Mode θα πρέπει το γκάζι να είναι κλειστό και να μην λειτουργεί το Traction Control. Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι η BMW F 800GS χρειάζεται 4” για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα και 10” για να πιάσει 160. Σε συνθήκες ταξιδιού η κατανάλωση κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, στα 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ στην πόλη έκαψε 6,2 λίτρα. Μάλιστα η BMW F 800GS μπορεί να περιοριστεί και σε έκδοση των 35 Kw, κάνοντάς την προσβάσιμη και σε κατόχους διπλώματος Α2.