Το 1199 Panigale Superleggera είναι η μοτοσικλέτα παραγωγής με την καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο που έχει παρουσιαστεί ποτέ και σίγουρα ένα από τα πιο εξωτικά μοντέλα του 2014.
Για την δημιουργία του Superleggera η Ducati χρησιμοποίησε σαν βάση το ήδη ακραίο R. Για να ελαφρύνει τη μοτοσικλέτα ακόμη περισσότερο η ιταλική εταιρία επενέβη ούτε λίγο ούτε πολύ σε 10 σημεία με αποτέλεσμα να μειώσει το βάρος της μοτοσικλέτας κατά 12 ολόκληρα κιλά (και με τις δύο μοτοσικλέτες πλήρεις υγρών-ρεζερβουάρ στο 90%) κατεβαίνοντας από τα 189 στα 177 ή στα 155, από 165, χωρίς υγρά και μπαταρία.
Τη θέση του αλουμινένιου μονοκόκ πλαισίου πήρε ένα κατασκευασμένο από μαγνήσιο με την εξοικονόμηση να φτάνει το ένα κιλό. Aλλο ένα κιλό αφαιρέθηκε από τις σφυρήλατες ζάντες της Marchesini επίσης μαγνησίου και άλλα 1.000 γραμμάρια από το ανθρακονημάτινο φέρινγκ και τα καλύμματα της ουράς. Από ανθρακονήματα είναι πλέον και το υποπλαίσιο-το πρώτο σε μοτοσικλέτα παραγωγής-ελαφραίνοντας το 1199 άλλα 1,2 κιλά.
Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση βάρους ήρθε από την εξάτμιση που έχει κατασκευαστεί από τιτάνιο-δίνεται μαζί με τη μοτοσικλέτα-και ζυγίζει 2,5 κιλά λιγότερα σε σχέση με αυτή του R. Από την μπαταρία αφαιρέθηκαν άλλα δύο κιλά αφού η νέα είναι πλέον ιόντων λιθίου. Η αφαίρεση ακόμη 1,4 κιλών προήλθε από την ανάρτηση της Ohlins (ελατήριο τιτανίου για το ΤΤΧ36 αμορτισέρ και πιρούνι FL916 με νέες μπότες κατεργασμένες σε CNC) ενώ σημαντική μείωση ήρθε και από την αλλαγή της αλυσίδας και του πίσω γραναζιού της τελικής μετάδοσης η οποία είναι αγωνιστικών προδιαγραφών-περίπου 1,3 κιλά. Ίδιων προδιαγραφών είναι και τα πιστόνια με την κοντή φούστα και τα δύο δακτυλίδια (μείον 294 γραμμάρια), οι βαλβίδες εξαγωγής είναι και αυτές πλέον από μαγνήσιο (οι εισαγωγής ήταν ήδη) ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας έχει ζυγιστεί εκ νέου και έχει ελαφρύνει κατά 396 γραμμάρια. Οι αλλαγές στο μοτέρ συντέλεσαν και στην αύξηση της ισχύος η οποία ξεπερνά πλέον τους 200 ίππους (από 195) με αποτέλεσμα το Superleggera να έχει την καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο από οποιαδήποτε μοτοσικλέτα παραγωγής έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα.
Περαιτέρω βελτιώσεις βλέπουμε στα εμπρός φρένα με αλλαγή της τρόμπας με την MCS 19-21 της Brembo, ενώ αναβαθμισμένα έρχονται και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα με νέο σύστημα για τον έλεγχο ανύψωσης του εμπρός τροχού και αυτόματο καλιμπράρισμα του Traction Control ανάλογα με το πίσω ελαστικό και το βήμα της τελικής μετάδοσης (!). Τέλος στο σύστημα Ducati Data Analysis+ (DDA+) έχει προστεθεί ένας αισθητήρας κλίσης με αποτέλεσμα να μπορεί να καταγράφει και να παρουσιάζει στον αναβάτη και αυτό το δεδομένο.
Το «Υπερελαφρύ» 1199 Panigale θα παραχθεί σε 500 κομμάτια μόνο στο «αγωνιστικό κόκκινο» χρώμα της Ducati (Ducati Corse Red) που βλέπετε στις φωτογραφίες.