Ένα τέταρτο του αιώνα ύπαρξης κλείνει φέτος η Ducati 916, η μοτοσυκλέτα που άλλαξε ριζικά την έννοια «sportbike» και γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία του design και της μοτοσυκλέτας.
Ήταν 1993 όταν το Ducati 916 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον κόσμο, ως μοντέλο 1994, συγκλονίζοντας τους πάντες. Ο εντυπωσιασμός ήταν ολοκληρωτικός τόσο σε σχεδιαστικό, όσο και σε μηχανολογικό επίπεδο και εξασφάλισε μια θέση στην ιστορία για την ιταλική μοτοσυκλέτα.
Η Ducati 916, που έχει πολλάκις χαρακτηριστεί και αναδειχθεί «η ομορφότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου», φέτος κλείνει τα 25 χρόνια ύπαρξης και συνεχίζει να κερδίζει σε αξία, καθώς αποτελεί ένα πολύτιμο συλλεκτικό μοντέλο. Ποια όμως είναι η ιστορία στο παρασκήνιο, που τελικά οδήγησε στην δημιουργία της μοτοσυκλέτας αυτής;
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει κατά καιρούς γνωστά, η Ducati 916 οφείλει την δημιουργία της στην…Honda NR750! Αν δεν είχε βγει τότε η πειραματική μοτοσυκλέτα από το Hamamatsu, πιθανόν η 916 να είχε τελείως διαφορετική μορφή. Όταν λοιπόν η Honda NR750 είδε τα φώτα της δημοσιότητας, ο σχεδιαστής Massimo Tamburini που είχε αναλάβει να δημιουργήσει τον διάδοχο της επιτυχημένης 851, εντυπωσιάστηκε. Τόσο πολύ μάλιστα, που… κατέστρεψε την μέχρι εκείνη την στιγμή εργασία του στο νέο μοντέλο, αναθεωρώντας την πλήρως!
Ο Tamburini σχεδίασε ξανά από την αρχή, την φόρμα η οποία αργότερα θα γινόταν η 916, ενώ τα διπλά λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός που η μοτοσυκλέτα φέρει, είναι φόρος τιμής στο NR750, το οποίο έχει το ίδιο στοιχείο στην μάσκα του. Ίσως και ο ίδιος ο Tamburini να μην φανταζόταν την συγκλονιστική επιτυχία της μοτοσυκλέτας του!
O κινητήρας της μοτοσυκλέτας ήταν ο ήδη επιτυχημένος Desmoquattro, στα καλύτερά του. Με κυβισμό 916 (φυσικά) κ.εκ., μπορούσε να αποδώσει 115 ίππους, με τον χαρακτηριστικά γεμάτο τρόπο απόδοσης ενός δικύλινδρου V. Αλλά το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στην 916, ήταν το στήσιμό της: Μικροκαμωμένη και ελαφριά, έφερε πλαίσιο-χωροδικτύωμα, ανεστραμμένο εμπρός πηρούνι με ρυθμίσεις-ένα τεράστιο προσόν για εκείνη την εποχή- αλλά και αμορτισέρ τιμονιού! Οι επιδόσεις της στην πίστα ήταν παραδειγματικές, ενώ πολύ σύντομα τόσο η 916, όσο και τα διάδοχα μοντέλα, κυριάρχησαν στα πρωταθλήματα superbikes, κατακτώντας έξι τίτλους.
Η 916 έγινε στην πορεία 996, 998 και αντικαταστάθηκε από την 999 το 2003, η οποία δημιούργησε τόσες αντιδράσεις, ώστε η Ducati μετά από 4 χρόνια επέστρεψε στην σχεδιαστική γλώσσα που καθιέρωσε ο Tamburini.
Ένα κόσμημα που πέρα από την ομορφιά της,όταν την οδηγήσεις έστω για λίγα χιλιόμετρα,καταλαβαίνεις την αξία της!
Μια μοτοσυκλέτα που πραγματικά σε "βιδώνει"στον φρομο
Ένα κόσμημα που πέρα από την ομορφιά της,όταν την οδηγήσεις έστω για λίγα χιλιόμετρα,καταλαβαίνεις την αξία της! Μια μοτοσυκλέτα που πραγματικά σε "βιδώνει"στον φρομο