'Aνοιγμα σε μια κατηγορία που μέχρι πρότινος δεν είχε παρουσία επιχειρεί η Ducati με το νέο XDiavel, όπου «Χ» σημαίνει η διασταύρωση δυο αντιφατικών μοτοσικλετιστικών εκφάνσεων.
Cruising από την Ducati; Nαι αλλά πριν αρχίσουν οι αφορισμοί και τα αναθέματα, η Ιταλική εταιρεία φρόντισε να δεσμευτεί ότι αυτό γίνεται με την «Mπολονέζ» συνταγή, πράγμα που σημαίνει ότι τα sport γονίδια δεν λείπουν.
Το νέο μοντέλο έχει αρκετούς σχεδιαστικούς δεσμούς με το γνωστό μας Diavel παρόλα αυτά κάνει αρκετά βήματα προς την cruising κατεύθυνση, υιοθετόντας αρκούντως muscle αλλά πιο δωρικού τύπου γραμμές και στιλιστικές λεπτομέρειες που συνάδουν περισσότερο με την κατηγορία που ανήκει.
Η καρδιά του XDiavel, ο κινητήρας του, μεγάλωσε την διαδρομή των εμβόλων του σε σχέση με το «απλό» Diavel και παρότι απέχει αρκετά από τα να χαρακτηριστεί υποτετράγωνος, αύξησε την χωρητικότητα του και έφτασε αισίως τα 1.262 κ.εκ. «δανειζόμενος» μάλιστα και από το Multistrada, το DVT σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.
Οι μηχανικοί της Ducati φρόντισαν να προσαρμόσουν την απόδοση βάση του χαρακτήρα της νέας μοτοσικλέτας, μετατοπίζοντας την καμπύλη της ροπής, η οποία παρότι δεν έχει αυξηθεί σε σχέση με το Diavel (13,1 kg-m), αποδίδεται στις εκπληκτικά χαμηλές για Ducati κινητήρα, 5.000 σ.α.λ.
Σε ότι αφορά στην ισχύ, οι 156 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ. είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα καλύψουν και με το παραπάνω όχι μόνο τις απαιτήσεις για cruising αλλά και τις όποιες sport ανησυχίες του αναβάτη. Η ροπή και τα άλογα αυτά θα... διοχετεύονται στον πίσω τροχό, μέσω ιμάντα, κάτι που είναι συχνό φαινόμενο για cruiser αλλά αξίζει να σημειωθεί ως «πρώτη φορά» στην ιστορία της Ducati.
Μιλώντας για Sport και ως Ducati που σέβεται τον εαυτό του παρά τα cruising προσχήματα, το XDiavel φέρει εντυπωσιακά για την κατηγορία του περιφερειακά, προκειμένου να υποστηρίξει κάτι τέτοιο: πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι διαμέτρου 50χλστ. από την Marzocchi, αμορτισέρ της Sachs ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς, δίσκους διαμέτρου 320χλστ. με τεραπίστονες δαγκάνες της brembo μπροστά και δίσκο 265χλστ. με διπίστονη δαγκάνα πίσω.
Όλα τα ανωτέρω, συμπεριλαμβανομένου και του κινητήρα που αποτελεί δομικό τμήμα, «δένονται» με ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, ενώ το μονόμπρατσο ψαλίδι – χάρμα οφθαλμών, συντίθεται από χυτό αλουμινένιο μπράτσο και σφυρήλατη γέφυρα χωροδικτύωμα. Χάρμα οφθαλμών είναι και οι ζάντες αλουμινίου του XDiavel, οι οποίες φιλοξενούν ελαστικά Pirelli Diablo Rosso II σε διαστάσεις 120/70-17 μπροστά και... 240/45-17 πίσω!
Ως σύγχρονη μοτοσικλέτα, το XDiavel είναι επίσης αρκούντως εξοπλισμένο ψηφιακά και ηλεκτρονικά. Πέραν του standard cornering ΑBS της Bosch, υπάρχουν επίσης DCT (traction control) σε 8 διαβαθμίσεις, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο cruise control, τρεις χάρτες απόδοσης της ισχύος του κινητήρα (Sport, Touring, Urban) και DPL, δηλαδή Ducati Power Launch, που επιτρέπει ντραγκστεράδικες εκκινήσεις από στάση με άμεση και απρόσκοπτη μετάδοση ισχύος στο πίσω ελαστικό... cruising είπαμε ε;
Οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες του XDiavel θα μπορούν επίσης να φέρουν την μοτοσικλέτα απολύτως στα μέτρα τους, αφού χάριν στα ρυθμιζόμενε μαρσπιέ, στις πέντε διαφορετικές σέλες και στα τρία τιμόνια που θα διατίθενται ως έξτρα από την Ducati, οι διαφορετικοί εργονομικοί συνδυασμοί που μπορούν να προκύψουν θα είναι ούτε λίγο, ούτε πολύ... εξήντα!
Παράλληλα με το XDiavel θα διατίθεται και η έκδοση S αυτού, η οποία δεν θα διαφοροποιείται σε ότι αφορά στην απόδοση αλλά θα φέρει περισσότερες στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως βουρτσισμένα αλουμίνια, φωτιζόμενους διακόπτες τιμονιού, σέλα, τιμόνι και καθρέπτες από τον optional εξοπλισμό της απλής έκδοσης ως standard και ειδική αντιτριβική επίστρωση στα καλάμια του πιρουνιού.