Έρχεται Honda με κομπρέσσορα ή τούρμπο;

Έρχεται Honda με κομπρέσσορα ή τούρμπο;
3 Φωτογραφίες »

Έρχεται Honda με κομπρέσσορα ή τούρμπο;
-Η δήλωση που μας αφήνει να αναρωτιόμαστε
-Κινητήρες Honda μεγάλου κυβισμού δύο και τεσσάρων κυλίνδρων
-Τούρμπο ή κομπρέσσορας για έξτρα ιπποδύναμη;
-Η Honda CX500 Turbo

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Η δήλωση που μας αφήνει να αναρωτιόμαστε

Ο Minoru Kato, γενικός διευθυντής της Honda για τις Μοτοσυκλέτες και τα Προϊόντα Ισχύος (Motorcycle and Power Products Division), όταν ρωτήθηκε σε μία από τις τελευταίες του συνεντεύξεις για το πώς βλέπει την εξέλιξη των αγωνιστικών κινητήρων της εταιρείας, απάντησε: «Έχουμε κερδίσει πολλές νίκες στα MotoGp με το V4 και στα Superbike με τον Ι4. Δώστε μας λίγο χρόνο. Δουλεύουμε πάνω σε ένα νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης, το πρωτότυπο του οποίου θα παρουσιάσουμε στην προσεχή EICMA».
 

Κινητήρες Honda μεγάλου κυβισμού δύο και τεσσάρων κυλίνδρων

H Honda αυτήν τη στιγμή έχει μοντέλα παραγωγής με δικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες στην κατηγορία των 1000cc. Αυτοί τοποθετούνται σε περισσότερο και λιγότερο διάσημα μοντέλα, όπως είναι η Africa Twin, η NT1100, η CMX1100, η CBR900RR-R κ.ά. Στους αγώνες τρέχει με πρακτικά δύο τετρακύλινδρους κινητήρες στις μεγάλες κατηγορίες: τον V4 και τον εν σειρά I4. Έχει έρθει λοιπόν η ώρα να δούμε κάτι εντελώς νέο από μια από τις διασημότερες ιαπωνικές εταιρείες στον κόσμο; Και αν ναι, θα πόσο σύντομα θα το δούμε στους αγώνες και μετά από πόσο καιρό θα μπορέσουμε να το οδηγήσουμε (αυτούσιο ή detuned) σε κάποια μοτοσυκλέτα παραγωγής;
 

Τούρμπο ή κομπρέσσορας για έξτρα ιπποδύναμη;

Mε ποιον τρόπο θα καταφέρει η Honda αφενός να συνεχίσει να πρωτοπορεί στις επιδόσεις και αφετέρου να μείνει μέσα εντός των κανονιστικών πλαισίων; Το σύγχρονο μάντρα φαίνεται να είναι: περισσότερη ισχύς, μικρότερη κατανάλωση, λιγότεροι ρύποι. Η Kawasaki έχει κυκλοφορήσει εδώ και καιρό κινητήρα με κομπρέσσορα (H2). Η Honda θα απαντήσει με το ίδιο χαρτί ή θα επιστρέψει στην ιστορία της; Έχει ήδη κατατεθεί από το 2019 πατέντα της για το μοντέλο Africa Twin με μηχανικό κομπρέσσορα, η οποία δείχνει ελάχιστες μηχανικές αλλαγές σε σχέση με το πολιτικό μοντέλο. Χωρίς να έχει καν αλλάξει η κυλινδροκεφαλή Unicam, φαίνεται λες και ο μηχανικός υπερσυμπιεστής απλά «κούμπωσε» στον κινητήρα. Η πατέντα με τη σειρά της φέρνει πρωτότυπα, δοκιμές και μηχανική εξέλιξη. Κάτι καινούργιο λοιπόν ή μήπως επιστροφή στην ιστορία;
 

Η Honda CX500 Turbo

Το 1982 η Honda κυκλοφόρησε τη CX500 Turbo. Βασισμένη στην CX500 με τον παράδοξο (για τη Honda), εγκάρσια τοποθετημένο V2 κινητήρα με κυλίνδρους με εμπρόσθια κλίση, το συγκεκριμένο μοντέλο διέθετε μεταξύ άλλων και διαφορετικό στρόφαλο, αναρτήσεις και φρένα, που θα μπορούσαν να αντέξουν το διπλασιασμό της ιπποδύναμης από το turbo των 19psi και την τελική ταχύτητα των 192km/h. Παρόλο που έμεινε στην παραγωγή μόνο για δύο χρόνια, κέρδισε τις εντυπώσεις του τύπου και των αναβατών της εποχής, γιατί απέδιδε όσα υποσχόταν και ήταν αξιόπιστη. Μήπως ήρθε λοιπόν η ώρα για τη Honda να επαναφέρει στο προσκήνιο τον υπερσυμπιεστή, για να δώσει ώθηση στους κινητήρες μεγάλου και (γιατί όχι;) μικρού κυβισμού της;