Η Suzuki αναπτύσσει κάμερα τυφλών σημείων για μοτοσυκλέτες
Θα λειτουργεί βοηθητικά με τους καθρέφτες
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας θα χρησιμοποιεί κάμερα ευρείας γωνίας
Ο αναβάτης θα έχει τον έλεγχο των εικόνων από την κάμερα ανάλογα τις ανάγκες του
Δεν θα αργήσουμε να τις δούμε στον στάνταρ εξοπλισμό των μοτοσυκλετών
SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX
Θα λειτουργεί βοηθητικά με τους καθρέφτες
Σε συνεργασία με τον Tokai Rika, ειδικό ηλεκτρονικών συστημάτων, η Suzuki αναπτύσσει ένα σύστημα καμερών οπισθοπορείας το οποίο θα συμπληρώνει τους παραδοσιακούς καθρέφτες και θα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στον αναβάτη, ειδικά στα τυφλά σημεία της μοτοσυκλέτας. Πρόκειται για μια τεχνολογία που την έχουμε συναντήσει σε πρωτότυπα μοντέλα μοτοσυκλετών τα οποία παρουσιάζουν νέες τεχνολογίες αλλά σαν τεχνολογία παραμένει σπάνια στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Το σύστημα κάμερας στις μοτοσυκλέτες δεν προορίζεται σε αυτή τη φάση να αντικαταστήσει τους καθρέφτες αλλά να παρέχει συμπληρωματική βοήθεια στον έλεγχο των τυφλών σημείων πίσω ακριβώς από την μοτοσυκλέτα και πάνω από τον ώμο του οδηγού.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας θα χρησιμοποιεί κάμερα ευρείας γωνίας
Η κατάργηση των καθρεφτών θα πρόσφερε ενδεχομένως κάποια αεροδυναμικά και στιλιστικά πλεονεκτήματα χωρίς όμως να αποτελεί τον οριστικό αντικαταστάτη των καθρεφτών. Εκτός των νομοθετικών περιορισμών, ακόμη και οι καλύτερες κάμερες έχουν αδυναμίες και περιορισμούς σε σχέση με το ανθρώπινο μάτι. Με τους συμβατικούς καθρέφτες ο αναβάτης μπορεί κουνώντας απλά το κεφάλι του να διευρύνει ή να αλλάξει οπτικό πεδίο ενώ μια κάμερα δείχνει μια σταθερή προβολή του σημείου στο οποίο είναι εστιασμένη. Αυτό είναι το πρόβλημα στο οποίο έχει εστιάσει η Suzuki τοποθετώντας μια κάμερα ευρείας γωνίας στην ουρά της μοτοσυκλέτας. Με μια κάμερα ευρείας γωνίας όμως τα αντικείμενα φαίνονται πολύ μικρά ακόμα και όταν βρίσκονται αρκετά κοντά, δυσκολεύοντας τον αναβάτη. Η Suzuki, σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της, προτείνει μια λύση για αυτό το πρόβλημα με τη χρήση μιας έξυπνης οθόνης που περικόπτει και μεγεθύνει τα σχετικά τμήματα της εικόνας από την κάμερα, ανάλογα με την κατάσταση και τις ανάγκες του αναβάτη.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ο αναβάτης θα έχει τον έλεγχο των εικόνων από την κάμερα ανάλογα τις ανάγκες του
Πιο συγκεκριμένα στο νέο σύστημα που δουλεύει η Suzuki ο αναβάτης θα μπορεί να αλλάζει χειροκίνητα μεταξύ ζουμαρισμένων και ευρείας γωνίας προβολών χρησιμοποιώντας κουμπιά στο τιμόνι. Η οθόνη μπορεί να προσαρμόζει αυτόματα την προβολή ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Όταν ο αναβάτης κινείται ευθεία, η οθόνη μπορεί να δείχνει μια ζουμαρισμένη προβολή του δρόμου ακριβώς πίσω από τη μοτοσικλέτα, ώστε να έχει μια καθαρή ένδειξη της απόστασης των οχημάτων που ακολουθούν. Όταν ο αναβάτης ενεργοποιεί το φλας για να αλλάξει λωρίδα, η οθόνη θα αλλάζει για να δείχνει το τυφλό σημείο πάνω από τον ώμο, διευκολύνοντας τις αλλαγές λωρίδας. Ο αναβάτης θα μπορεί να ρυθμίζει το επίπεδο ζουμ και την περιοχή κάθε τυφλού σημείου σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις. Η οθόνη μπορεί να επιστρέφει αυτόματα σε μια ευρεία γωνία προβολής μετά από έναν προκαθορισμένο χρόνο, προσφέροντας μια συνολική θέα του τι συμβαίνει πίσω από τη μοτοσικλέτα.
Δεν θα αργήσουμε να τις δούμε στον στάνταρ εξοπλισμό των μοτοσυκλετών
Ο συνδυασμός των συμβατικών καθρεφτών με την κάμερα οπισθοπορείας θα ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο για τους αναβάτες και θα αύξανε την παθητική ασφάλεια των μοτοσυκλετών. Ήδη αρκετά αυτοκίνητα έχουν υιοθετήσει αυτή την τεχνολογία οπότε είναι πολύ πιθανό να την δούμε και στις μοτοσυκλέτες δεδομένου ότι οι έγχρωμες TFT οθόνες και οι ψηφιακές κάμερες είναι αρκετά οικονομικές και δεν απαιτούν μεγάλο κόστος παραγωγής και εγκατάστασης. Έτσι και αλλιώς οι κάμερες καταγραφής γίνονται όλο και πιο δημοφιλής στον στάνταρ εξοπλισμό των μοτοσυκλετών αν και μέχρι στιγμής χρησιμοποιούνται κυρίως για να καταγράφουν την πορεία του οχήματος παρά για ζωντανή προβολή των τυφλών σημείων.