Ο κινητήρας δέχεται μία σημαντική ανανέωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με τον κυβισμό του να «σκαρφαλώνει» στα 398cc από τα 373cc της προηγούμενης γενιάς, χάρη στην αύξηση της διαδρομής του εμβόλου κατά 4 χλστ. Το μοναδικό έμβολό του λοιπόν, κάνει μία παλινδρομική κίνηση 64 πλέον χιλιοστών ενώ η διάμετρός τους είναι στα 89 χλστ όπως και πριν. Φυσικά είναι υδρόψυκτος, με 4 βαλβίδες και 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους και πληροί πλέον και τις πιο αυστηρές Euro5+ προδιαγραφές ρύπων. Ταυτόχρονα αποδίδει 1 ίππο και 2 Nm ροπής παραπάνω φτάνοντας τους 45 ίππους και τα 39 Nm ροπής στις 8.500 και 7.000 σαλ αντίστοιχα, καταφέρνοντας μάλιστα να έχει μικρότερες διαστάσεις και βάρος από τον προκάτοχό του στα 373cc παρά τον αυξημένο κυβισμό του. Η ανοξείδωτη ατσάλινη εξάτμιση είναι επίσης νέα και συνδυάζεται με έναν αλουμινένιο σιγαστήρα, ενώ η απόληξή της μεταφέρεται από το πλαϊνό τμήμα της μοτοσυκλέτας δίπλα από το δεξί μαρσπιέ του συνεπιβάτη, στο κέντρο της και χαμηλά παρέα με τον καταλύτη. Στο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχει στον στάνταρ εξοπλισμό του Svartpilen 401 ένα αμφίδρομο Quickshifter το οποίο λειτουργεί αρκετά ομαλά, ενώ το Traction Control μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως. Ο νέος μονοκύλινδρος κινητήρας κατάφερε να ωθήσει το Svartpilen 401 στα 100χλμ/ω από στάση σε 6 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, ενώ η κατανάλωσή του κυμάνθηκε στα 3,8-3,9λ/100χλμ μόλις, ένα εντυπωσιακό νούμερο για τα δεδομένα της μοτοσυκλέτας, που «αφήνει πίσω του» καταναλώσεις αρκετών μεσαίων scooter.