Το Svartpilen 401 είναι μία μοτοσυκλέτα που διαθέτει όλα τα στοιχεία που θα κάνουν έναν αναβάτη να ερωτευτεί τους δύο τροχούς. Είναι πολύ ευκολοδήγητο χάρη στις μικρές του διαστάσεις, με το μεταξόνιο να είναι στα 1.368 χλστ, ενώ παρόλο που δεν είναι χαμηλά η σέλα (απέχει 820 χλστ από το έδαφος) είναι σχετικά "στενή" προσφέροντας ένα σίγουρο πάτημα. Η αίσθησή του είναι πολύ ελαφριά χάρη στην οξεία γωνία κάστερ 66° που σε τοποθετεί "επάνω" στον εμπρός τροχό, ενώ το τιμόνι "κόβει" αρκετά, κάτι που θα διευκολύνει νέους αναβάτες σε κλειστές μανούβρες, αλλά και στην διήθηση που γίνεται αβίαστα. Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει μόλις 159,5 κιλά κενή, τα οποία ανεβαίνουν στα 172 περίπου όταν είναι πλήρης.
Το μενού είναι εξαιρετικά εύχρηστο και σε προδιαθέτει να "παίξεις" με τις διαφορετικές ρυθμίσεις και προβολές της οθόνης, μέσω του joystick στο αριστερό γκριπ που αποτελείται από 4 βελάκια με τις κατευθύνσεις του ορίζοντα. Στην αλλαγή των ρυθμίσεων μάλιστα όπως για παράδειγμα την απενεργοποίηση του ABS στον πίσω τροχό, που θα σου επιτρέψει να κάνεις κάθε είδους "κασκαντεριλίκια", υπάρχει απεικόνιση της μοτοσυκλέτα στην οθόνη που αλλάζει το χρώμα του πίσω τροχού από πράσινο σε κόκκινο. Παρατηρήσαμε στην λειτουργία του Traction Control ότι επεμβαίνει λίγο απότομα, αναστέλλοντας τον ψεκασμό περισσότερο από το επιθυμητό. Είναι όμως καθόλα αποτελεσματικό στην διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό, γεγονός που θα βοηθήσει αρκετά νέους αναβάτες και ειδικά σε συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος. Παράλληλα διαθέτει 2 διαφορετικά Riding Modes (Rain και Street) με αλλαγές στην απόκριση του γκαζιού, ενώ ABS και TCS διαθέτουν λειτουργία Cornering. Το Quickshifter είναι μία πολύ θετική προσθήκη που βελτιώνει την εμπειρία του αναβάτη και λειτουργεί πολύ καλά. Στο πέρας μίας εβδομάδας καθημερινής οδήγησης ίσως να μην "κούμπωσε" η 6η μία ή δύο φορές, αλλά αυτό σημαίνει απλά ότι ο αναβάτης πρέπει να πατάει τον λεβιέ αποφασιστικά. Η ισχύς των 45 αλόγων έχει εξαιρετική χρηστικότητα στην καθημερινότητα και σε προδιαθέτει να την αξιοποιείς χωρίς φόβο, ενώ είναι ικανή να ωθήσει την μοτοσυκλέτα στα 180+ χλμ/ω. Κάτω από τις 5.000 σαλ θα νιώσεις πως ο κινητήρας δεν έχει "ζωντανέψει" ακόμα λόγω της μετατροπής του σε Euro5+ προδιαγραφών, αλλά η απόδοσή του είναι γραμμική με ένα αισθητό άλμα στις επιδόσεις στο σημείο αυτό των στροφών. Στην ρεπρίζ από τα 50-100χλμ/ω (με 4η) οι μετρήσεις μας έδειξαν πως χρειάστηκε 4,2 δευτερόλεπτα φρενάρει ικανοποιητικά με την ακινητοποίηση από τα 100χλμ/ω να χρειάζεται 44,3 μέτρα ασφάλτου. Τα διαστήματα Service έρχονται ανά 10.000 χιλιόμετρα μετά το στρώσιμο και κατά την διάρκεια της δοκιμής το Svartpilen 401 έκαψε μόλις 3,8-3,9λ/100χλμ.