Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι πολύ μαζεμένες, αφού το μεταξόνιό του έρχεται στα 1.368 χλστ και η απόσταση της σέλας από το έδαφος είναι στα 820 χλστ. Ο συνδυασμός της λεπτής σχετικά σέλας και του χαμηλού βάρους, συνθέτουν μία μοτοσυκλέτα άκρως φιλική για νέους αναβάτες, άπειρους και μη. Το τιμόνι έχει ικανοποιητικό κόψιμο και η διήθηση ανάμεσα στην κίνηση θα γίνει παιχνιδάκι. Η θέση του συνεπιβάτη είναι αρκετά άνετη και τοποθετεί τα γόνατά του σε φυσικές γωνίες, ενώ παρά το γεγονός ότι το αφρώδες υλικό της σέλας είναι αρκετό, το μικρό μήκος της και η απουσία χειρολαβών ή οποιουδήποτε σημείου από το οποίο μπορεί να κρατηθεί, σημαίνει ότι θα πρέπει να έρθει «πιο κοντά» με τον αναβάτη χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό.
Το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη στο Vitpilen τον φέρνει σε μία αρκετά επιθετική θέση οδήγησης με τα μαρσπιέ να είναι τοποθετημένα αρκετά ψηλά και προς τα πίσω. Η θέση οδήγησης διαφέρει αισθητά από εκείνη του Svartpilen και δηλώνει τις πιο σπορ διαθέσεις του μοντέλου, ενώ παρά το γεγονός ότι το τιμόνι έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και από clip-ons είναι πλέον ένα μονοκόμματο μεταβλητής διατομής, είναι ακόμα αρκετά «σκυφτή» η θέση οδήγησης για ένα naked μοντέλο. Η ισορροπία μεταξύ άνεσης και ετοιμότητας για γρήγορη οδήγηση έχει μελετηθεί από τους μηχανικούς της KTM και της Husqvarna ώστε το Vitpilen να είναι άνετο και για μεγάλες αποστάσεις. Η μεγάλη και ευανάγνωστη TFTοθόνη 5 ιντσών παρέχει στον αναβάτη όλες τις απαραίτητες για την μοτοσυκλέτα πληροφορίες, ενώ έχει ένα πολύ εύχρηστο μενού στο οποίο μπορεί να πλοηγηθεί μέσω των χειριστηρίων στην αριστερή μεριά του τιμονιού. Όλα τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι φωτιζόμενα και ενισχύουν όχι μόνο την ευχρηστία αλλά και την αισθητική, ενώ οι αλλαγές των ρυθμίσεων του Traction Control,ABS και εμφανίσεων στο μενού γίνονται εύκολα και γρήγορα και συνοδεύονται μάλιστα από όμορφα γραφικά που απεικονίζουν την μοτοσυκλέτα σε κλίμακα.