Ο κινητήρας του Vitpilen 401 έχει δεχθεί ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και πληροί πλέον και τις πιο αυστηρές Euro5+ προδιαγραφές ρύπων. Ο κυβισμός του έχει αυξηθεί από τα 373cc στα 398,6cc χάρη σε μία διάμετρο και διαδρομή εμβόλου 89 και 64 χλστ αντίστοιχα, ενώ είναι φυσικά μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες. Η σχέση συμπίεσης του κυλίνδρου είναι 12,6:1 και αποδίδει 45 ίππους στις 8.500 σαλ και 39Nm ροπής στις 7.000 σαλ, νούμερα ιδανικά για την Α2 κατηγορία. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας έχει «τσαγανό» ωθώντας το Vitpilen στα 100χλμ/ω από στάση σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ ξεκινάει εξαιρετικά σβέλτα και από τα φανάρια, αφού πιάνει τα 50χλμ/ω από στάση σε μόλις 2,05 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας μάλιστα είναι φειδωλός και δεν καταναλώνει πολύ καύσιμο, αφού σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης με κανονικό αλλά και γρήγορο ρυθμό σημείωσε μέση κατανάλωση 3,8λ/100χλμ, κάτι που σημαίνει ότι σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ 13 λίτρων η αυτονομία του μπορεί να φτάσει τα 340 χιλιόμετρα, ένα εντυπωσιακό νούμερο για μία naked μοτοσυκλέτα.