Στο δρόμο

Στο δρόμο
2 Φωτογραφίες »

Ως γνήσιο Duke που σέβεται την ιστορία του, το 990 συνδυάζει εκπληκτικά επιδόσεις  και κοφτερή συμπεριφορά. Έτσι η μικρή φαινομενικά αύξηση της ιπποδύναμης σε σχέση με το 890 δεν αντικατοπτρίζει την αλήθεια για ένα μοντέλο που έχει αλλάξει κατά 96% σε σχέση με τον προκάτοχο του. Η αυξημένη ροπή και η γραμμική λειτουργία του μοτέρ είναι στοιχεία που κάνουν τη διαφορά και γίνονται αντιληπτά από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Ασυναίσθητα κινείσαι με μια ταχύτητα πάνω στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ ακόμα και με 6η υπάρχει απόθεμα δύναμης από τις χαμηλές στροφές.  Αυτό βολεύει στην καθημερινή χρήση, καθώς ο Δούκας εξυπηρετεί μεταφορικά καθήκοντα αδιαμαρτύρητα και χωρίς να γίνεται δύστροπος σε αστικές συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Με ικανοποιητικό κόψιμο τιμονιού, χαμηλό βάρος και άριστη κατανομή, προσφέρει ευελιξία μοντέλων μικρότερης κατηγορίας και όλα αυτά κρατώντας τον αναβάτη ξεκούραστο. Είναι ευρύχωρο με άνετη εργονομία και χωρίς ακραίες γωνίες σε χέρια και πόδια, αφού ο σκοπός του είναι να παντρέψει την πρακτικότητα με το αλήτικο DNA του. Βέβαια, το μυαλό του 990 βρίσκεται πάντα σε φιδίσιες διαδρομές και στριφτερά περάσματα, εκεί όπου ο κοφτερός χειρισμός του διασαλεύει  την ανιαρή σου καθημερινότητα και σε ωθεί να δοκιμάσεις άφθονο πορτοκαλί οδηγικό νέκταρ. Ο δικύλινδρος είναι έτοιμος να δαγκώσει σε κάθε βάναυση στρέψη του δεξιού γκριπ, στέλνοντας τον πίσω τροχό για ζωγραφική και τον μπροστά στα ουράνια. Πετυχαίνει εκπληκτικά νούμερα από στάση-βοηθάει πολύ και το launch control- με 3,3δ για το 0-100χλμ./ώρα 6,5δ για τα πρώτα 160 χλμ./ώρα ενώ 200αριζει σε 12,3δ. Αντίστοιχα δυνατές είναι και οι ρεπρίζ με 3,65δ για το 60-120 με 4η σχέση και 4,85 για το 60-160χλμ./ώρα. Με την 6η στα κόκκινα η τελική ξεπερνάει τα 250χλμ./ώρα όμως η γυμνή περιβολή του αυξάνει τις απαιτήσεις και την κούραση σε αυτές τις ταχύτητες. Η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου έχει «δέσει» το 990 στο σύνολο του.  Αντιδρά ελεγχόμενα, προσφέρει σταθερότητα ακόμα και στο όριο και εκτελεί με χειρουργική ακρίβεια ελιγμούς και αλλαγές κατεύθυνσης. Η συμπεριφορά του 990 παραπέμπει άμεσα στο μεγαλύτερο Δούκα και αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά του σε σχέση με το 890. Από την άλλη, η συνεργασία πλαισίου και κινητήρα, υπογραμμίζει τη σημασία της σωστής ρύθμισης της ανάρτησης και στην πράξη τοποθετεί το 990 ανάμεσα στα καλύτερα naked της αγοράς. Αυτό γιατί η WP έχει κάνει εξαιρετική δουλειά-χωρίς να μεταφέρει σκληρή αίσθηση – και σου δίνει τρομερή αυτοπεποίθηση να βουτήξεις σε κάθε στροφή είτε στο δρόμο είτε σε πίστα αν το επιλέξεις. Τα περιθώρια κλίσης είναι όσα αντέχεις και τα φρένα αρκετά δυνατά για να επιβραδύνουν με ασφάλεια το 990 ανεξάρτητα από την χλιαρή αίσθηση που ίσως παρατηρήσεις στο αρχικό δάγκωμα . Χρειάζονται μόλις 43 μέτρα για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100. Τα ηλεκτρονικά είναι από τα καλύτερα της αγοράς και σε αφήνουν να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες του 990 χωρίς να σου στερούν δράμι από την οδηγική απόλαυση. Πάντα στο παρασκήνιο και πάντα πρόθυμα να παρέμβουν σε κάθε συνθήκη. Αν πάλι θελήσεις να τα απενεργοποιήσεις, θα γευτείς καθαρό και ανόθευτο απόσταγμα  αδρεναλίνης και τον εκρηκτικό χαρακτήρα του Duke στο ακέραιο.

 
 

Σελίδα 1ΚΤΜ 990 Duke - Test
Σελίδα 2Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά