Το παρόν αποτελεί το πρώτο μιας νέας σειρά θεμάτων που εξετάζουν αναλυτικά και σε βάθος το κόστος χρήσης μοτοσικλετών διαφόρων κατηγοριών. Επιλέγουμε λοιπόν τα τέσσερα καλύτερα μοντέλα από μια κατηγορία και σας παρουσιάζουμε αναλυτικά -πέραν από τις οδηγικές μας εντυπώσεις- το τι θα σας κοστίσει το κάθε ένα από αυτά, στα τρία χρόνια κατοχής.
Γνωρίζουμε ότι η επιλογή και η αγορά μιας μοτοσικλέτας, καθοδηγείται κυρίως από το πάθος. Ο «έρωτας» που σε χτυπάει… κατακέφαλα, δεν αφήνει κανένα περιθώριο για οικονομοτεχνικές αναλύσεις και κατάρτιση μακροπρόθεσμου πλάνου εξόδων. Αυτή η παρόρμηση είναι πολύ δύσκολο να συγκρατηθεί! Πολλές φορές όμως, οδηγεί σύντομα και σε καταστάσεις που «σκοτώνουν τον έρωτα»!
Πόσες φορές βρεθήκαμε (και εμείς, όπως φανταζόμαστε και εσείς) να αντιμετωπίζουμε προβλήματα όπως «πρέπει να κόψω τα ποτά και τις εξόδους για δύο μήνες για να της κάνω service»; Πόσες φορές αναβάλαμε το πολυπόθητο ταξιδάκι του ΣΚ επειδή η «καλή μας» χρειαζόταν λάστιχα ή τακάκια και το ταμείο ήταν μείον;
Όσο και αν ακούγεται… ξενέρωτο λοιπόν, το κόστος χρήσης, η γνώση του τι θα σου κοστίσει συνολικά ένα μοντέλο στην διάρκεια που θα σου ανήκει, είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος. Με τον κατάλληλο προγραμματισμό και τα «κουμάντα» από τον καθένα, το αποτέλεσμα είναι μια ευτυχισμένη συμβίωση, χωρίς να προκύπτουν δυσκολίες που δηλητηριάζουν την σχέση σας με την δίτροχη σύντροφο!
Πως υπολογίσαμε το κόστος χρήσης
Τα τέσσερα μοντέλα που εξετάζουμε στις σελίδες που ακολουθούν, χαρακτηρίζονται ως On-Off και Street Adventure μεσαίου κυβισμού, μια πολύ δημοφιλή –και ταιριαστή για τις συνθήκες- κατηγορία στην Ελλάδα. Πέραν της παρουσίασης τους λοιπόν αναλύουμε και το κόστος χρήσης αυτών, για ένα διάστημα 3 ετών. Γιατί 3 έτη; Γιατί είναι αρκετός χρόνος ώστε να ολοκληρωθεί ένας κύκλος συντήρησης, με όλα τα «μεγάλα» και τα ενδιάμεσα service.
Παίρνουμε ως δεδομένο επίσης, ότι μια μοτοσικλέτα θα διανύσει κάθε έτος 12.000 χλμ. μια μέση τιμή που περιλαμβάνει καθημερινή μετακίνηση, κάποιες εξορμήσεις τα ΣΚ και ένα μεγάλο ταξίδι το χρόνο. Mάθαμε λοιπόν το κόστος των service, το κόστος των ανταλλακτικών / αναλωσίμων που χρειάζονται καθώς και το κόστος των εργατικών.
Συνυπολογίσαμε επίσης και τα χρήματα που θα δαπανηθούν σε καύσιμα, με βάση την τιμή της μέση κατανάλωσης που μετρήσαμε κατά την δοκιμή της κάθε μοτοσικλέτας. Θεωρήσαμε μια αλλαγή ελαστικών στα τρία έτη επιβεβλημένη, οπότε μάθαμε τις ελάχιστες και μέγιστες τιμές επώνυμων και ποιοτικών ελαστικών για κάθε μια από αυτές της μοτοσικλέτες και βγάλαμε έναν μέσο ορό.
Το αυτό κάναμε και για τακάκια και αλυσιδογράναζα που θα χρειαστούν μια τουλάχιστον αλλαγή στα τρία χρόνια. Τέλος, προσθέσαμε σε όλα αυτά και τα πάγια έξοδα που περιλαμβάνουν τα τέλη κυκλοφορίας και ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους (απλό συμβόλαιο με βασικές καλύψεις), τα οποία, προφανώς πολλαπλασιάσαμε επί τρία.
Καλά είναι τα στοιχεία και τα κόστη συντήρησης. Βεβαίως σχεδόν ποτέ δεν αποφασιζουμε με αυτόν τον τρόπο καθώς για τον κάθε αγοραστή υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής.
Το πιο σημαντικό πάντως δεν είναι η κατανάλωση ούτε το κόστος των service, ένα ισχυρό κριτήριο είναι ίσως ο κινητήρας.
Και οι 4 μοτοσυκλετες είναι εξαιρετικές με διαφορετικά χαρίσματα.
Πολύ καλή έρευνα και τρομερά ενδιαφέρον πολύ καλή δουλειά μπράβο. Λείπουν μοντέλα απο μέσα αλλα φαντάζομαι είναι επειδή έχετε επιλέξει τα καλύτερα.
Πάντως εγώ θα ψήφιζα Kawasaki, είναι όντως το μηχανάκι με τον καλύτερο κινητήρα.
Πολύ ωραία η έρευνα με σημαντικά αποτελέσματα και χρήσιμες πληροφορίες! Ωστόσο αναρωτιέμαι για ποιο λόγο δε συμπεριλάβατε στη σύγκριση και το Tiger 800 XR??
Πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα. Στα πλαίσια αναμονής νέων μοντέλων* απο Yamaha και Honda θα ήταν ενδιαφέρων να επαναληφθεί.
*Αναφέρομαι στα Yamaha Tracer 700 και Tenere 700 και στο Honda Transalp 750. Αντε με το καλό :)
Καλά είναι τα στοιχεία και τα κόστη συντήρησης. Βεβαίως σχεδόν ποτέ δεν αποφασιζουμε με αυτόν τον τρόπο καθώς για τον κάθε αγοραστή υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής. Το πιο σημαντικό πάντως δεν είναι η κατανάλωση ούτε το κόστος των service, ένα ισχυρό κριτήριο είναι ίσως ο κινητήρας. Και οι 4 μοτοσυκλετες είναι εξαιρετικές με διαφορετικά χαρίσματα.
Το πιο όμορφο? Θα έλεγα Kawasaki. Το διαχρονικό? Θα έλεγα vstrom. Το πιο ποιοτικό? θα έλεγα BMW. To Honda το δουλειά έχει εκεί?
Πολύ καλή έρευνα και τρομερά ενδιαφέρον πολύ καλή δουλειά μπράβο. Λείπουν μοντέλα απο μέσα αλλα φαντάζομαι είναι επειδή έχετε επιλέξει τα καλύτερα. Πάντως εγώ θα ψήφιζα Kawasaki, είναι όντως το μηχανάκι με τον καλύτερο κινητήρα.
Πολύ ωραία η έρευνα με σημαντικά αποτελέσματα και χρήσιμες πληροφορίες! Ωστόσο αναρωτιέμαι για ποιο λόγο δε συμπεριλάβατε στη σύγκριση και το Tiger 800 XR??
Πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα. Στα πλαίσια αναμονής νέων μοντέλων* απο Yamaha και Honda θα ήταν ενδιαφέρων να επαναληφθεί. *Αναφέρομαι στα Yamaha Tracer 700 και Tenere 700 και στο Honda Transalp 750. Αντε με το καλό :)