Μεγαλύτερη ασφάλεια απέναντι στα ραντάρ από τη Honda

Μεγαλύτερη ασφάλεια απέναντι στα ραντάρ από τη Honda
3 Φωτογραφίες »

Περισσότερη ασφάλεια για τις μοτοσυκλέτες
Απλή και οικονομική κατασκευή
Τεχνολογία που πηγάζει από το Β Παγκόσμιο Πόλεμο
Piaggio, Suzuki και BMW καταθέτουν δικές τους πατέντες

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Περισσότερη ασφάλεια για τις μοτοσυκλέτες

Πιο ορατές στα ραντάρ των αυτοκινήτων και των φορτηγών υπόσχεται να κάνει τις μοτοσυκλέτες το νέο σύστημα ανακλαστήρων που αναπτύσσει η Honda, για το οποίο κατέθεσε πρόσφατα πατέντα προς έγκριση. Το πρόβλημα για το οποίο οι εταιρείες αναζητούν λύση είναι πως τα ραντάρ που τοποθετούνται πια στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων (και σε όλα τα φορτηγά) δυσκολεύονται να συλλάβουν τις μοτοσυκλέτες λόγω μεγέθους και πιο άστατων μοτίβων κίνησης. Έτσι, όταν ένα cruise control ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματος βάσει απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, όταν ένα σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου δίνει το οκ για αλλαγή λωρίδας και όταν ένα σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος αναλαμβάνει να προφορτίσει το κύκλωμα των φρένων, είναι πιθανόν να μη λάβουν υπόψη τους μια μοτοσυκλέτα και κυρίως μια μικρή μοτοσυκλέτα. Η πατέντα της Honda αναλαμβάνει να κάνει την παρουσία της μοτοσυκλέτας πιο αισθητή, τοποθετώντας ένα ζευγάρι ανακλαστήρων που φροντίζουν να λαμβάνουν το σήμα των ραντάρ και να το επιστρέφουν ενισχυμένο για να δηλώνουν το παρόν.

Απλή και οικονομική κατασκευή

Το κόστος παραγωγής για κάτι τέτοιο φαίνεται πάρα πολύ χαμηλό, μιας που ουσιαστικά πρόκειται για πακέτα από φύλλα κατασκευασμένα από εξαιρετικά ανακλαστικό αλλά καθόλου σπάνιο μέταλλο και τοποθετημένα γωνιακά σε συστοιχίες, ώστε να η ακτινοβολία των ραντάρ να πέφτει πάνω τους, να συγκεντρώνεται και να επιστρέφει μεγενθυμένη στην πηγή τους. Για να έχουν τη μέγιστη αποτελεσματικότητα πρέπει να τοποθετηθούν σχετικά ψηλά, αλλά δεν είναι απαραίτητο να είναι στην εξωτερική πλευρά της μηχανής. Έτσι μπορούμε να τα φανταστούμε σαν ένα μεγαλύτερο ή δύο μικρότερα ρηχά αξεσουάρ σε μέγεθος όχι μεγαλύτερο από μια μπάλα του τέννις, που μπορούν να βρουν τη θέση τους στο χώρο πίσω από τα μπροστινά φώτα μιας μοτοσυκλέτας, χωρίς έτσι να επηρεάζουν σημαντικά τη χωροταξία πίσω από τον προβολέα ούτε όμως την εικόνα ενός μοντέλου.

Τεχνολογία που πηγάζει από το Β Παγκόσμιο Πόλεμο

Οι ανακλαστήρες ραντάρ ήρθαν στο προσκήνιο αμέσως μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν τα ραντάρ άρχισαν να χρησιμοποιούνται ευρέως από τα πλοία. Τα μικρά σκάφη και οι σημαδούρες στον αχανή ωκεανό αντιμετώπιζαν το ίδιο πρόβλημα που έχουν σήμερα οι μοτοσυκλέτες στους δρόμους, καθώς ήταν δύσκολο να εντοπιστούν από ραντάρ που ήταν ρυθμισμένα για να βλέπουν μεγαλύτερα αντικείμενα. Έτσι, άρχισαν να τοποθετούνται ανακλαστικές διατάξεις που μεγιστοποιούσαν το σήμα ραντάρ που επέστρεφε, όπως και πιο περίπλοκοι ενεργοί ανακλαστήρες ραντάρ που ενίσχυαν και αναμετέδιδαν τα σήματα πίσω στην αρχική πηγή του ραντάρ.

Piaggio, Suzuki και BMW καταθέτουν δικές τους πατέντες

Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει τόσο τη Suzuki όσο και τη BMW να καταθέτουν πατέντες για παθητικούς ανακλαστήρες ραντάρ για μοτοσικλέτες, ενώ η Piaggio εργάζεται πάνω σε έναν ηλεκτρονικό ενεργό ανακλαστήρα ραντάρ. Τώρα και η Honda ακολουθεί την παθητική προσέγγιση, καταθέτοντας πατέντα για τη δική της εκδοχή της ιδέας. Το σύστημα της Honda λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, αλλά στοχεύει να δημιουργήσει μια ιδιαίτερα απλή και διακριτική εκδοχή του συστήματος. Εκεί που η BMW για παράδειγμα κατέθεσε αίτηση για πατέντα για την τοποθέτηση ανακλαστήρων σε σχήμα μπάλας —παρόμοιους με χριστουγεννιάτικα στολίδια— στα άκρα των τιμονιών για να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητά τους, η έκδοση της Honda τοποθετεί έναν έξυπνα σχεδιασμένο ανακλαστήρα πίσω από το παρμπρίζ της μοτοσυκλέτας. Έτσι λαμβάνει και ανακλά μια ευρεία γκάμα κυμάτων ραντάρ που χτυπούν το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας και τα ανακλά πίσω στην πηγή τους, προσδίδοντας μεγαλύτερο σήμα ραντάρ από ό,τι θα είχε κανονικά η μοτοσυκλέτα.