Μονομαχία κυλίνδρων

Μια ξεχωριστή μονομαχία που περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες από την ίδια κατηγορία με παρόμοια απόδοση αλλά με διαφορετική φιλοσοφία και διάταξη κυλίνδρων.

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e

Τρικύλινδρο για απλωμένη ροπή, δικύλινδρο για μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλο-μεσαίες ή μήπως τετρακύλινδρο για δύναμη ψηλά; Τρεις μονομάχοι αναμετρώνται και δίνουν τις δικές τους απαντήσεις για το ποιο είναι το καταλληλότερο για την κατηγορία σπορ τουρισμού. 

Επιθετικό και άνετο το Tracer, Versys για όλες τις χρήσεις, επιβλητικό και ξεκούραστο το Multistrada.

Και οι τρεις μοτοσυκλέτες από τις απαιτήσεις που εκπορεύονται από την κατηγορία που εκπροσωπούν, στοχεύουν στην άνεση και την καλή εργονομία. Το ανανεωμένο Versys, υποκειμενικά, είναι όμορφο και το βλέπεις και από τις αντιδράσεις του κόσμου που γυρνάνε να το χαζέψουν. Όσον αφορά στον τομέα της ποιότητας κατασκευής πρόκειται για μια εξαιρετικά καλοφτιαγμένη μοτοσικλέτα. Το Versys είναι μία φιλική μοτοσικλέτα για όλες τις χρήσεις, η οποία ωστόσο θα ταιριάξει με όλους, με τους ψηλότερους να εκτιμούν ακόμη περισσότερο την ευρύχωρη θέση οδήγησης. Παραπονεμένος δεν θα μείνει ούτε ο συνεπιβάτης αφού η ιαπωνική εταιρία τοποθέτησε ακόμη περισσότερο υλικό στη δική του σέλα σε σχέση με πριν. Στον πίνακα οργάνων θα συναντήσουμε συνδυασμός αναλογικού στροφομέτρου με οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων. Το Tracer είναι ιδιαιτέρως επιθετικό και αιχμηρό σε αισθητική. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, δεν έχει να επιδείξει κανένα ψεγάδι, ούτε στατικά (συναρμογή, ποιότητα υλικών, βαφή, κ.α.), ούτε εν κινήσει (τριγμοί, θόρυβοι, ποιότητα κύλισης, κλπ), πλην των αυτοκόλλητων που δεν είναι περασμένα με βερνίκι. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, η σέλα έχει λεπτό μπροστινό μέρος, ώστε να πατάτε άνετα κάτω, ενώ πάνω στο Tracer θα βολευτούν όλα τα μεγέθη. Μην ξεχάσουμε και τα full-LED φώτα του Tracer, που δίνουν άλλο αέρα στη μοτοσικλέτα, και δυνατό φωτισμό το βράδυ. Τα όργανα αποτελούνται από δύο ευμεγέθεις ψηφιακές οθόνες, με πληθώρα πληροφοριών. Με την πρώτη ματιά το Multistrada 950 μοιάζει ακριβώς ίδιο με τον μεγάλο του αδερφό το 1200 και μόνο ένα έμπειρο μάτι θα καταφέρει να εντοπίσει τις όποιες διαφορές υπάρχουν. Η ποιότητα και η συναρμογή των πλαστικών μερών δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα. Ο στόχος για μια άνετη και ξεκούραστη μοτοσυκλέτα φαίνεται ότι απέδωσε σωστά. Η σέλα είναι ευρύχωρη με αρκετό αφρώδες υλικό και θα εκτιμηθεί δεόντως και από τον συνεπιβάτη. Για την οθόνη οργάνων επιλέχθηκε μια οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων. 

Ελαστικό και άμεσο το Ducati, αρμονικό μοτέρ το Versys, φουσκωμένη απόδοση για το Yamaha

Παρόμοια απόδοση αλλά διαφορετική διάταξη για τους τρεις μονομάχους. Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος Testastretta, έχει χωρητικότητα 937 κυβικών και δεσμοδρομικές κεφαλές κυλίνδρων. Η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 113 ίππους στις 9.000σαλ. με μέγιστη ροπή 9,7 κιλών στις 7.750 σαλ. Περισσότερο από το 80% της διαθέσιμη ροπής, είναι διαθέσιμο από τις 3.500 έως τις 9.500 σαλ. και παρουσιάζει αρκετά καλή διασπορά για κινητήρα V-Twin. Το Multistrada 950 έρχεται με το πακέτο DSP στο βασικό του εξοπλισμό. Διαθέτει τέσσερα Riding modes (Sport, Touring, Urban, Enduro), μέσω των οποίων ρυθμίζονται ανάλογα τα 3 επίπεδα του ABS, καθώς και τα 8 επίπεδα του Traction. Ο εν σειρά 4κύλινδρος του Versys, που αποτελούσε μοναδική ατραξιόν στην κατηγορία, μέχρι την έλευση του BMW S1000XR, δέχθηκε μικρές βελτιώσεις με στόχο να γίνει πιο οικονομικός αλλά και πιο “καθαρός”. Πλέον αποδίδει 120 ίππους στις 9.000σαλ και 10,4 κιλά ροπής στις 7.700σαλ. Το ανανεωμένο μοντέλο φέρει νέα μονάδα ABS, η οποία εκτός από μικρότερη σε μέγεθος και ελαφρύτερη είναι και πιο γρήγορη στη λειτουργία της. Το Traction Control ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα παρεμβατικότητας με τον αναβάτη να έχει τη δυνατότητα να το απενεργοποιήσει. Οι 115 ίπποι του Tracer δείχνουν ακόμα περισσότεροι λόγω της γεμάτης, χαρακτηριστικά τρικύλινδρης απόδοσης, σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Αν βάλεις στην εξίσωση τη ροπή των 9 σχεδόν κιλών, το ιδιαίτερα μικρό βάρος των 210 γεμάτων κιλών, και το sport μεταξόνιο των 1.440χλστ. το αποτέλεσμα είναι πραγματικά απολαυστικό. Το Tracer έρχεται εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), και με 3 χάρτες ανάφλεξης (D-Mode), τους οποίους επιλέγει ο αναβάτης ακόμα και κατά την οδήγηση, αλλάζοντας τρόπο απόδοσης στον κινητήρα. 

Ακόμα καλύτερο το Versys, υψηλά στάνταρ για το Tracer, οι κατάλληλες επιλογές για το Multistrada

Τα περιφερειακά και των τριών ανταποκρίνονται στο συνδυασμό άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Στο Tracer, η συνεργασία πλαισίου και αναρτήσεων είναι ιδανική, ενώ τόσο το ανάποδο πιρούνι των 41χλστ., όσο και το πίσω οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ ρυθμίζονται τόσο σε προφόρτιση, όσο και σε απόσβεση επαναφοράς. Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται ενιαία, ενώ οι ρυθμίσεις κάνουν μεγάλη διαφορά. Στα φρένα, έχουμε απουσία δαγκώματος, με δύναμη και αίσθηση να πηγαίνουν χέρι-χέρι, σε όλα τα χιλιόμετρα που μπορείτε να πιάσετε.  Δύο δίσκοι 298 χιλιοστών με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένας δίσκος 245 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, συνεργάζονται με σύστημα ABS. Το Versys διαθέτει αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών το οποίο σε συνεργασία με το σετ των αναρτήσεων, προσφέρουν ακαμψία και σταθερότητα. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών διαθέτει ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς που γίνονται από το δεξί καλάμι ενώ η ρύθμιση για την προφόρτιση γίνεται και από τα δύο. Στο πίσω αμορτισέρ το ελατήριο είναι μεγαλύτερης σκληρότητας (λόγω και του αυξημένου βάρους) και η απόσβεση επαναφοράς έχει πιο μαλακό set up, για υψηλότερα επίπεδα άνεσης. Στα φρένα, η  Kawasaki τοποθέτησε δύο δίσκους 300 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένα δίσκο 250 χιλιοστών με δαγκάνα μονού εμβόλου πίσω. Το μικρό 950, χρησιμοποιεί το ίδιο ατσάλινο πλαίσιο με χωροδικτύωμα, όπως και τα μεγαλύτερα μοντέλα Multistrada. Το υποπλαίσιο προέρχεται από το Enduro, όπως επίσης και το πίσω ψαλίδι δύο πλευρών.  Στον τομέα της ανάρτησης έχουν επιλεγεί, ένα ανεστραμμένο πιρούνι 48 χιλιοστών της KYB για εμπρός και ένα monoshock αμορτισέρ της Sachs για πίσω, όλα πλήρως ρυθμιζόμενα. Στον τομέα της πέδησης τα φρένα είναι αρκετά δυνατά, καθώς διαθέτουν δύο δίσκους 320χιλ με τετραπίστονες monobloc δαγκάνες της Brembo μπροστά και ένα δίσκο 265χιλ με δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω. Το ABS είναι στο στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό. 

Ταράζει τα νερά το Tracer, ό,τι ακριβώς έλειπε το Multistrada, ολοκληρωμένη πρόταση το Versys

Το Multistrada 950 καταφέρνει και συγκεντρώνει όλα τα δυναμικά και ιδιαίτερα στοιχεία, από τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς, ενώ η μικρότερη αλλά αρκετή ιπποδύναμη και η αυξημένη πρακτικότητα και ευχρηστία, το καθιστούν ενδεδειγμένη λύση για καθημερινή χρήση και για ταξίδια με περιπετειώδεις προορισμούς. Με τιμή 14.500 ευρώ και εξοπλισμό που αγχώνει τον ανταγωνισμό, είναι μια συναρπαστική μοτοσυκλέτα, που θα την ευχαριστηθεί ο αναβάτης περισσότερο από το 1200, καθώς δεν θέτει περιορισμούς. Συγχαρητήρια αξίζουν στη Yamaha, για τη δημιουργία μιας ξεχωριστής ασφάλτινης Adventure μοτοσικλέτας, που καταφέρνει να αριστεύει σε πολλαπλά επίπεδα. Τόσο σε εξοπλισμό, ανέσεις και χρηστικότητα, όσο και σε επίπεδο ενθουσιασμού στην οδήγηση, χαρακτήρα, ζωντάνιας, τσαγανού και ψυχής. Σύγχρονο, ικανό, ολοκληρωμένο, διασκεδαστικό, και προσιτό, στην τιμή των 10.900 ευρώ. Δεν έγινε άδικα ανάρπαστο σε ταξινομήσεις, με το καλημέρα. Το Versys διατήρησε όλα τα δυνατά της σημεία, όπως είναι η άνεση και ο κινητήρας της και βελτιώθηκε σε κάποια που δεν παρουσίαζε και τόσο εμφανείς αδυναμίες. Αυτές οι αλλαγές την έκαναν μια ολοκληρωμένη πρόταση με κύριο στόχο την άνετη μετακίνηση κάτω από όλες τις συνθήκες. Προσθέστε σε αυτό και τη νέα και εντυπωσιακή-οικογενειακή σπορ εμφάνιση και έχετε μπροστά σας ένα πολύ δυνατό πακέτο με τιμή 14.290 ευρώ, που απλά δεν μπορείτε να αγνοήσετε.