Καταφέρνουν να παντρέψουν στοιχεία και αισθητική του παρελθόντος, με σύγχρονα χαρακτηριστικά του σήμερα. Έχουν ως στόχο την άνετη καθημερινή μετακίνηση και το κάνουν με στυλ! Μια κατηγορία που έχει πολλούς και άξιους εκπροσώπους, που ξεχωρίζουν για την μοναδικότητα τους. Δεν είναι μόνο ρετρό αλλά εισάγουν και άλλη μια συνισταμένη, αυτή του sport χαρακτήρα.
Σχεδίαση – Ποιότητα: Μοντέρνο cruiser το Vulcan, σύγχρονη διαχρονικότητα από το Rebel, κλασική κομψότητα το V7
Το Rebel ανήκει στην κατηγορία των custom μοντέλων και διαθέτει διαχρονική σχεδίαση με μοντέρνες γραμμές. Ο στρογγυλός προβολέας και τα καλάμια του πιρουνιού, είναι το απαύγασμα άλλων εποχών. Το Bobber style είναι έκδηλο σε ολόκληρη την σιλουέτα, με τα φαρδιά ελαστικά και το υπό κλίση μακρόστενο ρεζερβουάρ καυσίμων, να δεσπόζουν. Η ποιότητα των υλικών και της βαφής, καθώς και η συναρμογή των μερών είναι αρκετά καλή. Το Rebel αποτελεί τον ιδανικό καμβά για επιδόξους customizer, που θα θελήσουν να προσδώσουν το προσωπικό τους γούστο. Το Vulcan S είναι σίγουρα μια μοτοσικλέτα που ξεχωρίζει, καθώς ακολουθεί τον δικό του δρόμο σε μία κατηγορία που βρίθει από κλασικές γραμμές. Χαμηλή και μακριά η ιαπωνική μοτοσικλέτα φέρει όμορφες και χτυπητές λεπτομέρειες. Το φανάρι, που είναι πραγματικά μεγάλο σε μέγεθος και έχει το δικό του ξεχωριστό οβάλ σχήμα. Όμορφη και διακριτική είναι και η κοντή μαύρη εξάτμιση, ενώ το μονό και παράκεντρά τοποθετημένο αμορτισέρ, προδίδει στη μοτοσικλέτα μία εργοστασιακή custom πινελιά. Πολύ προσεγμένη η ποιότητα της μεταλλικής βαφής. Το φινίρισμα έχει προσεχτεί γενικά σε όλες τις επιφάνειες, μεταλλικές και πλαστικές και αυτό είναι άλλο ένα στοιχείο που ενισχύει τη γοητεία της μοτοσικλέτας από το Akashi. Τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εμφάνιση του V7 έχουν μείνει αναλλοίωτα στο πέρασμα των χρόνων, κάνοντας το μοντέλο να δείχνει τις καταβολές του και να ξεχωρίζει από το πλήθος αρκετά εύκολα. Η έκδοση Stone ξεχωρίζει από την μαύρη εμφάνιση όλων των μηχανικών μερών, που προσθέτουν αγριάδα και την έλλειψη των χαρακτηριστικών χρωμίων που συναντάμε σε vintage μοτοσυκλέτες. Η ιταλική εταιρία έχει δώσει μεγάλη έμφαση στο συνολικό φινίρισμα, κάνοντας την V7 να δείχνει πολύ ποιοτική τόσο από άποψη υλικών όσο και από βαφής.
Εργονομία – ¶νεση: Ευχάριστη έκλπηξη το V7, φιλικό για όλους το Vulcan, άνετο και προσβάσιμο το Rebel
Ανεβαίνοντας στη σέλα του V7 δεν θα παραπονεθείς εύκολα. Το αφρώδες της είναι αρκετά μαλακό και πάνω της θα βολευτούν όλα τα αναστήματα, αφού το χαμηλό της ύψος στα 770 χιλ. επιτρέπει να πατήσεις και τα δύο πόδια στο έδαφος με μεγάλη ευκολία. Το σώμα τοποθετείται σε όρθια θέση και τα άκρα δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, αφού δεν δημιουργούνται έντονες γωνίες που θα σε κουράσουν. Ο συνεπιβάτης έχει μικρότερο κομμάτι σέλας στη διάθεση του, αλλά για τα δεδομένα της κατηγορίας θα είναι αρκετά άνετος χάρη και στη νέα θέση των μαρσπιέ, που βρίσκεται χαμηλότερα και πιο μπροστά. Ο πίνακας οργάνων στην έκδοση stone περιλαμβάνει μόνο ένα ταχύμετρο που έχει ρετρό εμφάνιση, αλλά συνδυάζεται με μία ψηφιακή οθόνη με όλες τις σύγχρονες λειτουργίες. Πρωταρχικός στόχος της Kawasaki, ήταν να νιώθει πάνω στη σέλα της άνετα κάθε τύπος αναβάτη. Έτσι, η θέση οδήγησης παρουσιάζεται ιδιαίτερα φιλική με τους βραχύσωμους γενικότερα που ψάχνουν μια χαμηλή σε ύψους μοτοσικλέτα για να κινούνται στην πόλη και να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στους δύο τροχούς. Ο συνεπιβάτης είναι και εκείνος που θα έχει και τα περισσότερα παράπονα. Το μικρό της μέγεθος, η ελαφριά κλίση προς τα πίσω, επιτρέπουν μόνο τις σύντομες μετακινήσεις για τους μεγαλόσωμους. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακή οθόνη που φέρει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις.
Ο αναβάτης θα αισθανθεί άνετα μόλις βρεθεί πάνω στη σέλα του Rebel. Η σέλα. έχει αρκετό αφρώδες και θα τον κρατήσει ξεκούραστο για αρκετή ώρα, ενώ το χαμηλό ύψος της στα μόλις 690 χιλιοστά, δίνει πανεύκολη πρόσβαση στο έδαφος. Το κομμάτι του συνεπιβάτη είναι μικρό και σε συνδυασμό με τη μικρή γωνία των γονάτων, αφήνει περιθώριο κυρίως για κοντινές διαδρομές. Το εργονομικό τρίγωνο δίνει μια ξεκούραστη, σε γενικές γραμμές, θέση οδήγησης και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα παραπονεθούν από την θέση των μαρσπιέ και την γωνία των γονάτων, που θα τους αναγκάσει σε συχνότερες στάσεις. Ο μίνιμαλ πίνακας οργάνων αποτελείται από μια LCD οθόνη
Κινητήρας – Αναρτήσεις – Φρένα: Σταθερή αξία ο V του Moto Guzzi, με δίπλωμα Α2 το Honda, ευχάριστο και δυνατό το Kawasaki
Ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος, χωρητικότητας 471 κυβικών του Rebel, μας έχει ήδη συστηθεί από την θητεία του στα μοντέλα της σειράς CB. Με αλλαγές στην χαρτογράφηση για βελτίωση στην μεσαία περιοχή στροφών, η απόδοση του φτάνει στους 46 ίππους στις 8.500σαλ με ροπή 4,4 κιλά στις 6.500σαλ. Με αυτά τα νούμερα μπορεί να οδηγηθεί και από όσους έχουν δίπλωμα κατηγορίας Α2. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό. Από την εταιρία Showa προέρχεται και το εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι διάστασης 41 χιλιοστών και τα πίσω αμορτισέρ, που διαθέτουν δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου και τα οποία εδράζουν σε ένα ατσάλινο ψαλίδι 45χιλ σωληνοειδούς σχεδίασης. Στον τομέα της πέδησης, το Rebel έχει εξοπλιστεί με ένα μονό δίσκο 290χιλ με δαγκάνα διπλού εμβόλου μπροστά και ένα δίσκο 240χιλ με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, οι οποίοι συνεργάζονται με δικάναλο σύστημα ABS. Το χαρακτηριστικό στοιχείο κάθε μοτοσυκλέτας Moto Guzzi είναι ο δικύλινδρος, αερόψυκτος εγκάρσιος κινητήρας V. Στην τρίτη γενιά του V7, ο κυβισμός παραμένει ίδιος στα 744 κυβικά, αλλά ο κινητήρας έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία. H μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 52 ίππους στις 6.200σαλ, ενώ η ροπή φτάνει τα 6.1kg στις 4.900σαλ. Για την πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα φροντίζει το traction control, που είναι στον στάνταρ εξοπλισμό και ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα ευαισθησίας. Νέο είναι το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο διπλής ραχοκοκαλιάς του V7 ΙΙΙ. Στον τομέα των αναρτήσεων συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και δύο αμορτισέρ τις Kayaba με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου πίσω. Την πέδηση αναλαμβάνουν μια τετραπίστονη δαγκάνα της Brembo με τρόμπα της ίδιας εταιρίας και δίσκο 320 χιλ μπροστά και μία διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 260 χιλ πίσω που συνεργάζονται με σύστημα ABS δύο καναλιών. Το γνωστό εν σειρά δικύλινδρο μοτέρ που ξέρουμε από τα ER και Versys έχει δεχτεί αλλαγές, ώστε να υπάρχει ακόμη περισσότερη ροπή στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας. Η απόδοσή του ανέρχεται στους 61 ίππους στις 7.500σαλ. και η ροπή στα 6,4kgm στις 6.600σαλ. Το περιμετρικό πλαίσιο του Vulcan S είναι κατασκευασμένο από ατσάλινους σωλήνες και ο εν σειρά κινητήρας αποτελεί φέρον τμήμα του συνεισφέροντας έτσι στα επίπεδα ακαμψίας. Οι αναρτήσεις έχουν αποτελούνται από το πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 41 χλστ. όσο και από το αμορτισέρ με τη ρυθμιζόμενη σε επτά θέσεις προφόρτιση. Στα φρένα το Vulcan φέρει μπροστά ένα δίσκο διαμέτρου 300 χλστ. που συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ για τον πίσω τροχό βλέπουμε ένα δίσκο 250 χλστ. και μονοπίστονη δαγκάνα. Όλα συνεργάζονται με το δικάναλο ABS.
Συμπέρασμα
Το Vulcan S είναι μια ξεχωριστή πρόταση στον κόσμο των cruisers. Υψηλή ποιότητα κατασκευής, μοντέρνα σχεδίαση και χρηστικότητα σαφώς υψηλότερη από εκείνη των αντίστοιχων προτάσεων με ρετρό ύφος, κυρίως λόγω του δυνατού μοτέρ, κάνουν την ιαπωνική μοτοσικλέτα να ξεχωρίζει φέρνοντάς τη πιο κοντά στον αναβάτη που ήθελε cruiser αλλά όχι ρετρό. Μοντέρνο cruising στα μεσαία κυβικά με λογικό κόστος απόκτησης στα 7.990 ευρώ. Αν μπορούσαμε να περιγράψουμε με μια λέξη τη Moto Guzzi V7 III, αυτή θα ήταν η χρονομηχανή. Με έναν μαγικό τρόπο καταφέρνει να σε ταξιδέψει στο παρελθόν χωρίς να της λείπει τίποτα από τις ανέσεις του σήμερα, επιτρέποντάς σου να τη χρησιμοποιείς καθημερινά και να ομορφαίνεις τους δρόμους της πόλης με το απαράμιλλο στυλ, που μόνο μια Ιταλίδα μπορεί να έχει. Και όλα αυτά με τιμή 8.890 ευρώ Το Rebel απευθύνεται στους κατόχους διπλώματος Α2 αλλά και σε όσους θέλουν μια μοτοσυκλέτα για καθημερινή, ξεκούραστη και κυρίως στιλάτη μετακίνηση. Είναι μια φρέσκια και προσιτή πρόταση με τιμή 6.890 ευρώ, στην κατηγορία των custom μοντέλων, που εξιδανικεύει την αίσθηση ελευθερίας και δίνει την δυνατότητα για περαιτέρω εξατομίκευση. Βασισμένο στις αρχές της old school σχολής, που πατάει πάνω στις νότες της σύγχρονης τεχνολογίας.