Η κατηγορία μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλετών με Adventure χαρακτηριστικά αποτελεί ιδανική πρόταση χάρη στην ευκολία στη χρήση και την καθημερινή συμβίωση σε συνάρτηση με την οικονομία καυσίμου που προσφέρει.
Η άνεση του συνεπιβάτη, όπως και η δυνατότητα φόρτωσης αποσκευών, αποτελούν βασικά στοιχεία επιλογής, καθώς πρόκειται για μοντέλα που, ταυτόχρονα με τον αστικό τους χαρακτήρα, είναι ετοιμοπόλεμα και για κάθε είδους εξορμήσεις.
Εργονομία-¶νεση: χαλαρό και απολαυστικό το Versys, άνετο και ευέλικτο το V-Strom, αυξημένη πρακτικότητα το NC
Και οι τρεις μοτοσυκλέτες βάζουν ψηλά τον πήχη όσον αφορά την εργονομία και την άνεση του αναβάτη. Η άνετη θέση οδήγησης του Versys θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους ψηλούς σε ανάστημα αναβάτες, καθώς και από αυτούς που θα ταξιδέψουν πολύ. Συνολικά η θέση του αναβάτη απολαμβάνει πολύ βελτιωμένης αεροδυναμικής προστασίας, καθώς όλο το μπροστινό μέρος μοιάζει να έχει πάρει μερικούς πόντους στην περιφέρειά του, στέλνοντας τη ροή του αέρα μακριά από το σώμα του. Μαζί με αυτά βάζουμε και τη ζελατίνα, η οποία εκτός από ψηλότερη είναι και φαρδύτερη. Η σέλα παραμένει εξίσου φαρδιά και άνετη, για δύο άτομα και δεκτική σε πολύωρη παραμονή πάνω της.
H θέση οδήγησης του NC, συνδυάζει στοιχεία από On-Off και street, με τον κορμό του αναβάτη να βρίσκεται σχετικά σε όρθια θέση και τα χέρια να φτάνουν χαλαρά και εύκολα το τιμόνι. Οι γωνίες στα πόδια είναι λίγο πιο κλειστές, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα. Το μεγάλο ατού του, στον πρακτικό τομέα, δεν είναι άλλο από τον αποθηκευτικό χώρο στην θέση, που σε μια συμβατική μοτοσικλέτα βρίσκεται το ρεζερβουάρ. Μάλιστα, στην νέα έκδοση, έχει αυξηθεί η χωρητικότητα του στα 22 λίτρα. Ο πλήρως ψηφιακός και έγχρωμος πίνακας οργάνων, είναι ευανάγνωστος, παραμετροποιήσιμος και υιοθετεί ορισμένες έξυπνες εφαρμογές, όπως ο χρωματισμός της μπάρας του στροφόμετρου αναλόγως της κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο.
Στο νέο V-Strom, η θέση οδήγησης έχει αλλάξει ελάχιστα, με τον οδηγό να έχει το τιμόνι λίγο πιο ψηλά και λίγο πιο κοντά του. Σε ό,τι αφορά στην… φιλοξενία, το V-Strom ήταν και εξακολουθεί να είναι από τις πλέον άνετες μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας χώρους και μεγάλα τμήματα σέλας με μπόλικο αφρώδες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Καμία γωνία που σχηματίζουν τα άκρα δεν είναι τόσο… οξεία ώστε να κουράσει. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος διατηρεί ναι μεν τον συνδυασμό αναλογικού και ψηφιακού, ωστόσο έχει επανασχεδιαστεί και βασίζεται σε αυτόν του V-Strom 1000.
Κινητήρας: βελτιωμένο και με Traction το V-Strom, ελαστικό και γραμμικό το Versys, DCT και γεμάτη λειτουργία το NC
Η λύση του δικύλινδρου υδρόψυκτου μοτέρ επιλέχθηκε και από τους τρεις κατασκευαστές. Η διαφοροποίηση έχει να κάνει με τον κυβισμό και τα νούμερα απόδοσης των μηχανικών συνόλων. Το NC είναι αυτό με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα στα 745 κυβικά, αλλά με τη μικρότερη ονομαστική ισχύ στους 55 ίππους στις 6.250σαλ και συνάμα τη μεγαλύτερη ροπή στα 6,9 κιλά στις 4.750. Ο υποτετράγωνος σχεδιασμός του κινητήρα, δίνει σημασία στην ροπάτη και γεμάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών, με τις ανάγκες του για καύσιμο να είναι λιγοστές. Το μοντέλο της Honda είναι και το μοναδικό που έχει ημι-αυτόματο. Παρόμοια απόδοση για τα υπόλοιπα δύο μοντέλα, με το Versys να φτάνει τους 69 ίππους στις 8.500σαλ με ροπή 6,5 κιλά στις 7.900. Η καλύτερη περιοχή του είναι μετά τις 6.000 και εκεί είναι που θα σε ξεσηκώσει από πλευράς απόδοσης αλλά και ήχου. Το V-Strom με ένα περισσότερο ίππο φτάνει στους 70 στις 8.800σαλ και ροπή 6,3 κιλών στις 6.500σαλ. Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός δικύλινδρος V 90 μοιρών με τα 645κ.εκ., αλλά βελτιώθηκε σε περισσότερα από 60 σημεία. Οι αλλαγές αποσκοπούν στο «φούσκωμα» της απόδοσης στις χαμηλομεσαίες και στην μείωση των τριβών, για μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Είναι το μοναδικό με Traction Control. Έχει επιλογή για δύο επίπεδα παρεμβατικότητας και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα: δεν προβληματίζει το V-Strom, ικανοποιητικές λύσεις το NC, το καλύτερο μπροστινό το Versys
Παρόμοιες λύσεις για τις τρεις τουριστικές μοτοσυκλέτες στον τομέα των αναρτήσεων και της πέδησης.
Σε ότι αφορά τα πλαίσια, το αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών του V-Strom είναι άκαμπτο, ελαφρύ και πολύ στιβαρό. Το ατσάλινο πλαίσιο του Versys είναι ζυγισμένο προς την ουδετερότητα και συνεισφέρει στην απροβλημάτιστη καθημερινή χρήση και ταξίδι. Η κοινή πλατφόρμα της σειράς των NC, έχει ως κύριο δομικό τμήμα ένα ανοικτό, διπλό πλαίσιο, με κάποια στοιχεία χωροδικτύωσης στο εμπρόσθιο τμήμα του.
Στις αναρτήσεις Honda και Suzuki χρησιμοποιούν τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς δυνατότητα περαιτέρω ρυθμίσεων . Στην περίπτωση του NC, τα μεγάλα νέα αφορούν στο πιρούνι SDBV, μια απλή τεχνολογία της Showa που επιτυγχάνει τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας των cartridge πιρουνιών, χωρίς την πολυπλοκότητα, το βάρος και το κόστος αυτών. Το Versys είναι το μοναδικό με ανεστραμμένο πιρούνι και διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης στο αριστερό καλάμι και απόσβεσης επαναφοράς στο δεξί. Στο πίσω μέρος έχουμε ομοφωνία με τα μονά αμορτισέρ και των τριών να έχουν ρύθμιση για προφόρτιση ελατηρίου. Το V-Strom διαθέτει επιπλέον ρύθμιση για απόσβεση επαναφοράς.
Στα φρένα το κοινό χαρακτηριστικό είναι οι διπίστονες δαγκάνες με τα τρία μοντέλα να ξεχωρίζουν από τη διαφορετική διάμετρο των δίσκων. Το Suzuki φέρει δύο δίσκους 31 χιλιοστών μπροστά και ένα δίσκο 260 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Η Kawasaki έχει επιλέξει δίσκους 300 χιλιοστών και πίσω χρησιμοποιεί δίσκο 250 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα. Το Honda έχει μονός δίσκο, διαμέτρου 320 χλστ και πίσω εξοπλίζεται μόνο δίσκο 240 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα. Το ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό σε όλα τα μοντέλα.
Συμπέρασμα Το V-Strom είναι από τα πιο ολοκληρωμένα On-Off στην κατηγορία του και μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ένα εξαιρετικό all round μοντέλο με τιμή 8.895 ευρώ. Μοτοσικλέτα 24/7, θα συντροφεύσει τον αναβάτη της στην πόλη καθημερινά, θα τον πάει ωραίες βόλτες απόδρασης τα ΣΚ και θα τον γυρίσει και όλο τον κόσμο αν το θελήσει.
Το NC έχει ένα ευρύτατο πεδίο χρήσης, αποδίδοντας πάνω από τον μέσο όρο σε ότι και αν του ζητηθεί. Κερδίζοντας αρκετούς πόντους στον τομέα της πρακτικότητας και έχοντας DCT, προσαρμόζεται άμεσα στα θέλω του ιδιοκτήτη του. Με τιμή στα 9.290 ευρώ, απειλεί μοντέλα όλων των κατηγοριών.
Το Versys θα σε πάει καθημερινά στη δουλειά ξεκούραστα, διασκεδαστικά, αξιόπιστα και οικονομικά. Θα ταξιδέψει μακριά ή κοντά, μονοκάβαλο ή δικάβαλο, φορτωμένο ή όχι. Θα αποζημιώσει σε οποιοδήποτε στριφτερό δρόμο και θα σε μάθει λίγα παραπάνω πράγματα για τη σπορ συμπεριφορά. Και όλα αυτά με τιμή στα 8.690 ευρώ, που βρίσκεται μέσα στα επίπεδα της κατηγορίας.