Μόλις παρέλαβες την καινούργια σου μοτοσυκλέτα από την αντιπροσωπεία. Έχεις ακούσει ένα σωρό διαφορετικές απόψεις και ιστορίες για το πώς να στρώσεις τον κινητήρα σου. Αν έχεις μπερδευτεί, εδώ θα βγάλεις άκρη!
Θα χάσεις για πάντα άλογα, αν δεν προσέξεις.
Ορισμένοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών φροντίζουν να δουλέψουν αρκετές ώρες έναν κινητήρα πριν η μοτοσυκλέτα φτάσει στον καταναλωτή. Έτσι, διασφαλίζουν ότι το στρώσιμο έχει γίνει σωστά και ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί με τον βέλτιστο τρόπο. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν χρειάζεται να είναι προσεκτικός στην αρχή. Οι βαλβίδες, ο κύλινδρος και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται κάποιο χρόνο για να στρωθούν και να ταιριάξουν στις επιφάνειες με τις οποίες συνεργάζονται. Αν οι βαλβίδες δεν πατήσουν ακριβώς στην κυλινδροκεφαλή, δεν θα σφραγίσουν σωστά τον θάλαμο καύσης και θα χαθεί μέρος της συμπίεσης. Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγήσει σε απώλεια δύναμης και θα έχει συνέπειες στην αξιοπιστία και τη μακροζωία του κινητήρα. Το εσωτερικό του κυλίνδρου ενός νέου κινητήρα είναι τραχύ από την μηχανική κατεργασία και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται χρόνο για σφραγίσουν σωστά και να διαχωρίζουν αποτελεσματικά καυσαέρια και λάδια. Αν δεν γίνει αυτό, θα εμφανιστούν προβλήματα στη λίπανση, με αποτέλεσμα τις υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας και την πρόωρη φθορά του κυλίνδρου.
Θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
Κάνοντας σωστό στρώσιμο, θα ξέρεις ότι έχεις κάνει ότι καλύτερο μπορούσες για τον κινητήρα σου από την αρχή της ζωής του. Σίγουρα δεν μπορείς να προβλέψεις αν και τι είδους προβλήματα μπορεί να προκύψουν στην πορεία. Μπορείς όμως να βάλεις κι εσύ ένα λιθαράκι στην αξιοπιστία του και να τον βοηθήσεις να δουλεύει σωστά για πολλά χρόνια.
Ακολούθα τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Μπορεί να υπάρχουν μικρές διαφορές από εταιρεία σε εταιρεία, αλλά οι βασικές οδηγίες που δίνουν οι κατασκευαστές είναι λίγο – πολύ ίδιες.
Για τα πρώτα 1000 χιλιόμετρα, χρησιμοποίησε το πολύ τα ¾ του γκαζιού.
Μπορείς να ανεβάσεις πολλές στροφές, αλλά μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα.
Αλλαζε ταχύτητες, μη χρησιμοποιείς συνέχεια την ίδια.
Αλλαξε λάδια αμέσως μετά το στρώσιμο.
Αν τη ζορίσεις, θα τη χάσεις.
Δες τώρα τι πρέπει να αποφύγεις κατά τη διάρκεια του στρωσίματος.
Μην οδηγείς για πολύ ώρα με σταθερό γκάζι. Απέφυγε την εθνική.
Μην ανοιγοκλείνεις απότομα το γκάζι.
Μην “κρεμάς” τον κινητήρα.
Μην φορτώσεις με πολύ βάρος τη μοτοσυκλέτα.
Το πώς θα συμπεριφερθείς στη μοτοσυκλέτα σου στην αρχή, παίζει ρόλο στο πως θα σου συμπεριφερθεί εκείνη αργότερα. Με λίγη προσοχή και ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή μπορείς να γλιτώσεις χρήματα στο μέλλον.