Η πιο ποθητή και πιο γνωστή γενιά της GSX-R, το K5, είχε πολλούς λόγους να κερδίσει αυτή την φήμη ενώ αναμένεται να γίνει μια από τις future classics για τις επόμενες γενιές αγοραστών. Τι ήταν τόσο ξεχωριστό με την K5;
Το 2001, η Suzuki επαναπροσδιόρισε την κατηγορία των Superbikes στα 1.000 κυβικά, παρουσιάζοντας το GSX-R 1000 με κωδικό K1. Η μοτοσυκλέτα τότε, θεωρείτο η καλύτερη στον τομέα του Handling ενώ εντυπωσίασε και στην αποδιδόμενη ισχύ, αφού με 160 άλογα «σήκωσε το γάντι» που η Yamaha R1 είχε πετάξει. Μια μάχη μέχρις εσχάτων είχε ξεκινήσει, η οποία θα τραβούσε για χρόνια και θα έβαζε τόσο την Honda, όσο και την Kawasaki, στο παιχνίδι «του λίτρου».
Το 2004, με ολοκαίνουργιες μοτοσυκλέτες από τους 3 άλλους μεγάλους Ιάπωνες, το GSX-R 1000 K4 φάνταζε… ξεπερασμένο. Που να ήξεραν ότι η Suzuki μαγείρευε μεθοδικά την κανονιά του 2005…
Έτσι λοιπόν, στο τέλος του 2004, το επόμενο μοντέλο GSX-R είδε το φως της δημοσιότητας. Το Κ5 ήταν γεγονός. Η εμφάνιση του που ήταν εντελώς έξω από τα συνηθισμένα, ήταν μόνο το «γλάσο» στην τούρτα. Η μοτοσυκλέτα ήταν ριζικά ανασχεδιασμένη παντού, θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία.
Το K5 έφερε καινούργιο πλαίσιο και εντελώς ανανεωμένη γεωμετρία κάνοντας την μοτοσυκλέτα μακράν την ελαφρύτερη γιαπωνέζα «χιλιάρα» της εποχής: Η ζυγαριά σταματούσε στα 166 κιλά. Εργονομικές αλλαγές έγιναν σε πολλά σημεία της θέσης οδήγησης, αλλά η μεγαλύτερη ήταν στο «εργοστάσιο» ή αλλιώς τον κινητήρα: Ο τετρακύλινδρος των 999 κυβικών εκατοστών, απέδιδε 180 ίππους και είχε εξοπλιστεί με… τα πάντα: Μεταξύ αυτών και βαλβίδες τιτανίου και ελαφρύτερα σφυρήλατα πιστόνια, για να γυρίζει μέχρι τις 13.500 στροφές. Η εξάτμιση τιτανίου θύμιζε Tri-Oval της Yoshimura, σχεδιασμένη ειδικά για να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Σε συνδυασμό με την λεπτεπίλετη σιλουέτα του, το K5 ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα των Ιαπωνικών superbikes.
Οι οδηγικές κριτικές που ακολούθησαν ήταν κάτι παραπάνω από διθυραμβικές. Η νέα μοτοσυκλέτα ήταν ευέλικτη, σταθερότατη και εκτυφλωτικά γρήγορη. Ο νέος κινητήρας έγινε –και είναι ακόμα- γνωστός για τον αξεπέραστο τρόπο απόδοσης της ροπής στις μεσαίες στροφές, απαιτώντας ένα βαθμό εμπειρίας από τον αναβάτη που θα ήθελε να τον εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Οι δυνατότητες της Κ5 μεγιστοποίησαν την επιτυχία της στο κοινό, σε βαθμό που σε αρκετές αγορές οι τιμές των μεταχειρισμένων Κ5 μένουν αρκετά ψηλά, λόγω της ζήτησης!
15 χρόνια μετά, το K5 εντυπωσιάζει ακόμα όντας πρωτοποριακό σε πολλά σημεία, ειδικά όσον αφορά την «Ιαπωνική φιλοσοφία» κατασκευής Superbikes. Φυσικά, στην χώρα μας, αποτελεί… θρύλο, όπως και πολλά άλλα μοντέλα της Suzuki από τα χρόνια εκείνα.