Τόσο το 650 όσο και το 1000 φέρουν υγρόψυκτους εν σειρά κινητήρες με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Αυτές είναι και οι ομοιότητες τους αφού από εκεί και πέρα υπάρχουν μόνο διαφορές. Στο 1000 έχουμε να κάνουμε με ένα 4κύλινδρο σύνολο έναντι των δύο κυλίνδρων του 650, κάτι που σε συνδυασμό με τα έξτρα 394 κ.εκ. δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης για το ποιος είναι το αφεντικό στις επιδόσεις. Οι επιδόσεις φυσικά δεν είναι το μοναδικό κριτήριο επιλογής και δεν σημαίνει ότι το μοτέρ του μικρού Versys δεν έχει τα δικά του δυνατά χαρακτηριστικά. Γραμμικότατη απόδοση και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία –πέρα από κάποιους κραδασμούς στο μεσαίο φάσμα λειτουργίας- και υποδειγματική ελαστικότητα για δικύλινδρο μεσαίου κυβισμού είναι τα χαρακτηριστικά του δικύλινδρου μοτέρ. Στα θετικά συγκαταλέγονται ο ελαφρύς και προοδευτικός συμπλέκτης μπόνους στην καθημερινή μετακίνηση αλλά και η κλιμάκωση του κιβωτίου που εκμεταλλεύεται σωστά την ισχύ του μοτέρ.
Από την άλλη το 4κύλινδρο 1000άρι είναι απλά…απολαυστικό. Η ελαστικότητα είναι σεμιναριακή και σας αφήνει να κινείστε με 6η από τις 1.000 κιόλας σ.α.λ. κάνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων περιττές. Κατεβάστε και νιώστε το κύμα ροπής να σας τραβά δυνατά προς τα εμπρός με την βελούδινη αίσθηση να παραμένει αμετάβλητη ακόη και πάνω από τα 200 χλμ./ώρα. Εκεί που το 650 δείχνει τα δόντια του είναι φυσικά στον τομέα της κατανάλωσης. Σε φυσιολογικές ταχύτητες η διαφορά είναι όντως μικρή, με την μακριά κλιμάκωση στο κιβώτιο του 1000 να παίζει εδώ το ρόλο της. Όσο περισσότερο όμως ανοίγετε το γκάζι στο μεγάλο Versys τόσο πιο γρήγορα θα δείτε τη στάθμη του καυσίμου να πέφτει, κάτι δεν ισχύει για το 650 το οποίο παραμένει πιο οικονομικό ακόμη και στην τελική του.