Η χαρακτηριστική, α λα Μ1 αισθητική της Yamaha σόκαρε την κατηγορία το 2015, αλλά είναι απόλυτα εντυπωσιακή ακόμη.

Η χαρακτηριστική, α λα Μ1 αισθητική της Yamaha σόκαρε την κατηγορία το 2015, αλλά είναι απόλυτα εντυπωσιακή ακόμη.

Η χαρακτηριστική, α λα Μ1 αισθητική της Yamaha σόκαρε την κατηγορία το 2015, αλλά είναι απόλυτα εντυπωσιακή ακόμη.

Η χαρακτηριστική, α λα Μ1 αισθητική της Yamaha σόκαρε την κατηγορία το 2015, αλλά είναι απόλυτα εντυπωσιακή ακόμη.

Στην Μ1 αναφέρεται και η εμφάνιση της άνω τιμονόπλακας. Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα αθλητική και σε ενσωματώνει στην μοτοσυκλέτα.

Μια από τις πρώτες TFT οθόνες για την κατηγορία, αυτή της M1 αντιμετωποίζει σθεναρό ανταγωνισμό από τους αντιπάλους της αλλά ακόμη, δεν μένει πίσω.

Η σέλα του M1 συμμετέχει σε μια έντονα σπορ εργονομία. Το μαξιλαράκι στο μονόσελο στηρίζει τον αναβάτη στην επιτάχυνση.

Οι ημιενεργητικές Ohlins ξεχωρίζουν, στα φρένα η Yamaha συνεργάζεται ξανά με την Sumitomo.

Η R1 αποτελεί σωστή βάση για αγωνιστικό, κάτι που έχει αποδείξει και η μοτοσυκλέτα της Wolf Racing στους ελληνικούς αγώνες

Yamaha R1 M

Όπως προαναφέραμε η R1M που είχαμε στην διάθεση μας ανήκει σε ιδιώτη και είναι παραγωγής 2016. Αυτό σημαίνει ότι εξοπλίζεται με την 1η γενιά ημιενεργητικών αναρτήσεων της Ohlins και Shifter μόνο για ανεβάσματα. Το μοντέλο του 2018 έχει την νέα γενιά ημιενεργητικών αναρτήσεων, shifter και για κατεβάσματα, αλλά και αναβαθμισμένο λογισμικό με βελτιωμένο anti-wheelie. Στους υπόλοιπους τομείς δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, οπότε το μοντέλο του 2016 μπορούσε άνετα να σταθεί στο συγκριτικό. 

Η θέση οδήγησης είναι τυπική για Superbike και ο κινητήρας παρέχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών συμβάλλοντας στις δυνατές εξόδους, με ήχο που ξεχωρίζει από κάθε τετρακύλινδρο σε σειρά, θυμίζοντας έντονα Moto GP. Υπολείπεται ελάχιστα σε ευελιξία έναντι των υπόλοιπων μοτοσυκλετών, αλλά κρατά σταθερή τροχιά και αισθάνεται πολύ άνετα με την φόρα στις γρήγορες στροφές της πίστας. Το πλαίσιο είναι κορυφαίο και οι ημιενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins αναλαμβάνουν συνεχώς την δύσκολη δουλειά των ρυθμίσεων, χωρίς να λείπει και εδώ η δυνατότητα προσωπικών παραμετροποιήσεων. 

Εκεί που και η R1 υστερεί είναι ο τομέας των φρένων, όχι λόγω έλλειψης δύναμης, αλλά  λόγω του ABS που όπως και στο CBR έκανε την επέμβαση του στο τέλος της μεγάλης ευθείας. 

Βαθμολογία: 
Φρένα: 7/10
Επιδόσεις: 9/10
Αναρτήσεις-συμπεριφορά: 8/10
Ηλεκτρονικά: 8/10
Value for money: 8/10
Fun to ride: 8/10

Χρόνος στην πίστα: 1.27.740
Τιμή: 25.700 ευρώ