Συνέχεια στο σήριαλ της Honda CB400

Συνέχεια στο σήριαλ της Honda CB400

Κινητήρας 400cc με ισχύ 55 έως 77 ίππους
Χωρίς αλουμίνιο το πλαίσιο δύο δοκών
Μονό αντί για διπλά αμορτισέρ πίσω
Θα το αναγνωρίζουμε από μακριά;

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Κινητήρας 400cc με ισχύ 55 έως 77 ίππους

Η νέα Honda CB400 αναμένεται να ακολουθήσει τη χαρακτηριστική φιλοσοφία της εταιρείας για ισορροπημένη απόδοση αντί για ακραίες επιδόσεις. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην ιπποδύναμη που εκτιμάται ότι θα κινηθεί γύρω στους 70hp, όπου βρίσκεται και ο άμεσος ανταγωνισμός της και συγκεκριμένα η Kawasaki ZX-4R. Η προσέγγιση αυτή υποδηλώνει ότι η Honda θα παραμείνει πιστή στην ιστορία της και θα στοχεύσει σε μια μοτοσυκλέτα που θα προσφέρει καλύτερη καθημερινή χρηστικότητα και ευελιξία, παρά απόλυτη ταχύτητα. Η πιο σημαντική αναβάθμιση αναμένεται να είναι στο σύστημα διανομής, όπου η πλευρική τοποθέτηση της αλυσίδας του διπλού εκκεντροφόρου αντικαθιστά την παλαιότερη κεντρική διάταξη. Αυτή η αλλαγή ακολουθεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις και υπόσχεται βελτιωμένη απόδοση και ταχύτερα (άρα και οικονομικότερα) σέρβις. Η προσθήκη του νέου ηλεκτρονικού συστήματος συμπλέκτη E-Clutch, που πρωτοεμφανίστηκε στις CB και CBR, αναδεικνύει επίσης τη δέσμευση της εταιρείας στην τεχνολογική καινοτομία με καθημερινό και πρακτικό όφελος.
 

Χωρίς αλουμίνιο το πλαίσιο δύο δοκών

Η μετάβαση από το παραδοσιακό πλαίσιο διπλής δοκού σε ένα πλαίσιο τύπου «διαμάντι» αποτελεί σημαντική εξέλιξη για τη νέα CB400. Αυτή η επιλογή αντανακλά τη σύγχρονη προσέγγιση της Honda στη σχεδίαση, όπου ο κινητήρας λειτουργεί ως δομικό στοιχείο του πλαισίου. Η χρήση ατσαλιού αντί για αλουμίνιο στην κατασκευή υποδηλώνει μια προσεκτική εξισορρόπηση μεταξύ κόστους και απόδοσης. Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία στοχεύει στη δημιουργία ενός ελαφρύτερου και πιο ευέλικτου οχήματος, διατηρώντας παράλληλα την απαραίτητη ακαμψία και σταθερότητα.
 

Μονό αντί για διπλά αμορτισέρ πίσω

Η αναβάθμιση του συστήματος ανάρτησης σηματοδοτεί μια σημαντική τεχνολογική πρόοδο για τη CB400. Η αντικατάσταση των παραδοσιακών διπλών αμορτισέρ με ένα σύστημα μονού αμορτισέρ, που πιθανότατα θα στηρίζεται στο μοχλικό Pro-Link της Honda, αντιπροσωπεύει μια σύγχρονη προσέγγιση στον έλεγχο της ανάρτησης. Το ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες φρένων υπόσχεται βελτιωμένη απόδοση φρεναρίσματος και καλύτερο έλεγχο. Αυτές οι αλλαγές δεν προσφέρουν μόνο λειτουργικά πλεονεκτήματα αλλά συμβάλλουν επίσης στη σύγχρονη αισθητική της μοτοσυκλέτας.
 

Θα το αναγνωρίζουμε από μακριά;

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα του σχεδιασμού, παράγοντα πολύ σημαντικού σε μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Όπως μπορούμε να δούμε από την απεικόνιση του Young Machine παραπάνω (η οποία βασίζεται αφενός σε φήμες που κυκλοφορούν και αφετέρου σε ανεπίσημες δηλώσεις ατόμων που συνεργάζονται με κάποιο τρόπο με τη Honda), δεν θα μπορεί παρά να παραπέμπει στην προηγούμενη CB400, η οποία δεν έγινε εισαγωγή στην Ευρώπη και σταμάτησε να πωλείται πριν από λίγα χρόνια. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσο οι προβλέψεις έχουν προσεγγίσει τη σκέψη των σχεδιαστών. Δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε ούτε στο ελάχιστο βέβαιοι αν θα το δούμε ή όχι στην επερχόμενη EICMA. Από τη μια πλευρά είναι αρκετά νωρίς για να έχουμε ένα μοντέλο παραγωγής (μιας που δεν έχουν κυκλοφορήσει κατασκοπευτικές φωτογραφίες από δοκιμές ή/και έγγραφα μοντέλου προς έγκριση), αλλά από την άλλη θεωρούμε πως η Honda δεν θα χάσει την ευκαιρία να παρουσιάσει έστω ένα πρωτότυπο για να δημιουργήσει hype σε μια αγορά που ήδη ζητάει εναγωνίως (άλλο) ένα τέτοιο μοντέλο.